Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:46:05 GMT

مروری بر یکی از ماموریت های فضایی مهم سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۹۷۶۴

مروری بر یکی از ماموریت های فضایی مهم سال ۲۰۲۰

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری منتشر کرد و نوشت: همیشه صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، در ماموریت "دمو-۲" دو فضانورد به نام "باب بهنکن" و "داگ هارلی" ۳۰ مه سال ۲۰۲۰ به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) رفتند و ناسا بالاخره موفق شد پس از سال ۲۰۱۱ میلادی، دو تن از فضانوردان خود را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا گفت در تاریخ ۳۰ مه سال ۲۰۲۰ ، یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس و فضاپیمای اِندِور کرو دراگون به همراه  دو فضانورد به نام های "داگ هارلی"(Doug Hurley) و "باب بنکن"(Bob Behnken) به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و این عمل در صفحات کتاب‌های تاریخ ثبت شد. دو ماه بعد، دو فضانورد در ماه اوت از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند.این ماموریت یکی از وقایع فضایی مهم سال ۲۰۲۰ است. کرو دراگون در ۲ اوت در اقیانوس اطلس فرود آمد و این اولین آب فرود آمریکایی‌ها پس از ۴۵ سال پس از برنامه آپولو بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا دمو ۲ ایستگاه فضایی بین المللی سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری

تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، ۱۳۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به ۶ تریلیون مایل (۹.۷ تریلیون کیلومتر) است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است که "یال‌ها" را با جزئیات ریزتر نشان می‌دهد. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، 1300 سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به 6 تریلیون مایل (9.7 تریلیون کیلومتر) است.

 

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده که عرض آن حدود 0.8 سال نوری است. /ناسا

این سحابی بیش از یک قرن پیش کشف شد، نام مستعار آن از ظاهر خیره‌کننده آن گرفته شده است . دراین تصویر ستونی از گاز و غبار دیده می‌شود که شبیه اسب است.

جدیدترین تصاویر فروسرخ تلسکوپ وب منتشر شده در روز دوشنبه، بالای سر اسب را با جزئیات بیشتری به تصویر کشید و ابرهای مولکول های هیدروژن سرد و مواد شیمیایی دوده مانند را روشن کرد. این عکس‌های پر زرق و برق می‌توانند به اصلاح درک اخترشناسان از سحابی کمک کنند.

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده است. /ناسا

"سر اسب" هدف مورد علاقه رصدخانه های فضایی از جمله تلسکوپ فضایی هابل است. سال گذشته تلسکوپ فضایی اروپایی اقلیدس نیز عکس‌های تازه‌ای از این سحابی گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود