Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی طرح های بزرگ صنعت آب و برق با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افزود: عملکردی که دولت تدبیر و امید در زمینه آبرسانی به روستا ها دارد این است که تا امروز با احتساب روستاهایی که هم اینک دسترسی به آب سالم و پایدار خواهند یافت به  ۱۱ هزار ۹۶۲ روستا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جمعیت دسترس دار به شبکه آب شرب سالم و پایدار روستایی را اندکی بیش از هشت میلیون نفر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: انشالله تا پایان دولت دوازدهم این هشت میلیون  به ۹.۳ میلیون نفر افزایش خواهند یافت.

اردکانیان ادامه داد: به این ترتیب و با احتساب ۹۰۰ هزار نفری که قبل از دولت تدبیر و امید بهره مند بودند جمعیت بهره مند هموطن روستایی ما را به ۱۰.۲ میلیون نفر خواهد رسانید که کار بزرگی است و انشالله  دولت سیزدهم کار را بر روی این ریل ادامه خواهد داد.

وزیر نیرو گفت: امروز و در قالب پویش #هرهفته الف_ب_ ایران آبرسانی به ۵۷ روستا  با جمعیت تحت پوشش ۳۲ هزار و ۶۶۰ نفر در استان مازندران به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سی سال پیش در چنین روزی یعنی  یازدهم دی ماه ۱۳۶۹ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به حکم قانون تاسیس شد افزود: من نیز به عنوان مسوول آب و فاضلاب‌ها در وزارت کشور در ایجاد این شرکت و واگذاری آن به وزارت نیرو سهیم بودم و یکی از برگ‌های کارنامه زرین فعالیت‌های توسعه‌ای نظام جمهوری اسلامی ورق خورد و ما امروز جزو کشورهایی هستیم که در موضوع آب و فاضلاب شهری در تراز جهانی قرار داریم.

اردکانیان گفت: اما آنچه که در آن زمان اتفاق افتاد مربوط به شهرها بود و مسوولیت آب و فاضلاب روستایی مربوط به جهاد سازندگی و بعد وزارت جهاد سازندگی و بعد در ادغام وزارت جهاد با وزارت کشاورزی و تاسیس جهاد کشاورزی شرکت های آب و فاضلاب روستایی به عنوان  شرکت‌های ۱۰۰درصد دولتی به وزارت نیرو منتقل شد.

وزیر نیرو افزود: در دولت جناب عالی ما موفق شدیم پارسال پس از چندین سال جدا نگهداری این دو شرکت شهری وروستایی طرح یک پارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را با ساختار شرکت های شهری به نتیجه برسانیم و امروز شرکت‌های یکپارچه در همه استان ها وجود دارد.

وی ادامه داد: از برکت آن منابع مالی یک پارچه شده و منابع انسانی و تجهیزات یکی شده و انبوهی از هموطنان روستایی در همین مدت کمتر از یک سال به گروه بهره مند از آب شرب پایدار و سالم ملحق شده اند.

ادامه دارد..

برچسب‌ها وزارت کشور دولت تدبیر و امید جمهوری اسلامی رضا اردکانیان وزارت نیرو دولت دوازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور دولت تدبیر و امید جمهوری اسلامی وزارت کشور دولت تدبیر و امید جمهوری اسلامی رضا اردکانیان وزارت نیرو دولت دوازدهم اخبار کنکور آب و فاضلاب میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080632 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه