Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی قزاق گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابل همه نقشه‌هایی که توسط آمریکایی‌ها به واسطه پول، توانایی و تأثیرگذاری سیاسی و تشکیلات وسیع در خاورمیانه شکل گرفته بود، ایستادگی و آن‌ها را خنثی و بی‌نتیجه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی قزاق؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نقش موثر و کلیدی در تشکیل نهضت بیداری جهان اسلام و ایجاد جبهه مقاومت در منطقه علیه توطئه دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونستی داشت بطوری که در نتیجه تلاش های این فرمانده بی نظیر، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق در قالب جبهه مقاومت به بالندگی رسیده و آماده مقابله با دشمنان اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مسلمانان و مردم آزادی خواه دنیا هرگز خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی را در به وجود آوردن اتحاد و انسجام بین مردم مسلمان منطقه و پیروزی علیه دشمنان از جمله گروهک خونخوار داعش فراموش نمی کنند و راهش را به عنوان الگوی خود برای هوشیاری و مقابله با دنیای استکبار قرار خواهند داد.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: رهبری پنج ویژگی منحصر به فرد را برای این شهید مطرح کردند و هشدار دادند که مراقب باشید در این زمینه دشمن برای جامعه و نسل جوان تحریف از طریق عواملی که دارد تحریف نکند.
 
 وی گفت: تدبیر، عمل، شجاعت، اخلاص و انقلابی‌گری ویژگی های خاص این شهید والامقام جبهه مقاومت و یادگار بی بعدیل دوران دفاع مقدس است که شهید سلیمانی را اهل تدبیر، فکر، محاسبه و دقت در اندیشه عمل و شجاعت همراه با اخلاص بود که این عوامل یقینا زیر سایه انقلاب شکل گرفتند.
 
قزاق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توقف برنامه های غرب با درایت شهید سلیمانی اذعان کرد: شهید سلیمانی که با تدبیر و شجاعت که داشت باعث خنثی کردن همه نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا شد و  دشمنان ایشان این واقعیت را به‌خوبی فهمیدند.
 
کارشناس سیاسی اذعان کرد: آمریکایی‌ها سعی داشتند قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و کاری کنند که آنها در حالت ضعف قرار بگیرند تا جرأت مبارزه نداشته باشند اما این مرد بزرگ، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد و به آ‌ن‌ها جرأت و توان مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را برای رسیدن به آزادی و استقلال داد.
 
وی افزود: سپهبد سلیمانی  برای عزت اسلام و مظلومان جهان مظلومانه به شهادت رسید و با تاسی از قرآن کریم و آموخته‌های دینی و درس شجاعت، فداکاری از سرور و سالار شهیدان نه تنها جنایت‌های داعش را کمرنگ بلکه آنها را به درک واصل و  از ریشه نابود کرد.
 
وی اظهار کرد: شهید سلیمانی سربازی شجاع، دلیر و ولایت مدار بود و هرگز به دشمن اجازه قدرت نمایی در منطقه را نداد به همین دلیل جنایت آمریکا در ترور این مجاهد نستوه، ملت ایران و منطقه را نسبت به غرب بیدارتر خواهد کرد عزم ما برای مقابله با دشمن قوی تر از همیشه خواهد بود.
 
 
کارشناس سیاسی افزود: جهان اسلام ترکیبی است و برای به قدرت رسیدن آن باید همه گروه های اسلامی و جبهه مقاومت با هم وحدت و همدلی داشته باشند و از فرقه‌گرایی دست برداریم تا در این میدان پیروز شویم که این درس شهید سلیمانی برای عزت و اقتدار ما در برابر غرب است.
 
وی تاکید کرد: دنیا در مقابل انقلاب اسلامی ایستاد و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را به راه انداخت و داعش را برای تخریب ایران به وجود آوردند اما با وجود امثال شهید حاج قاسم سلیمانی نه ‌تنها نتوانستد چهره اسلام را تخریب کند بلکه باعث نشر و گسترش بیشتر آن در دنیا شدند.
 
قزاق بیان کرد: شهید سلیمانی انقلاب اسلامی را باور قلبی و رهبری و ولایت‌فقیه را عمیقا با شناخت کامل قبول داشت و در بحث نظام سیاسی معتقد بود که جهان اسلام نیازمند رهبری واحد است تا همه افراد و اقشار مختلف پای کار بیایند و اقتدار اسلام حفظ شود و از این مسیر با استکبار مبارزه و غرب را شکست دهیم.
 
وی گفت: سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت دادن نظامی به حزب‌الله لبنان و عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام و جنگ افغانستان، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.
 
کارشناس امور سیاسی اضافه کرد: یکی از مهمترین عواملی که غرب از شخصیت شهید سلیمانی  ترس و واهمه داشت تاثیر بسزایی ایشان در منطقه و ایجاد موانع برای برنامه های غرب بود و دشمن همیشه از درس شهادت دین مبین اسلام می‌ترسد، اما حال باید بدانند که شهادت پاداش شیرین رزمندگان اسلام است.
 
وی ادامه داد: دشمن و ایادی کفر بدانند امروز با شهادت این سردار بزرگ هزاران سردار پیرو ولایت فقیه و دلسوز اسلام در مقابل آنها خواهند ایستاد و برای عزت و اقتدار اسلام و انقلاب جانفشانی خواهند کرد و هرگز اجازه تعرض به آنها را نمی دهند.
 
وی گفت: جوانانی در دهه سوم و چهارم انقلاب بالیده و رشد کرده که دوران پیش از انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس را ندیده بودند  و زمانی چشم باز کردند که در بحث‌های مختلف روشنفکری و مسائل مختلف فکری و هجمه‌های فرهنگی دشمن، تمسخر اسوه‌های ایثار و شهادت در ماهواره‌ها، فیلم‌ها، فضای مجازی و کتاب‌ها قرار گرفتند اما بازهم در دام غرب گرفتار نشدند.
 
قزاق اذعان کرد: دشمن با ورود به منطقه از طریق حمله های نظامی و ایجاد گروهک های تروریستی امید داشت که با تخریب چهره رحمانی اسلام و زیر ساخت ها همه مرزهای آن را تصرف کند و به امپراتوری جهانی برسد اما این خیال خامش بی ثمره ماند.
وی گفت: در زمانی که دشمن برای تصرف دنیای اسلام تلاش می کرد ناگهان دید که چگونه گروهی از جوانان مانند شهید حججی به میدان آمدند و در ادامه مسیر جوانان غیوری از کشورهای مختلف اسلامی منطقه شامل افغانستان، عراق و پاکستان در قالب لشکر زینبیون، فاطمیون  برای دفاع از اسلام و انقلاب پا به عرصه مقاومت و میدان نبرد گذاشتند.
 
وی یادآور شد: در شرایطی که دشمن قصد اختلاف افکنی میان ما و کشورهای همسایه مانند افغانستان را داشت متوجه شد که تمام این برنامه‌ها و هزینه‌های توطئه برانگیزش نقش بر آب شد و از طرفی امروز ما باید به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و جهاد بپردازیم.
 
کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ شهادت‌ها و ایثارها در بزنگاه‌ها حساس و مختلف به کمک امت‌ها رسیدند و در عصر حاضر و همین روزها هم شرایط قبل از شهادت سردار سلیمانی و یارانش را با شرایط پس از شهادت ایشان هم در کشور، هم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در همین راستا قرار گرفت که شهادت‌ها باعث بسیج ظرفیت ها و به میدان آمدن ملت‌ها و امت‌ها زیر سایه فرهنگ شهادت می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حاج قاسم سلیمانی کارشناس سیاسی شهید سلیمانی جبهه مقاومت جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت و همگرایی جامعه اهل سنت و تشیع است که این مهم در آینده هم تقویت خواهد شد.

احسان کامرانی امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به نقش وحدت در ایجاد تمدن نوین اسلامی، عنوان کرد: استان هرمزگان از دیرباز تاکنون شاهد وحدت بی‌نظیری میان برادران اهل سنت و تشیع است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تمدن نوین اسلامی را افتخاری برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: مسلمانان تا قرن ششم و هفتم در جهان سرآمد و دارای تمدن نوینی بودند که ریشه اصلی آن موفقیت وحدت بود.

وی تاکید کرد: وحدت فقط این نیست که بر زبان جاری شود بلکه این جلسات و همایش‌ها و مناظراتی که برگزار می‌شود را می‌توان در راستای تقویت وحدت خلاصه کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن