Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

معرفی سه اثر برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تابستان ۹۹

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ماه، هر فصل و هر سال برترین کتاب‌های کودک و نوجوان را داوری و آن‌ها را به مخاطبان معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه با عنوان «کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» قرار است به خانواده‌ها کمک کند که به راحتی بتوانند آثار مناسبی را برای مطالعه فرزندان‌شان انتخاب و خریداری کنند و از سویی ناشران کتاب کودک و نوجوان را مورد حمایت قرار دهد.

جایزه‌ای که هر ماه به یک نویسنده، شاعر یا مترجم یا در پایان هر فصل به یک ناشر اهدا می‌شود، مرغک سیمین نام گرفته است و شامل یک نشان با همین عنوان، تندیس، لوح و جایزه‌ی نقدی می‌شود و البته نشان مرغک زرین، تندیس، لوح و جایزه‌ی نقدی هم به کتاب سال تعلق می‌گیرد.

فراخوان ثبت‌نام متقاضیان داخلی در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران

ناشران، موسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی بین‌المللی واجد شرایط می‌توانند از تاریخ ۱۰ دی ماه تا ۱۴ دی ماه با مراجعه به آدرس اینترنتی register-int.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.

بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نظر دارد با توجه به شرایط حاکم بر جامع جهانی ناشی از ویروس کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی، با هدف معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، فضایی جهت بارگذاری و نمایش آثار فعالان حوزه نشر بین‌الملل فراهم کند.

تاریخ برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام شد


نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

ضوابط حضور و شرایط ثبت نام ناشران همزمان با شروع ثبت‌نام در هفته جاری اعلام خواهد شد.

شیوه خرید از نمایشگاه و ارسال کتاب‌ها، نحوه و میزان تخصیص یارانه خرید (بن کتاب) و دیگر اطلاعات مورد نیاز ناشران و خریداران هم طی اطلاعیه‌های بعدی و در اسرع وقت منتشر می‌شود.

جزئیات جشنواره بین المللی شعر فجر تشریح شد/ افتتاحیه از مزار شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده

نشست خبری جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور مصطفی راضی جلالی، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی شعر فجر و مریم جلالی دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر فجر به صورت مجازی برگزار شد.

مصطفی راضی جلالی دبیر اجرایی جشنواره بین المللی شعر فجر درخصوص این جشنواره ادبی، گفت: امسال نخستین محفل جشنواره بین المللی شعر فجر را با یادمان شهید فخری زاده و سردار سلیمانی برگزار می‌کنیم. ۱۲۹ شعر درباره این دو شهید بزرگوار سروده شده که قرار است در نخستین محفل جشنواره شعر فجر خوانده شود.

وی افزود: بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر به بررسی و انتخاب چهره‌های برتر شعر دفاع مقدس اختصاص دارد. این بخش به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و حماسی ایران برگزار می‌شود. همچنین قرار است در جشنواره شعر فجر، خبرنگاران آثار را داوری کنند.

اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی سال آینده برگزار می‌شود

ابراهیم حیدری، مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی به دلیل شیوع کرونا در سال جاری، اوایل سال آینده برگزار می‌شود. هم اکنون کار‌های برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی به خوبی پیش می‌رود. در مرحله اول ثبت نام برای برگزاری کارگاه‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته نمایشگاه کتاب وزارت ارشاد جشنواره بین المللی شعر فجر نمایشگاه مجازی کتاب تهران جام باشگاه های کتابخوانی برگزار می شود کودک و نوجوان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مدیرعامل نشر صاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  افزود؛ چهار سال از آغاز به فعالیت خودنویس می‌گذرد که سرانجام به نشر صاد رسید. در این دوره مسیر را با هدف کشف و پرورش استعداد ادامه می‌دهیم و سعی مان بر این است تا از نویسندگانی که استعداد دارند، اما جرأت انتشار ندارند و یا از شرایط انتشار اثر برخورد نیستند، ادامه می‌دهیم.

فلاح هاشمی گفت: موضوع دوره چهارم خودنویس عزت ملی و در بخش ویژه موضوع زنان تاریخ ایران را مدنظر قرار دادیم. مدیر عامل نشر صاد همچنین از ۳۵ اثر جدید انتشاراتشان در نمایشگاه سی‌وپنجمین خبر داد و افزود: از بین این اثار ۳۰ اثر مربوط به داستان و رمان و ۵ اثر پژوهشی است.

وی گفت: ۱۸ اثر از آثار داستان و رمان برای نوقلمان جشنواره «خودنویس» است.

جشنواره خودنویس بمنظور کشف استعداد‌های جوان و نوقلمان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت