Web Analytics Made Easy - Statcounter

میچ مک کانل، رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا با خواسته رئیس جمهور در حال کناره گیری این کشور برای افزایش مبلغ چک های حمایتی برای شهروندان آمریکا مخالفت کرد.

میچ مک کانل اظهار کرد، افزایش مبلغ چک از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار به معنای یک بدهی عظیم دیگر است.
مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات افزایش مبلغ چک های حمایتی را تصویب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا که آخرین هفته های کاری خود را می گذراند با درخواستش برای افزایش مبلغ چک، باعث شکاف در میان جمهوری خواهان شده است.
کنگره پیشتر با تخصیص چک ۶۰۰ دلاری به شهروندان آمریکایی برای سبک کردن تبعات اقتصادی همه گیری کرونا موافقت کرده بود.
ترامپ بعد از امضای این مصوبه آن را همراه با تقاضا برای افزایش مبلغ به کنگره پس فرستاد. دموکرات ها که اغلب با تصمیم های ترامپ مخالفت می کنند با این خواسته موافقت کردند.
ده ها نفر از نمایندگان جمهوری خواه مجلس که تمایلی به مخالفت با خواسته رئیس جمهوری نداشتند در این زمینه با دموکرات ها هم صدا شدند.
ترامپ روز یکشنبه مصوبه اولیه را با اکراه امضا کرد اما به پافشاری برای افزایش مبلغ چک ادامه داد.
روز سه شنبه وی در حساب توییتری خودش نوشت: اگر جمهوری خواهان آرزوی مرگ ندارند باید هر چه زودتر با افزایش مبلغ چک موافقت کنند.
میچ مک کانل ضمن رد درخواست دموکرات های سنا برای رای گیری مستقیم درباره افزایش مبلغ چک گفت: سنا زیر بار زور و عجله برای توزیع پول قرضی میان دوستان ثروتمند دموکرات ها که نیازی به کمک ندارند، نمی رود.
وی در عوض پیشنهاد داده موضوع افزایش مبلغ چک همراه با خواسته های دیگر ترامپ که با مخالفت دموکرات ها روبرو شده به رای گذاشته شود.

برچسب ها: سنا ، ترامپ ، کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LNL

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سنا ترامپ کرونا برای افزایش مبلغ افزایش مبلغ چک دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان با 94 رأی موافق، 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 234 نفر از نمایندگان حاضر در صحن مخالفت کردند.

بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در مجلس دو شیفته شد

در این نشست، ولی الله بیاتی سخنگوی امور داخلی کشور و شوراها در تشریح طرح کمیسیون شوراها برای افزایش نمایندگان، اظهار داشت: گزارش کمیسیون امور داخلی در خصوص طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها و طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه انتخاباتی مجلس و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و همچنین طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان و نیز طرح اصلاح محدوده حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی همگی مصوب سال 1396 و اصلاحات بعدی آن ها و همچنین طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه دارای 5 شهرستان به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع و بر اساس ماده 143 آئین نامه داخلی به دلیل اشتراکات موضوع با یکدیگر ادغام شد و با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این مصوبه در جلسه یکم خرداد 1402 با اصلاحاتی به تصویب رسید و از آن جایی که پیش نیاز برگزاری انتخابات تقسیم سرزمین به حوزه‌های انتخاباتی است و از آن جایی که این تقسیمات برای نمایندگان و شهروندان پیامدهای مهمی دارد لازم است مورد توجه قرار گیرد و رایج‌ترین معیار برای اصلاح حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان برابری نسبی جمعیت است و طبق اصل 64 قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر است و پس از همه پرسی سال 68 و پس از هر 10 سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و موضوعات مرتبط با آن حداکثر 20 نماینده می تواند اضافه شود اما از زمان تصویب قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1358 تنها یک بازنگری و افزایش تعداد نماینده در سال 78 صورت گرفت.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس خاطرنشان کرد: تعداد نمایندگان در محدوده حوزه‌های انتخابیه سالها است ثابت مانده و به نابرابری منجر شده و لزوم اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه ضروری است و در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی 5 طرح ذیل یک طرح با عنوان اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن ها با هدف اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان اعلام وصول شد و به استناد آئین نامه داخلی ادغام شد و با همکاری کارشناسان مختلف، دستگاه های اجرایی و نظارتی از اردیبهشت 1400 بر اساس معیارهای جمعیتی، پراکندگی جغرافیایی، محدودیت و توسعه یافتگی و مسائل امنیتی و سیاسی مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت که در مجموع با این طرح 40 نماینده به 23 استان کشور اختصاص یافت و 20 نماینده متعلق به حوزه های جدید است و 20 حوزه انتخابیه فعلی نیز با افزایش نمایندگان مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!