Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:34:40 GMT

شناسایی ۱۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۰۴۱۶

شناسایی ۱۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با اجرای طرح شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه تاکنون ۱۰ هزار واحد متخلف در استان شناسایی شده است.

بختیار رازانی امروز ۱۱ دی‌ماه، اظهار کرد: به همین منظور پنج هزار واحد متخلف پس از تذکر و اقدام لازم، منجر به صدور پروانه و پنج هزار واحد دیگر نیز در حال انجام مراحل صدور پروانه کسب و فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به‌منظور شناسایی بهتر واحدهای صنفی بدون پروانه همه واحدها باید در سایت ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir ثبت‌نام کنند تا پروانه فعالیت آن‌ها صادر شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اجرای طرح شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه در سطح استان، افزود: در راستای اجرای این طرح، عملکرد سازمان‌های صنفی استان به‌صورت مستمر و هر هفته در یک شهرستان زیر ذره‌بین بازرسان قرار می‌گیرد.

رازانی اضافه کرد: بازرسان سازمان صمت به همین دلیل هفته جاری از واحدهای صنفی شهرستان دورود بازرسی کردند و تا بررسی وضعیت واحدهای بدون پروانه همه شهرستان‌ها و ساماندهی واحدهای بدون پروانه این طرح ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان و بازرسان، نتیجه آن به کمیسیون نظارت صمت ارسال می‌شود تا برای اعمال قانون و اصلاح نقاط ضعف اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست سازمان صمت لرستان ادامه داد: تاکنون تمامی اتحادیه صنفی مرکز استان و شهرستان‌ها نیز حسابرسی شده است و پس از شناسایی واحدهای متخلف، به صاحبان واحدها اخطار داده می‌شود و اگر پس از ۱۵ روز به تذکر و اخطارها توجه نکنند واحدهای صنفی متخلف بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی پلمب خواهد شد.

رازانی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح سازمان صمت، اتحادیه‌های واحدهای صنفی و اتاق اصناف لرستان همکاری دارند، عنوان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر کار واحدهای صنفی نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طرح شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه در تمام استان اجرا می‌شود و تا زمانی که همه واحدهای صنفی متخلف و بدون پروانه شناسایی شوند و همه واحدها ساماندهی شوند، این طرح ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳ هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت پروانه کسب واحد صنفی واحدهای صنفی بدون پروانه معدن و تجارت لرستان شناسایی واحدهای سرپرست سازمان سازمان صنعت هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • بدمستی در برابر مست عشق