Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق امیرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین حضور حاج قاسم در دفاع مقدس و عملیات کرخه نور سال ۵۹ بود، وی با یک گروهان نیرو یا یک گردان منفی که نخستین گروه‌های اعزامی از کرمان بودند در جبهه کرخه نور حضور پیدا کرد و اولین جایی هم که به درجه جانبازی نائل شد در همین عملیات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فلسفه حضور حاج قاسم از ابتدا تا پایان هشت سال دفاع مقدس از همین عملیات کرخه نور آغاز شد و تا قطعنامه ۵۹۸ ادامه یافت، یعنی شهید سلیمانی با یک گروهان در سال ۵۹ به میدان نبرد رفت و آن گروهان به تیپ و بعد به لشکر و در نهایت به سپاه تبدیل شد.

همرزم شهید سلیمانی بیان داشت: حاج قاسم با یکصد نیرو وارد جنگ شد و طبق آمار و اطلاعاتی که ثبت شده است، بیش از ۱۸۲ هزار نیروی رزمنده تحت فرماندهی این شهید بزرگ رزمیدند و از نوامیس و سرزمین اسلام و ایران اسلامی دفاع کردند. و جالب اینکه بدانید حاج قاسم در همه عملیات‌ها خط شکن و خط نگهدار بود.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید سلیمانی به خانواده‌ها و فرزندان شهدا اظهار داشت: این شهید بزرگوار با همه خانواده‌های هشت هزار و ۵۰۰ شهیدی که از این سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به درجه رفیع شهادت نائل شدند ارتباط معنوی و فردی داشت، یعنی خود فرد حاج قاسم با خانواده شهدا ارتباط داشت و به آن‌ها سر می‌زد و احوالپرسی می‌کرد یا با واسطه، یا خودش شخصا جویای احوالات این بزرگواران بود.

امیرزاده ادامه داد: لحظه‌ای نبود که غفلت کند از اینکه دختر شهید یا پسر شهید در چه وضعیتی به سر می‌برند و این خیلی مهم بود.

وی گفت: سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس که درگیر با دشمن خارجی بود در شرق کشور هم فرماندهی سپاه‌های استان کرمان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان را هم برعهده داشت، چون ناامنی‌هایی در این مناطق ایجاد شده بود و افرادی امنیت اجتماعی و شغلی مردم را هدف گرفته بودند.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس هم فرصتی فراهم شد که بنا به دستور فرماندهی کل قوا و فرمانده کل سپاه پاسداران که ماموریت تامین امنیت شرق کشور به ایشان وگذار و قرارگاه قدس در این منطقه از کشور راه‌اندازی شد.

همرزم سردار شهید سلیمانی بیان داشت: ابتدای حضور حاج قاسم در امنیت شرق کشور ۱۱۸ گروه اشرار مسلح در منطقه بودند و توانمندی هر گروه از سه نفر مسلح تا ۴۵ نفر بود و این نفرات، به سلاح‌های نیمه سنگین مثل کاتیوشا و خمپاره، تیربار و دوشیکا مجهز بودند و درواقع مدرن‌ترین بیسیم‌ها و خودرواهی کویرنوردی را در اختیار داشتند.

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها (دهه ۷۰) اشرار ناامنی زیادی در شرق کشور ایجاد کرده بودند بیان داشت: آن‌ها تا قلب کشور ما ایجاد ناامنی کرده بودند و در همین شهر کرمان مقر هنگ ژاندارمری کرمان در سه راه سیلو را به رگبار بستند و بیشتر از چهار ساعت درگیری در شهر کرمان با هنگ ژاندارمری آن زمان داشتند.

امیرزاده اضافه کرد: در آن دوران از ساعت چهار بعد از ظهر به بعد در مسیرهای زاهدان و چابهار و از ماهانِ کرمان به بعد کسی تردد نمی‌کرد و درواقع شب‌ها در دست اشرار و روزها در دست بچه‌های ما بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم با محوریت مردم و اینکه هیچ آسیبی به مردمی که به دلایلی همچون فقر فرهنگی و اقتصادی در دامن اشرار گرفتار شده بودند نرسد، به گونه ای حرکت کرد و امنیت فکری و ذهنی ایجاد کرد که خود اشرار تسلیم شدند و یک قطره خون از کسی ریخته نشد. این فرهنگ حاج قاسم بود.

همرزم سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: در عملیات «اورتین» یا منطقه شرق کرمان وقتی حاج قاسم می‌خواست روی گروه‌های مسلح اشرار عملیات انجام دهد، سران اشرار به ما پیغام دادند که ما هشت هزار نیروی مسلح داریم و اگر پایتان را به منطقه ما بگذارید، قتل عام می‌شوید.

وی افزود: اما سردار سلیمانی با فرستادن سه نفر پاسدار به عنوان پِیک در دل دشمن، پیغامی در حد ۲ جمله برای سران اشرار ارسال کرد، نخست آنکه بیایید با اسلحه‌هایتان تسلیم شوید در دامن اسلام و دوم آنکه اگر خواستید بروید، اسلحه‌های خود را همراهتان نبرید و اگر بردید، با شما به عنوان نیرویی که بر علیه نظام است برخورد می‌شود. و این شد که روز بعد بیش از یکهزار نفر از اشرار آمدند اسلحه‌های خود را تحویل دادند و تسلیم شدند.

وی تصریح کرد: اینجا بود که آن بحث اسلحه‌های غیرمجاز و راهزنی‌ها به اشتغالزایی تبدیل شد.

امیرزاده ادامه داد: حاج قاسم اسلحه اشرار را به بیل کشاورزی و تراکتور و کارخانه تبدیل کرد. فرهنگ اقتصاد مقاومتی حاج قاسم در مقابل دشمن و در منطقه شرق کشور نمود پیدا کرد و دشمن شکست خورد و شهید شوشتری این راه را ادامه داد و امروز سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی درخشان تر از هر روز به لطف خون حاج قاسم این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

مسئول بازرسی تیپ شهید حاج یونس زنگی‌آبادی کرمان افزود: امروز همه آن اشرار مسلح، در دشت‌های پُر از نعمت خدادادی مشغول کشاورزی هستند و این فرهنگ حاج قاسم است.

وی به نقش تربیت‌یافتگان مکتب امام خمینی (ره) در ایجاد و تقویت جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: آن چیزی که ما به عنوان جبهه مقاومت از ان یاد می‌کنیم و افتخار همه مردم ایران است این بود که حاج قاسم در عراق و سوریه و لبنان و همه کشورهایی که مکتب سیدالشهداء جاری بود، نیروی نظامی نبُرد بلکه در آن کشورها با الهام از همان فرهنگ جهاد و شهادت، نیروسازی کرد و از جوانان خودشان نیرو ساخت.

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ تاریخ شهادت سردار قاسم سلیمانی است. شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از برجسته ترین مقام های رسمی نظامی ایران بود که به همراه ابو مهدی المهندس همرزم وفادارش به دست آمریکایی ها در خاک عراق به شهادت رسید.

برچسب‌ها کرمان اقتصاد مقاومتی جیرفت قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان اقتصاد مقاومتی جیرفت کرمان اقتصاد مقاومتی جیرفت قاسم سلیمانی اخبار کنکور شهید سلیمانی حاج قاسم دفاع مقدس شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی