Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، با اشاره به تامين اعتبار مورد نیاز اجرای طرح آبخیزداری، گفت: با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  اجرای اين دوطرح  آبخيزداری تامین و هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با تاکید بر اجرای این طرح ها طی مدت ۵ ماه  بیان کرد: کنترل سیلاب ، حفظ منابع آب و خاک ، تقویت سفره های آب زیرزمینی و چاه های پایین دست ، تقویت منابع آب کشاورزان و در نتیجه بهبود معیشت بهره برداران از جمله مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

رضایی، در تشريح جزييات اجرای طرح های آبخیزداری بند خاکی همگن و کنترل سیلاب و آبخوانداری در حوضه آبریز روستای كاريان تصریح کرد: این طرح با مساحت حوضه آبریز ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار، حجم عملیات خاکریزی ۱۸۴ هزار مترمکعب و حجم عملیات بنایی سنگ و سیمان ، چهار هزار متر مکعب  و با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بزودی اجرا  می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، در خصوص عملیات آبخیزداری تنگ قلات عمادشهر ادامه داد : سد خاکی تنگ قلات عمادشهر نيز با مساحت حوزه ۶  هزار و ۵۰۰ هکتار ، طول بند خاکی ۲۰۶ متر از نوع همگن و حجم آبگیری ۷۰۰ هزار مترمکعب ، ارتفاع بند خاکی ۱۱ متر ، حجم عملیات سنگ و سیمان ۴ هزار و ۱۰۰ متر مکعب، حجم عملیات خاکریزی ۱۲۴ هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تحویل شرکت پیمانکار داده شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اجرای طرح آبخیزداری شهرستان لارستان حجم عملیات هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران سیل‌آسا سد خاکی را در یک استان شکاند | فیلم

تصویری از سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی که بر اثر شدت بارندگی شکسته شد. شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، دستور تخلیه روستای نوده از سوی مدیریت بحران صادر شد. منبع: ایرنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • باران سیل‌آسا سد خاکی را در یک استان شکاند | فیلم
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم