Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی زاده خامسی صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های حوزه صنعت آب و برق استان با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افزود: سد کرم آباد پلدشت است در اردیبهشت سال گذشته آبگیری شده و امروز به صورت رسمی افتتاح می‌شود، در قالب این طرح هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از پایاب آن، از آب سد برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز بیش از چهار هزار هکتار از پایاب این سد به بهره برداری رسید، اظهار کرد: تا پایان فعالیت دولت، ۱۰ هزار هکتار دیگر هم از شبکه آبیاری این منطقه افتتاح شده و میزان برخورداری از آب این سد در راستای توسعه بخش کشاورزی منطقه به بیش از ۲۳ هزار هکتار می‌رسد.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه این شبکه‌های آبیاری بیش از ۸۰ درصد زمین‌های تحت پوشش این طرح را شامل می‌شود، ادامه داد: نکته قابل توجه اینکه این طرح‌ها اراضی توسعه‌ای بوده که به معنای شغل جدید و ارتقای شاخص‌های اشتغال در منطقه است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب در ادامه با اشاره به بهره برداری از سد کانی سیب گفت: تاکنون ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده و با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه در این ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، معضل تولید آب، دستگاه‌های حفار را با مشکل مواجه کرده که با حفر ۱۰ حلقه چاه به عمق ۱۰۰ و ۱۲۰ متر، در صدد حل مشکل برآمده‌ایم، ادامه داد: همه ظرفیت تخصصی و تجربیات را برای حل این مشکل به کار گرفته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم که با ۵۰۰ متر پیش روی، این مشکل رفع شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب در خصوص سد کانی سیب نیز بیان کرد: این سد به عنوان مهمترین منبع تأمین آب پایدار در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده و سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب از این سد در اختیار این دریاچه قرار می‌گیرد.

وی گفت: این سد، یکی از طرح‌های مهم برای احیای دریاچه ارومیه بوده و علاوه بر مأموریت احیای دریاچه، این سد برای منطقه پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی نیز بسیار مفید است به طوری که از آب آن در راستای تأمین آب پایدار کشاورزی و توسعه گردشگری و اشتغال ناشی از آن استفاده خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب افزود: برای اجرای سد کانی سیب در منطقه پیرانشهر در جنوب غربی آذربایجان غربی، پنج هزار میلیارد ریال توسط دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

طرح‌های سد "کانی سیب" پیرانشهر با ۵۰۰ میلیارد تومان، سد "کرم آباد" پلدشت با ۵۲۰ میلیارد تومان و برق‌رسانی به هشت روستا با سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان اعتبار امروز، پنجشنبه توسط رئیس جمهوری در این استان افتتاح شد.

سد کانی سیب پیرانشهر با هدف احیای دریاچه ارومیه با انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب، کاهش مهاجرت، ثبات جمعیت، رونق اقتصادی منطقه و مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون متر مکعب آب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 5109358

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم تقی زاده خامسی وزارت نیرو دریاچه ارومیه قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان بصیرت شیوع کرونا شهرستان کرج ایام فاطمیه آلودگی هوا حماسه نهم دی ماه دریاچه ارومیه احیای دریاچه بهره برداری سد کانی سیب هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 ناصر عتباتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته، دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • نشت آب در خیابان الزهرا شهر قوشچی از زبان شهروند خبرنگار + فیلم
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی