Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:43:59 GMT

تصویب مرز رسمی گمشاد در کارویژه مرزهای کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۸۲۰۲

تصویب مرز رسمی گمشاد در کارویژه مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی اظهار کرد: در حال حاضر، “مرز میلک” در شمال استان، تنها مرز رسمی در طول نوار مرزی ۲۹۴کیلومتری با کشور افغانستان است که با توجه به مراودات تجاری استان با کشور افغانستان و افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیتی با این کشور، نیاز به راه اندازی مرزهای رسمی بیشتر احساس می‌شد که با راه اندازی مرز رسمی گمشاد، دسترسی استان به ولایتهای مختلف کشور افغانستان تسهیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که مرز گمشاد پس از اخذ موافقت طرف افغانستانی، همانند مرز رسمی ریمدان، رسماً افتتاح می‌شود؛ ادامه داد: مرز رسمی گمشاد از موقعیت جغرافیایی و سیاسی مناسبی برخوردار است به طوری که از طریق این مرز، امکان دسترسی دو استان نیمروز و فراه افغانستان را به صورت مستقیم و استان‌های قندهار، هلمند و هرات را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌نماید.

استاندار بیان داشت: ایجاد مرز رسمی در مرز کوهک در حوزه شهرستان سراوان با کشور پاکستان، نیز در کار ویژه مرزهای رسمی کشور، قبلا مصوب شده است و در حال حاضر در مرحله پیگیری اخذ موافقت دولت پاکستان است.

موهبتی با اشاره به افتتاح مرز رسمی ریمدان که در تاریخ بیست و‌نهم آذرماه سال جاری با حضور وزیر راه ‌شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی و دیگر مقامات کشور پاکستان برگزار شد؛ تصریح کرد: افتتاح مرزهای رسمی با کشورهای همجوار، موجب افزایش حجم مبادلات تجاری و ترانزیت را فراهم آورده و بستر توسعه اقتصادی استان و همچنین تحول در سطح ملی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ در جلسه کارویژه مرزهای کشور که عصر امروز “چهارشنبه در وزارت کشور برگزار شد؛ محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی و ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان سیستان و بلوچستان مرز پاکستان مرز رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید