Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت پمپ‌های ورتکس دو فازی با قابلیت نانوحباب ساز شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار در کشور موفق شدند پمپ‌های ورتکس دو فازی را طراحی کنند.

این طرح پژوهشی در شرکت دانا تجهیز پترو آب، از واحد‌های فناوری مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه صنعتی اصفهان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پمپ‌های ورتکس دوفازی قابلیت ساختن نانوحباب را دارند که در صنایع مختلف بهره برداری می‌شود. این پمپ‌ها با سه هدف شناورسازی، هوادهی و گندزدایی در بسیاری از صنایع مانند نفت و گاز، آب و فاضلاب، شیلات، صنایع غذایی و صنایع شستشو کاربرد دارد.

فناوری ارزشمند پمپ‌های ورتکس دو فازی نانو حباب ساز، حاصل ۲۱ ماه فعالیت علمی محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با راهبری دکتر احمد رضا زمانی عضو هیات علمی این دانشگاه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان پژوهش دانشگاهی فناوری نانو دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت