Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام میردریکوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: چندین سال پیش دولت در زمان اصلاحات ارضی به زمین‌‌های که در اختیار مردم بوده نسخ زراعی داده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نسخ زراعی مردم با پرداخت مالیات و پول صاحب زمین شده‌اند، افزود: سازمان منابع طبیعی بر اساس قانون مجری تشخیص اراضی ملی و زراعی بوده و بر همین اساس مقدار زیادی از زمین‌هایی که سال‌ها تحت کشت مردم بوده جزو اراضی ملی تشخیص داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: برای رفع این مشکل به دستور وزیر جهاد کشاورزی  کارگروهی با حضور منابع طبیعی، امو اراضی، سازمان مالیاتی، رئیس جهاد کشاورزی استان و تعدادی دیگر از نهادهای دولت  جهت تعیین و تکلیف کردن این اراضی تشکیل شده است.

میردریکوند با اشاره به اینکه در لرستان بین منابع طبیعی و امور اراضی برای بیش از یک میلیون هکتار زمین اختلاف نظر وجود دارد، تصریح کرد: تمامی این موارد قرار است در این کارگروه بررسی شوند.

لازم به ذکر است که در این کارگروه‌ها پلاک که یک واحد در امور اراضی بوده بررسی می‌شود گاهی اوقات یک پلاک پنج روستا را نیز در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی کشاورزی لرستان اختلاف نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت