Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه بررسی و هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوی با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، روز چهارشنبه با حضور وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیرکل سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی،  محمدرضا شفاعتی؛ مدیر رصد بازار و تحلیل فناوری و تعدادی از دانشجویان فعال درحوزه فناوری نشست هم اندیشی پیرامون آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست ضرغامی ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در راستای ایجاد بستر ایجاد دانشگاه کارآفرین، گفت: در نزدیک به دو سالی که از عمر معاونت گذشته مطالعات گسترده‌ای برای شناسایی گلوگاه‌های اصلی برای فعال سازی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد به سمت تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله و دانشگاه کارآفرین صورت گرفته و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: معاونت به عنوان رکن اصلی فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد، آیین نامه‌هایی برای حمایت از کلیه فعالیت‌های فناورانه در سطح واحد‌ها و استان‌ها صورت داده است. این معاونت، از جمله معاونت‌های چابک دانشگاه آزاد با کادری جوان و پویاست. یکی از گام‌های حمایتی، ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه هیات علمی دانشگاه آزاد بود که تحرک مناسبی در میان اعضای هیات علمی برای پیشبرد برنامه‌های پژوهشی و علمی در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه و کشور ایجاد کرده است.
ضرغامی در ادامه با بیان اینکه چنین حمایت‌هایی برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: برای دانشجویان دانشگاه آزاد طرح مشابهی برای حمایت از فالیت‌های فناورانه آن‌ها در حال برنامه ریزی و تدوین است و این جلسه نیز دقیقا برای گرفتن مشورت از دانشجویان فعال در مراکز رشد و تحقیقاتی برگزار شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد باید برای تدوین آیین نامه به ما کمک کنند. در این طرح می‌توان، مشوق‌های بسیاری در نظر گرفت و آن‌ها را برای ارتقا در سیستم علمی و آموزشی دانشگاه حمایت کرد.
در ادامه جلسه شفاعتی با اشاره به جوان بودن معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: نیاز به فناوری و پویش‌های فناورانه در کشور وجود دارد و دانشگاه‌ها باید به این سمت و سو به صورت جدی حرکت کنند. دانشگاه فناور در کشور‌های توسعه یافته شکل گرفته و توانسته شرکت‌ها و غول‌های بزرگ فناوری را شکل دهند. معاونت قصد دارد چتر‌های حمایتی برای فعالیت‌های فناورانه دانشجویان را ایجاد کند و در اولین گام دانشجویان باید با قوانین و مقررات این حوزه بیشتر از گذشته آشنا شوند.

در این نشست هم اندیشی، دانشجویان فعال در حوزه فناوری به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود برای فعالیت‌های تخصصی حوزه خود پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای بهبود وضعیت کسب و کار‌های فناورانه در دانشگاه آزاد ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی فناوری و نوآوری معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد آیین نامه هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،این تجمع با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در محوطه دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد؛ شرکت کنندگان در این اجتماع با سردادن شعار‌های "مرگ بر آمریکا و اسرائیل، مرگ بر حقوق بشر آمریکایی" از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشور‌های اروپایی حمایت کرده و جنایات آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم کردند.
یاوری معاون سیاسی فرماندار سبزوار در این تجمع گفت: جنبش اعتراضی اساتید بیدار و دانشجویان آمریکا و اروپا در مهد کشور‌هایی که ادعای آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر دارند اتفاق افتاد و دیدیم که این دولتمردان این کشور‌ها بر خلاف شعار‌های حقوق بشری خود نه تنها به دانشجویان و اساتید خود آزادی بیان نمی‌دهند بلکه اقدام به ضرب و شتم و سرکوب جامعه نخبگانی خود می‌کنند.
وی با بیان اینکه دولت‌های غربی که گروه‌های مظلوم فلسطینی را تروریستی می‌دانند، امروز شاهد خیزش جنبش‌های دانشجویی خود هستند جنبش‌هایی که بر خلاف نظر این دولت‌ها فلسینی‌ها را مظلوم و نه تروریست می‌دانند وجدان‌های بیداری که ظلم صهیونیست‌ها را با وجود سانسور رسانه‌ای می‌بینند و برای دفاع از ارمان این مردم به صحنه امده اند.
در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه‌ای در حمایت از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشور‌های اروپایی و محکومیت جنایات اسرائیل غاصب در غزه و فلسطین قرائت شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان