Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق برنامه شل و رگولاتورهای محیط زیستی سنگاپور تا سال ۲۰۲۵ به نقطه‌ای خواهد رسید که تمام زباله‌های پلاستیکی که سنگاپور تولید می‌کند بازیافت خواهند شد. این مدیر ارشد شرکت شل می‌گوید که تعیین مقیاس این کسب و کارهای جدید در بخش انرژی بسیار مهم است، زیرا آنها باید از نظر اقتصادی قابل رقابت و مناسب باشند و تنها در سطح آزمایشی کارکرد نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگاپور که از بیش از یک قرن پیش در خط مقدم ظهور نفت در آسیا بوده، رشد کرده و به یک غول جهانی در تجارت نفت تبدیل شده است. اکنون اما با تسریع در فرآیند انتقال انرژی پاک در سراسر جهان، دولت شهر سنگاپور وظیفه دارد مسیر جدیدی پیدا کند و اقتصاد این کشور را به سوی سبز شدن حرکت دهد.

به گزارش اس اند پی گلوبال پلتس، شل با نام ام ساموئل اند کو شروع به کار کرد و اولین انبار سوخت را در دهه ۱۸۹۰ میلادی، یعنی ۱۳۰ سال پیش در سنگاپور ساخت.

این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که نیمی از ظرفیت پالایش خود را در جزیره پولاو بوکوم سنگاپور متوقف می‌کند، اقدامی که نشان دهنده آغاز یک دوره جدید در این کشور و آغاز دیگری برای این هاب انرژی جهانی است.

Shell – Pulau Bukom manufacturing site – Singapore refinery – SHELL SINGAPORE

شرکت رویال داچ شل گفته است که پولاو بوکوم به یکی از شش پارک انرژی و مواد شیمیایی و بخشی از فرآیند گذار از محصولات نفتی و سوخت‌های نفت پایه به سمت زنجیره‌های جدید تامین انرژی با انتشار کربن پایین تبدیل خواهد شد. شل می‌گوید استفاده مجدد از تاسیسات، تغییرات قابل توجهی در پیکربندی پالایشگاه، افزایش سرمایه گذاری و بررسی محصولات انعطاف پذیر در انتقال انرژی مانند سوخت های زیستی، مواد اولیه جایگزین و مواد اولیه تجدید پذیری مانند مواد شیمیایی بازیافتی خواهد داشت.اما چالش فعلی سنگاپور بسیار بزرگتر از صرف کربن زدایی است، چرا که رابطه اقتصاد دولت-شهر با سوخت‌های فسیلی بسیار زیاد است.

سنگاپور یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پالایش و پتروشیمی جهان ، بزرگ‌ترین بندر سوخت‌گیری جهان، بزرگ‌ترین مرکز تجارت نفت آسیا و در میان بزرگترین سازندگان سکوهای نفتی جهان هم ۲ شرکت را در اختیار دارد. چنین وضعیتی به برنامه بلند مدت‌تری نیاز دارد که موقعیت منحصر به فرد این کشور در تجارت جهانی را هم حفظ کند.تاکنون، سنگاپور طرحی را برای حذف تدریجی موتورهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۴۰، تولید وسایل نقلیه برقی، واردات برق از جنوب شرقی آسیا و گسترش تجارت منطقه‌ای برق در نظر گرفته است.

در سال ۲۰۱۹ قانون فروش کربن در این دولت شهر با وضع مالیات کربن برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به اجرا درآمد. در چنین شرایطی شرکت پاویلیون انرژی، یک شرکت گاز متعلق به کمپانی تماسک برای کمک به ساخت یک مرکز تجارت LNG تاسیس شد و اکنون در حال کار روی ساخت یک هاب تجارت کربن و ایجاد یک زنجیره تامین هیدروژنی است و مجامع گروه‌های تولیدی انرژی هم در حال شروع به کار هستند.

آو کا پنگ، رئیس شرکت‌های شل در سنگاپور، اواخر اکتبر در هفته بین المللی انرژی سنگاپور اظهار کرد: «شل بخش بزرگی از چگونگی توسعه سیستم انرژی و صنایع شیمیایی سنگاپور طی دهه های گذشته بوده است و اکنون نیز پیشتاز انرژی در این کشور است و با توجه به نقشی که در سنگاپور دارد، یک چالش بزرگ و همچنین یک فرصت بزرگ را پیش روی خود می بیند.»

او می‌گوید: «برخی از اقدامات شل شامل دیجیتال سازی پولاو بوکوم که بزرگ‌ترین پالایشگاه شل در آنجاست، قرار دادن شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی در ایستگاه‌های خرده فروشی انرژی و همکاری با رگولاتورهای محیط زیست در برنامه بازیافت یک میلیون تن زباله پلاستیکی است.»

به گزارش «انرژی امروز» از دنیای اقتصاد، طبق برنامه شل و رگولاتورهای محیط زیستی این کشور تا سال ۲۰۲۵ به نقطه‌ای خواهد رسید که تمام زباله‌های پلاستیکی که سنگاپور تولید می‌کند بازیافت خواهند شد. این مدیر ارشد شرکت شل می‌گوید که تعیین مقیاس این کسب و کارهای جدید در بخش انرژی بسیار مهم است، زیرا آنها باید از نظر اقتصادی قابل رقابت و مناسب باشند و تنها در سطح آزمایشی کارکرد نداشته باشند.

برچسب هارویال داچ شل (Royal Dutch Shell) سنگاپور

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: رویال داچ شل Royal Dutch Shell سنگاپور آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بزرگ ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال هاست موضوع صادارت برق ایران به اروپا مطرح و به نظر می‌رسد دولت برای توسعه تبادلات برقی خود مصمم است و مذاکرات برای رسیدن برق ایران به اروپا به‌طور جدی انجام می‌شود. اواسط فروردین‌ماه، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه دیداری داشتند و در این دیدار اعلام شد که تبادل برق ایران و ترکیه وارد فاز عملیاتی شده است. با عملیاتی شدن تبادل برق ایران و ترکیه، برق ایران در مسیر اروپا هم قرار گرفته است.

در همین رابطه آرش نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: زیرساخت‌های شبکه توزیع و انتقال به منظور صادرات برق مناسب نیست و فرسوده است، اما با توجه به اینکه ذائقه دنیا به مرور از مصرف گاز به سمت برق خواهد رفت و سیستم‌های گرمایشی منازل نیز برقی خواهد شد به طور قطع باید فرآیندی تعریف و جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد تا بتوان شبکه موجود را برای تولید و انتقال بهتر برق بهبود داد.

ترکیه مسیری برای انتقال و سوآپ برق ایران به اروپا

وی افزود: ترکیه این امکان را دارد که بخشی از برق صادراتی ایران را تجارت کرده و سوآپ کند. اکنون تجاری در کشور ترکیه وجود دارند که ۶۰۰ هزار کنتور برق در کشور‌های اروپای شرقی و مجاور خود دارند و برقی را که تولید کرده یا از ایران و کشور‌های دیگر خریداری می‌کنند به سایر کشور‌ها عرضه می‌کنند.

تجارت معقول برق با کاهش افت شبکه

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: تجارت برق تجارت معقول و مطلوبی است به شرط آنکه میزان افت آن را کاهش دهیم و لات شبکه را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر راندمان تولید بدون شبکه توزیع در نیروگاه‌ها ۳۹ درصد است. این میزان پس از ورود به شبکه توزیع به ۳۵ درصد کاهش می‌یابد و معنای آن این است که به ازای هر مترمکعب گاز ورودی به نیروگاه‌ها اگر ۳ کیلووات برق تولید می‌شود عملا ۲.۴ کیلووات به مصرف‌کننده تحویل می‌شود و مابقی هدر می‌رود که به معنای زیان برای تولید است.

تشریح راهکار‌های افزایش راندمان در صنعت برق

نجفی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که با ارتقای تکنولوژی و تقویت پست‌های تقویت فشار و تعویض کابل‌ها و بازنگری در مدارها، لاین خوبی را برای صادرات برق به عراق، پاکستان و ترکیه تعریف کنیم. ضمن آنکه در ارتباط با برخی از کشور‌ها مانند ارمنستان که مازاد تولید برق دارند می‌توان کار سوآپ برق را انجام داد.

شرکت‌های تامین سرمایه در داخل کشور تعریف شود

وی با بیان اینکه برآورد دقیقی از میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز به منظور بهبود وضعیت موجود در شبکه برق کشور ندارد، عنوان کرد: با توجه به حجم نیروگاه‌های نصب شده در کشور کاملا مقرون به صرفه است که شرکت‌های تامین سرمایه در داخل کشور تعریف شود به شرط آنکه دولت وجه این مقدار افزایش راندمان را به سرمایه‌گذار ارایه دهد، اما دولت‌ها معمولا در این زمینه‌ها کم‌لطف هستند به این معنا که سرمایه‌گذاران هزینه‌هایی انجام می‌دهند که بازدهی لازم را ندارد و موجب بی‌اطمینانی سرمایه‌گذاران می‌شود.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید تغییر ساختار ایجاد شود تا بتوان تولید برق را افزایش داده و هدررفت شبکه انتقال و توزیع را کاهش داد.

نجفی با اشاره به دیدار وزرای انرژی ایران و ترکیه در فروردین سال جاری بیان کرد: می‌توان در ایام غیرپیک صادرات مناسبی از برق را از طریق ترکیه به انجام رساند. ترکیه در نقطه صفر مرزی برق ایران را خریداری می‌کند و ملاکش برقی است که از کنتور مرزی رد می‌شود بنابراین برقی که در شبکه جمع‌آوری و از طریق شبکه توزیع می‌شود باید بیشترین افزایش راندمان را داشته باشد.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید هدررفت در شبکه تولید و توزیع برق را کاهش داد تا صادرات برای کشور صرفه اقتصادی داشته و سود مناسبی را نصیب کشور کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور