Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در آستانه نشست چهارم ژانویه اوپک پلاس، منابع آگاه از پایبندی بیش از ۱۰۰ درصدی تولیدکنندگان این گروه به توافق کاهش تولید در نوامبر خبر دادند.

 یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: نرخ پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید در نوامبر به ۱۰۴ درصد و متحدانشان شامل روسیه به ۹۵ درصد رسید و مجموع پایبندی گروه اوپک پلاس ۱۰۱ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه هفته گذشته اعلام کرد از افزایش تولید گروه اوپک پلاس به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر در فوریه حمایت می کند. این موضع در حالی مطرح شد که برخی از اعضای این گروه با توجه به موج اخیر شیوع ویروس کرونا نگرانند اقدام مذکور زودهنگام باشد و به اشباع عرضه در بازار منتهی شود.

یک منبع آگاه دیگر در اوپک پلاس گفت: تصور نمی کنم پیش بینی تقاضا برای نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بهتر از پیش بینیهای اوایل دسامبر باشد به خصوص که بسیاری از کشورها در اروپا تا پایان ژانویه در قرنطینه می مانند.

چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه محدودیتهای رفت و آمد را برای مقابله با موج جدید شیوع بیماری اعمال کرده اند.

اوپک پلاس در اوایل دسامبر با تسهیل محدودیت عرضه خود از ۷.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۲ میلیون بشکه در ژانویه موافقت کرد در حالی که ابتدا قرار بود تولیدش را از ژانویه حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

تحت توافق دسامبر، افزایش احتمالی تولید در ماههای بعد از ۵۰۰ هزار بشکه در روز فراتر نخواهد رفت.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از این منابع آگاه گفت: افزایش یا عدم افزایش تولید در فوریه تاثیر چندانی در توازن بازار نخواهد داشت. مسئله مهم این است که تولید در ژانویه دو میلیون بشکه در روز افزایش نخواهد یافت.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون بشکه بشکه در روز اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰