Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری های روسی تصریح کرد: کشورهای غربی از وضعیت پیرامون شیوع کرونا برای مجازات دولت های به نظر آنها  «نامطلوب» استفاده می کنند و به درخواست ها حتی برای لغو بخشی از تحریم ها که وضع اپیدمیولوژی در این کشورها را دشوار می کند،  برای مدتی محدود نیز توجه نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: روسیه در سال ۲۰۲۰ به کشورهای آسیب دیده از شیوع همه گیر ویروس کرونا در فرمت دوجانبه و از طریق سازمان های مربوطه کمک کرد و آماده برای همکاری بیشتر برای رفع پیامدهای این بلای مشترک برای بشریت است.

لاوروف گفت: فرق ما با شماری از کشورهای غربی در همین رویکرد است که سعی می کنند نه فقط موضوع کاملا انسانی شیوع بیماری کرونا را سیاسی کنند، بلکه از شیوع آن برای مجازات دولت های نامطلوب مورد نظر خود استفاده کنند و درخواست های سازمان ملل برای لغو موقت بخشی از تحریم های یکجانبه را که وضعیت اپیدمیولوژی در این کشورها را پیچیده تر می کند، نادیده می گیرند.  

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در این رابطه منطقی به نظر می رسد که به رغم وضعیت دشوار، در سالی که گذشت توانستیم همکاریها و روابط دوستانه را با اکثریت کشورهای جهان در موضوعات مختلف گسترش دهیم.

وی ادامه داد: متحدان و شرکای ما در سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جامعه کشورهای همسود، گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در بین این کشورها قرار دارند.  

لاوروف تصریح کرد: قدرت روسیه در صلح دوستی و اجرای سیاست خارجی قابل پیش بینی و آمادگی برای همکاری سودمند متقابل با همه شرکا است.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه کفت: ما در بازی های ژئوپلیتیکی بی ارزش شرکت نمی کنیم و از نظریه های کهنه شده محدوده و عرصه نفوذ پیروی نمی کنیم. برعکس این نظریه را اجرا می کنیم که مسائل فراملی را می توان فقط با اتحاد و بر اساس اصل همبستگی حل کرد.

وی افزود: در همین حال روسیه برای گفت و گو با شرکای غربی در شرایطی که آنها از سیاست شانتاژ، فشار و اولتیماتوم صرف نظر کنند، آمادگی دارد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه تحریم ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه تحریم ویروس کرونا روسیه تحریم ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه