Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده  و میزان آن به بالای ٨۶ درصد رسیده است و این موجب شده که تعدادشهر‌های نارنجی به ۵٣ مورد برسد و بقیه شهر‌ها زرد هستند، اما تنها استانی دچار چالش بوده مازندران است که شهر‌های آن نارنجی و ۴ شهر قرمز رامسر، سوادکوه شمالی و ساری در این استان قرمز هستندکه امیدواریم با ایجاد محدودیت به وضعیتی برسیم که این شهر‌ها نارنجی و بعد زرد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ورودی بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری داشته و بیش از ۶٠ درصد ورودی بیمارستان بین ۵٠ تا ۵۵ درصد مرگ و میر کمتر شده است و بیماران نسبت به یک ماه گذشته بیماران بستری خیلی بدحال نیستند و این شاخص خوبی است.

رئیسی با بیان اینکه نگران ورود ویروس انگلیسی به کشور هستیم، افزود: ویروس پشت دروازه‌های کشور است، تجربه نشان می‌دهد ویروس‌های تنفسی با وجود همه مراقبت‌ها وارد کشور‌ها می‌شوند و باید آمادگی کامل داشته باشیم و آمادگی عمل به توصیه‌های مانند پرهیز از دورهمی خانوادگی و تجمعات به ویژه در فصل زمستان است زیر تهویه به دلیل بسته بودن پنجره‌ها کم می‌شود و می‌تواند بسیار خطرناک باشد و اگر رعایت نکنیم اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه می‌توانیم شاهد پیک بعدی بیماری کرونا باشیم.

او تاکید کرد: باید موضوع را جدی بگیریم وامیدواریم میزان رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ٩٠ درصد برسد و به همین روال ادامه پیدا کند و یادواری می‌کنم در اردیبهشت بیماری به حداقل رسید و با حداقل شدن رعایت دستورالعمل‌ها به٢٧ درصد رسید واین موجب شد خیز بیماری را داشته باشیم و این هشدار جدی است که بدانیم کرونا ضعیف نشده و روز به روز قوی‌تر شده است.

رییسی درباره واکسن کرونای ایرانی گفت: واکسن داخلی فاز نخست انسانی را با موفقیت آغاز کرد و نکته بسیار مهم این است که در فاز نخست عوارض حاد و شوک آنافیلاکسی برای دریافت کننده واکسن ایجاد نشود و بررسی در بین ۴ تا ٢۴ ساعت بعد از تزریق بسیار مهم است و خوشبختانه واکسن تاکنون ایمن بوده است و دوز بعدی ١۴ روز بعد تزریق و تا ٢٨ روز بعد ارزیابی‌ها انجام خواهد شد و انشالله نتایج موفقیت آمیزی خواهد داشت و در فاز نخست در طول ٢ ماه ۵٠ نفر واکسن را دریافت خواهند کرد.

او درباره خرید واکسن کرونا افزود: در رابطه با خرید واکسن از طریق کوواکس و مذاکرات خوبی با کشور‌های اروپایی، هند چین و صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال واکسن برای افراد آسیب پذیر در دسترس قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا/ فاز سوم تست انسانی در بهمن و اسفند روی ۵۰ هزار ایرانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال