Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمد جواد حسین ‌زاده شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز به کار دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در گلستان امین رفسنجان بیان کرد: بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اقشار مختلفی در جامعه به اشکال مختلفی سعی دارند ارادت خود را به این شخصیت مهم و برجسته جهانی نشان دهند، جامعه هنرمندان هم به گونه های مختلفی این عرض ارادت خود را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کار جشنواره ملی سردار آسمانی کار خود را در استان کرمان‌ از خرداد ماه امسال  آغاز کرد و رونمایی پوستر جشنواره هم‌ در گلزار شهدای کرمان‌ در جوار مرقد حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

وی ادامه داد: بیش از یکصد اثر  در حوزه های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید از مجموعه این آثار ۷۵ اثر در حوزه خیابانی پذیرفته شد که ۶۵ اثر در حوزه صحنه ای و ۱۰ اثر در حوزه نمایشنامه ای‌ بود؛ ضمن اینکه در نهایت جشنواره ۱۷‌ اثر در بخش خیابانی‌ که هفت اثر در بخش صحنه ای و ۱۰‌ اثر در بخش نمایشنانه‌ به مرحله نهایی راه یافتند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفسنجان ظرفیت‌ قابل قبولی در حوزه تئاتر دارد بخش خیابانی‌ این جشنواره را به این شهر محول کردیم و بخش صحنه ای این‌ جشنواره هم از روز پنجشنبه در سیرجان‌ شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش‌ از ۲۵۰‌ هنرمند در ‌ این‌ مجموعه آثار ارسال شده همراه بوده و کمک کردند؛ نمایشنامه ها در قالب ‌ کتاب تدوین‌ و به چاپ‌ خواهد رسید تا به دست علاقمندان‌ برسد.

حسین زاده عنوان کرد: نکته دیگر این‌ است‌ که بخش راه اندازی تئاتر سیار از امروز کار خود را از مزار سردار سلیمانی شروع کرده‌ و فردا در قنات‌ ملک‌ زادگاه سلیمانی اجرا می شود.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه هم با اشاره به اینکه این‌ جشنواره خیابانی است‌ و کاش در فصل مناسبتری‌ برگزار می شد گفت: به دلیل کرونا و اینکه فصل سرد است مردم کمتر می توانند این تئاترهای خیابانی را ببینند و لذت ببرند .

روح الله ابوالهادی با اشاره به اینکه مس حامی فرهنگ و هنر است افزود: مس سرچشمه هفته پیش حامی هفدهمین جشنواره مقاومت‌ بود؛ همچنین مس سرچشمه از یک تئاتر فاخر که توسط نویسنده ها و کارگردان‌ ملی و هنرمندان‌ استانی‌ از نوشتن‌ تا اجرا در استان‌ است و در پایتخت هم اجرا می شود حمایت می کند و در این زمینه هم سهم مسئولیت اجتماعی خود را اجرا می کند.

وی تصریح کرد: دوستان‌ و عوامل جشنواره مقاومت متعهد شدند که به مدت یک سال به هنرمندان منتخب توسط اساتید خوب آموزش بدهند و با مرتفع شدن‌ شرایط کرونا برگزیدگان‌ بخش کودک و نوجوان‌ جشنواره مقاومت در سرچشمه و رفسنجان‌ اجرا داشته باشند.

محمدعلی جعفری معاون سیاسی فرمانداری رفسنجان هم در این آئین یاد و خاطر بزرگمردی تاریخ‌ معاصر ایران‌ سردار دل ها حاج‌ قاسم‌ را گرامی داشت‌ و گفت: منش این‌ مرد در ابعاد مختلف دارای زوایای ظریفی است‌ که در عرصه هنر باید به آن‌ پرداخته شود.

برچسب‌ها کرمان رفسنجان تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان تئاتر کرمان رفسنجان تئاتر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره با هدف الگو گیری از مالک اشتر، فرمانده برگزیده سپاه امیرالمومنین حضرت علی(ع) و شناسایی نخبگان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشد و کارآمدی و تعالی سازمان و تقدیر از مدیران و مسئولین برتر از نتایج برگزاری جشنواره مالک اشتر است.

سردار اکبری اضافه کرد: ایجاد شور و اشتیاق معنوی و انقلابی و رفع معایب و تقویت محاسن از دیگر آثار جشنواره مالک اشتر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

درخشش در پنجمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج

وی بیان داشت: مالک اشتر الگویی برای مدیران و فرماندهان سپاه و بسیج است که در میدان‌های مختلف باعث خوشحالی حضرت علی (ع) و موجب شادی مسلمان، ترس و وحشت دشمنان بود.

سردار اکبری، سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج و فعالیت در قرارگاه‌های ۱۱ گانه را یکی از شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر عنوان کرد.

وی ادامه داد: آمادگی‌های عمومی ورزمی و توان رزمی از دیگر شاخص‌های انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»