Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@16:41:15 GMT

تهران؛ در ۲۴ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۰۸۱۱

تهران؛ در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های جامعه بود، روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با صدور اطلاعیه‌ای از اوج‌گیری آلودگی هوا از عموم شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیرضروری در سطح شهر به جد خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف فعالیت‌های ساختمانی

استاندار تهران در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد:‌ در این جلسه مقرر شد تمامی فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاد می‌کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود، در جلسه گذشته تردد کامیون‌ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی متوقف خواهند شد.

همچنین استاندار تهران گفت: با توجه به غلظت آلاینده‌ها و پایداری آلودگی هوا، احتمال تعطیلی ۲ روزه تهران در صورت تصویب هیات دولت احتمال تعطیلی یک تا ۲ روز در هفته آینده وجود دارد.

بازدید فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران از طرح شهید سلیمانی

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران روز گذشته با همراهی مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران بزرگ و جمعی از مسئولان از طرح رزمایش سلامت شهیدسلیمانی با عنوان «کنترل همه گیری کرونا» در منطقه ۱۵ بازدید کرد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران بزرگ در این بازدید اعلام کرد: وضعیت ۱۵۲ هزار نفر در طرح رزمایش سلامت شهید سلیمانی در منطقه ۱۵ تهران مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه محدودیت‌های کرونایی تهران تا هفته آینده

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه این رزمایش گفت: اکنون در وضعیت نارنجی قرار داریم و تمام محدودیت‌هایی که در قبل و بر اساس مصوبه شهرهای نارنجی اجرا می‌شد همچنان تا هفته آینده ادامه دارد، محدودیت های شب از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح نیز در تهران ادامه خواهد داشت و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرهای زرد نیز تسری خواهد داشت.

کشف ۲۰ میلیارد ریال ادکلن قاچاق

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۵ هزار و ۱۶۳ ادکلن قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در انبار کالایی در حوالی بازار تهران خبر داد و گفت: مالک انبار دستگیر و اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

کشف سنگ‌های ایتالیایی در جنوب تهران

همچنین رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کشف سنگ‌های تزئینی ساختمان ایتالیایی قاچاق به متراژ ۳۳هزار مترمربع به ارزش حدود  ۱۰۰ میلیارد ریال در یکی از انبارهای شورآباد در جنوب پایتخت گفت: انبار توقیف و مالک آن دستگیر شد.

کشف پوشاک قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال

فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ گفت: ۲میلیارد ریال پوشاک قاچاق شامل ۷۴ عدد کت تک، ۱۶ دست کت و شلوار و ۸۰ عدد شلوار تک و تعدادی پیراهن در طرح مقابله با کالای قاچاق با همکاری نیروهای سازمان تعزیرات و وزارت صمت پایتخت در داخل مغازه‌ای کشف شد، اموال کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شد و مالک مغازه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ایجادکننده صفحات جعلی اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری جاعل صفحات اینستاگرامی که باعث ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان خانم شده بود، خبر داد و گفت: متهم یکی از دوستان قدیمی شاکیه بوده و به علت اختلاف شخصی با وی اقدام به انتشار شماره تماس نامبرده در فضای مجازی با انگیزه ایجاد مزاحمت‌های مکرر برای شاکیه کرده است.

دستگیری یک سوداگر مرگ با ۸۰ کیلوگرم تریاک

پلیس اعلام کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و استان فارس در عملیاتی مشترک یک سوداگر مرگ را دستگیر کردند و ۸۰ کیلوگرم تریاک از خودروی وی کشف شد، متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در استان منتقل و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری قاتل در کمتر از پنج ساعت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره دستگیری قاتل در کمتر از پنج ساعت فرار در منطقه فرحزاد گفت: مقتول(احمد) که از فروشندگان مواد مخدر بود مدتی قبل مقداری مواد مخدر از او سرقت شده بود که دوستانش اعلام کردند که قاتل این مواد را از او سرقت کرده و صبح چهارشنبه مقتول همراه دوستانش با قمه و چوب به سراغ قاتل رفته و در این درگیری مرگبار احمد به قتل رسید.

پلمب۱۰ واحد صنفی متخلف در پایتخت

پلیس اعلام کرد: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی با همکاری عوامل بهداشت و درمان در قالب سه تیم در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ۵۴۶ واحد صنفی در محدوده جنوب تهران بازدید کردند و به ۱۳ متصدی متخلف واحدهای صنفی اخطار کتبی داده شد.

با هماهنگی‌های قضایی ۱۰ واحد صنفی که بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت جامعه و شهروندان را به خطر انداخته بودند، پلمب شدند و به ۴۲۶ نفر از کسانی که بدون ماسک در این واحدهای صنفی حضور داشتند، تذکر لسانی استفاده از ماسک ارائه شد.

دستور ویژه فرمانده انتظامی برای بررسی اتفاق اردوگاه عسگرآباد

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در پی انتشار یک فیلم در فضای مجازی از محل مراجعات مردمی اردوگاه عسگرآباد شهرستان پیشوا با صدور دستور ویژه، بر بررسی دقیق و سریع اتفاق رخ داده در این اردوگاه تأکید و اعلام کرد: پلیس اجازه نمی‌دهد حقی از کسی ضایع شود و به محض تکمیل تحقیقات، جزئیات این اتفاق اطلاع رسانی می‌شود.

رفع توقیف از ۲ هزار تن کره یک شرکت لبنی در شهریار

دادستان عمومی و انقلاب شهریار از رفع توقیف ۲هزار تن کره یک شرکت لبنی با ورود مدعی العموم خبر داد و گفت: این محموله مدتی قبل توسط تعزیرات تحت عنوان احتکار توقیف و پرونده آن تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی برای رسیدگی به دادسرای شهریار اعاده شد، با بررسی کارشناسان اداره صمت مشخص شد که نگهداری این کره‌ها، مصداق احتکار نبوده و برای استفاده در تهیه مواد لبنی به کار می‌رود. با ورود دادستانی و در راستای حمایت از تولید، این کره‌ها رفع توقیف شد و بری استفاده در چرخه تولید در اختیار شرکت تولیدکننده قرار گرفت.

مهار آتش‌سوزی در مغازه خواربارفروشی

استان تهران روز گذشته شاهد حوادثی از جمله آتش‌سوزی و تصادف بود؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در خیابان پاسداران گفت: یک مغازه خواروبارفروشی در این خیابان دچار آتش‌سوزی شده بود که آتش‌نشانان پس از مهار حریق، لکه‌گیری و تخلیه اجناس نیمه‌سوخته و ایمن‌سازی محل حادثه، با تحویل به مالک ماموریت خود را پایان دادند، این حادثه مصدومی نداشت و خسارت مالی بر جای گذاشت.

۳ مصدوم در پی آتش‌سوزی آپارتمان مسکونی در پاکدشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت با اشاره به وقوع حریق در یک آپارتمان مسکونی در بلوار خرمشهر این شهرستان گفت: وسعت حریق در این آپارتمان به حدی بود که نیمی از این مجتمع مسکونی چند طبقه دچار آتش‌سوزی شده بود، با تلاش عوامل آتش‌نشانی، آتش این آپارتمان مهار و از سرایت آن به واحدهای مسکونی مجاور جلوگیری شد. در این حادثه سه نفر دچار سوختگی شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند، بی‌احتیاطی یکی از ساکنان و روشن کردن پیک نیک در آشپزخانه علت بروز این حادثه اعلام شد.

مهار آتش‌سوزی در انبار نگهداری کارتن در جاده مخصوص کرج

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در انبار یکهزار متری نگهداری کارتن در محوطه یک کارخانه در جاده مخصوص کرج- مسیر غرب به شرق کیلومتر ١٠ گفت: آتش نشانان از گسترش حریق جلوگیری و آن را مهار کردند. در این حادثه، یک مرد ٣۵ ساله از از پرسنل همان محل از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود که برای درمان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

یک کشته در پی واژگونی خودروی باری در بزرگراه آزادگان

افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی گفت: یک دستگاه خودروی باری بنز با بار گچ ساختمانی، به دلایل نامعلوم در حاشیه بزرگراه آزادگان، جنوب به شمال بزرگراه آزادگان، بعد از آزاد راه تهران- ساوه، واژگون و راننده درون خودرو محبوس شده بود. آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی محل، با استفاده از تجهیزات هولماترو، راننده را به بیرون از خودرو منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند پس از معاینات تکنسین‌های اورژانس، مرگ راننده ۵۵ ساله در دم تایید شد.

مصدوم شدن راننده در پی برخورد خودرو با درخت

فرمانده آتش‌نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ به علت نامعلوم پس از منحرف شدن از مسیر اصلی خود در بهشت زهرا(س)، بلوار شهدا با درخت وسط بلوار برخورد کرده بود و راننده خودرو(مرد ۳۲ ساله) از قسمت دست چپ دچار آسیب دیدگی شده و پیش از رسیدن نیروهای عملیات از خودرو خارج و به محل امنی منتقل شده بود. آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی محل حادثه و خودرو، مصدوم را برای معاینات پزشکی به عوامل اورژانس تحویل دادند و خودرو را برای بررسی علت این حادثه به عوامل پلیس راهور تحویل دادند.

برگزاری پویش بین‌المللی قهرمانان مقاومت

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اعلام کرد: در آستانه گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پویش بین المللی قهرمانان مقاومت، در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا اجرا می‌شود، در این طرح تا پانزدهم دی پوسترهایی با تصویر شهیدسلیمانی و ابومهدی المهندس به ۱۰ زبان دنیا ترجمه و در اختیار مردم قرار گرفته است تا با نصب و انتشار آن، یاد و نام این اسطوره فراموش نشدنی در بین مردم زنده و جاری داشته شود.

کاربران با انتخاب تصاویر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و نصب آن در درب منازل، مغازه و خودرو ها و درج و انتشار عکس در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی با هشتگ #قهرمانان _ مقاومت (#مرد _ میدان)، در این پویش مشارکت می‌کنند.

انتشار موشن‌گرافیک «و لکن الله رمی»  

موشن‌گرافیک «ولکن الله رمی» در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با هدف معرفی رشادت‌ها و حماسه‌های این شهید در نبرد با دشمنان ایران و اسلام با همراهی و همکاری زمان رسانه‌ای اوج و فرهنگسرای اندیشه تولید و منتشر شد.

معرفی سرپرست شهرداری آبسرد

«میثم بصیری» با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان سرپرست شهرداری «آبسرد» از توابع شهرستان دماوند معرفی شد، آیین معارفه وی با حضور امام جمعه شهر آبسرد و حومه، بخشدار مرکزی، نماینده فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان شهری آبسرد و کارکنان شهرداری در سالن جلسات شهرداری آبسرد برگزار شد.

معرفی مناطق برتر تهران در مدیریت بحران

سرپرست معاونت آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جلسه ادواری شورای دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق بر اساس شاخص های تعیین شده در حوزه های پیشگیری، آمادگی، آموزش، مرکز عملیات اضطراری (EOC)، روابط عمومی و انجام اقدامات شاخص در سه ماهه سوم سال (فصل پاییز) مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس این ارزیابی، عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق ۱۱، ۱۶، ۱، ۶، ۴، ۱۰ و ۸ در سطح عالی معرفی شد.

برگزاری یادواره شهدای قیام ۱۰ دی ورامین

همزمان با سالروز قیام خونین دهم دی ماه سال ۱۳۵۷ مردم ورامین، یادواره سه شهید این قیام روز گذشته با حضور مدیر آموزش و پرورش ورامین، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا در دبستان ۱۰ دی این شهرستان برگزار شد، در این آیین از خانواده شهدای قیام دهم دیماه ورامین تجلیل شد. در قیام دهم دیماه سال ۱۳۵۷ مردم ورامین، سه نفر از جوانان این دیار به نام‌های حسن کریمی، مسعود میرزائی پوئینک و محمد حسن شیرازی به دست عوامل ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تجمع طلاب و روحانیان ورامین در حوزه علمیه امام صادق(ع)

تجمع طلاب و روحانیان شهرستان ورامین به مناسبت دهه بصیرت در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد و مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در این تجمع گفت: جنایات امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، نتیجه شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) و انحراف ایجاد شده در اسلام است.

دیدار هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران با یادگار امام

دبیر و تعدادی از مدیران هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران روز گذشته با حضور در حرم حضرت امام(ره) ضمن دیدار با سیدحسن خمینی یادگار امام(ره)، با آرمان‌های حضرت امام تجدید میثاق کردند.

دیدار با ۲خانواده شهید و جانباز سال ۱۳۸۸ در ری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران روز گذشته با حضور در منزل شهید ۱۸ ساله بصیرت «شهیدحسین غلام کبیری» ضمن دیدار و گفت و گو با مادر این شهید یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگران را گرامیداشت، «شهیدکبیری» متولد سال ۱۳۷۰ در شهرستان ری در پی حوادث سال ۱۳۸۸ به شهادت رسید و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با همراهی معاون مدیرکل و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با حضور در منزل جانباز بصیر هفتاد درصد «رامین رسولی» از صبر و ولایتمداری جانبازان و خاندان معظم شهدا قدردانی کرد. «رسولی» از جانبازان حوادث سال ۸۸ در تهران است که از ناحیه دو چشم مجروح شده است.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران استان تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران استان تهران شهرداری تهران شهر تهران استان تهران پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور تهران روز گذشته عوامل اورژانس شهرداری تهران میلیارد ریال مدیریت بحران روز گذشته استان تهران آتش سوزی آتش نشانان تهران بزرگ برگزار شد شهر تهران آتش نشانی قرار گرفت رئیس پلیس بر اساس دهم دی کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: مؤلفه شهروندی به عنوان معیاری برای سنجش میزان پایبندی انسان‌ها نسبت به حقوق دیگران و محیط اطراف به کار گرفته می‌شود، رانندگی یکی از رفتارهای اجتماعی است که با بررسی آن، می‌توان درجه شهروند شدن افراد یک جامعه را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه در یکی از مؤلفه‌های احترام به حقوق شهروندان در رانندگی، حداقل و حداکثر سرعت مجاز در نواحی شهری مطرح شده است، افزود: در معابر شریانی درجه یک که شامل آزادراه‌ها و بزرگراه‌های شهری می‌شود، بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر شده در آئین نامه، حداقل و حداکثر سرعت در آزادراه‌ها به ترتیب ۷۰ و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت مجاز رانندگی در بزرگراه‌ها ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: خیابان‌های شریانی اصلی و فرعی به عنوان معابر شریانی درجه دو در نظر گرفته می‌شود و قوانین رانندگی در خصوص حداکثر سرعت مجاز در خیابان‌های اصلی و فرعی به ترتیب به ارقام ۶۰ کیلومتر بر ساعت و ۵۰ کیلومتر بر ساعت اشاره می‌کند.

زارع خاطرنشان کرد: احترام به قوانین رانندگی از جمله رعایت سرعت‌های مجاز در معابر درون و برون شهری یعنی احترام به حقوق شهروندی، پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه به کاهش وقوع تصادفات می‌تواند نشان دهنده افزایش فرهنگ رانندگی در یک جامعه باشد.

کد خبر 751581

دیگر خبرها

  • تصمیم جدید پلیس برای جاده چالوس
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر رسید
  • شهادت دست‌کم ۳۵ فلسطینی در حمله ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به رفح
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۹ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است