Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور و معاون کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا بر این باور است که حملات بی سابقه سایبری به نهادهای دولتی و فدرال این کشور بسیار زودتر از آنچه که تصور می‌شود، آغاز شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مارک وارنر سناتور دموکرات و معاون کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی گفت: حملات سایبری بی سابقه به نهادهای دولتی آمریکا که طی ماه جاری گزارش شده، احتمالا بسیار زودتر از بهار قبل آغاز شده است، بر خلاف آنچه که بسیاری به آن اعتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بازرسان پرونده حملات سایبری به نهادهای دولتی و فدرال آمریکا پیش از این تصور می کردند که این حملات از ماه مارس یا آوریل آغاز شده و نهادهای مختلف از جمله وزارتخانه های خزانه داری، خارجه، تجارت و بازرگانی و انرژی را هدف قرار داده است.

بایدن خواستار مدرنیزه شدن ساختارهای نظامی آمریکا برای مقابله با حملات سایبری شدآژانس امنیت سایبری آمریکا: حملات هکری اخیر تاثیر منفی بر دولت‌های فدرال و محلی دارد

 

مقام های آمریکایی هکرهای مرتبط با روسیه را عامل اصلی این حملات سایبری معرفی کرده‌اند ولی مسکو این ادعاها را رد کرده است.

مارک وارنر افزود: این حملات احتمالا خیلی زودتر از اینها آغاز شده است. تحقیقات گسترده درباره این حملات هکری به طور فعالانه ادامه دارد ولی تاکنون دولت آمریکا سند و مدرک معتبر و روشنی را ارائه نداده است که نشان دهد اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده دولت مورد دستبرد و دسترسی هکرها قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: شکاف موجود بین قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی این مساله را سخت و دشوار کرده است که بتوان حملات هکری با ابعاد گسترده و بزرگ را شناسایی و رهگیری و سرکوب کرد.

این سناتور ارشد آمریکایی تصریح کرد: فقدان قوانین و سیاست در آمریکا برای مقابله با چنین حملات هکری بزرگی ناشی از سیاست ناقص دولت ترامپ در این زمینه است. در دوره دولت باراک اوباما، هم دولت و هم بخش خصوصی از کنترل های حقوقی و قانونی در زمینه امنیت سایبری حمایت می کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حملات سایبری آغاز شده حملات هکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت

روز گذشته شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران شهری، ضمن بازدید از پروژه باغ مشاهیر و اطلاع از آخرین جزئیات آن، یازدهمین جلسه شورای عالی این پروژه را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده پنجشنبه _سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر اظهار کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست چرا که این روند باید با هویت شهر منطبق باشد.

وی افزود: حدود ۲ سال مطالعات پروژه باغ مشاهیر طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

پس از آن رسول میرباقری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکریم که این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم این دوره مدیریت شهری آغاز شد و امید است شاهد یکی‌از اماکن تفریحی شهر باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه با همت سازمان عمران شهرداری منطقه ۵ با قوت آغاز شده و امید است با قوت پروژه را پیش ببرد.

حسین کارگر مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز عنوان کرد: مساحت این زمین ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت و عملیات آغاز شد و قرار است ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد

وی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه پروژه را به ثمر برسانیم.

در بخشی دیگر رضا امینی مدیر اجرایی پروژه اظهار کرد: از ۱۶ فروردین این پروژه آغاز شد و در حال حاضر بستر کاملاً آماده است و در یک ماه آینده قسمتی از پروژه آسفالت می‌شود.

در ادامه نیز احسان بدخشیان مشاور پروژه باغ مشاهیر عنوان کرد: زمانی که موقعیت اصلی پروژه مدنظر قرار داشت، دنبال موقعیتی بودیم که ابنیه گل نرگس دید را نگیرد و از سمتی بلوک‌های مسکونی دید کوه را نگیرد.

وی افزود: در این مجموعه معرفی مشاهیر را داریم که چرا که باید نسبت به دوره خود معرفی شوند و نقشه‌های کل مجموعه قبل نوروز ارائه شد و روز گذشته نقشه‌های نهایی را ارسال کردیم.

در بخشی دیگر نیز حجت‌الاسلام سید احمد سجادی عضو تیم محتوایی پروژه اظهار کرد: هیچ شهری به اندازه اصفهان مشاهیر ندارد و بر همین اساس باید ارتباط نسل امروز با شخصیت‌های قدیمی بیشتر شود و در این راستا باید بدانند چه کسانی عرصه‌های مختلف در اصفهان را پدید آوردند.

پس از آن نیز اصغر منتظرالقائم از دیگر اعضای تیم محتوایی پروژه اظهار کرد: اصفهان از پیش از اسلام مرکز تمدنی بوده، پس از اسلام نیز آثار فراوانی دارد اما بلوغ تاریخ و تمدن در دوره صفویه بوده، بر این اساس زبان این تمدن نیز فارسی بوده و باید به این نکته توجه داشت‌.

وی افزود: اگر بتوانیم‌میراثمان را با فکر جدید به جهانیان عرصه کنیم، نشان‌دهنده بلوغ اصفهانی‌ها خواهد بود.

پس از آن نیز زمانی عضو دیگر تیم محتوایی پروژه عنوان کرد: شخصیت‌های فراوانی داریم که اصفهانی‌ها توجه کمی به آن‌ها دارند که یکی از این شخصیت‌ها ابن‌سینا است.

کد خبر 750251

دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو