Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، رزونامه مسکوفسکی کامسومولتس روسیه در واکنش به تحرکات آمریکا و اعزام بمب افکن های بی 52 و هواپیماهای سوخت رسان به این بمب افکن ها در گزارشی نوشت: آمریکا و اسرائیل آماده جنگ با ایران هستند. در این گزارش می خوانیم:

اوضاع جاری در خاور میانه به شدت، رو به وخامت است. در آستانه سالگرد ترور (شهادت) سردار قاسمی سلیمانی توسط امریکایی ها، در منطقه منتظر انتقام جویی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه، امریکا زیر دریایی هسته ای و رزم ناوهای خود را به خلیج فارس اعزام کرده است.

در روز 26 ماه دسامبر، کاربران سرویس FlightRadar خبر دادند که پنج فروند هواپیمای سوخت رسان نیروی هوایی امریکا بر فراز آسمان عراق به پرواز درآمده اند. براساس گزارشات رسانه های گروهی، این هواپیماها سوخت لازم را در اختیار هواپیماهای نظامی در صورت آغاز جنگ قرار خواهند داد. ظاهرا، این هواپیماهای سوخت رسان سوخت لازم را در اختیار هواپیماهای بمب افکن بی – 52 قرار داده اند که از پایگاه نظامی امریکا در آلمان به سوی عراق به پرواز درآمده بودند. طی چند روز اخیر، هواپیماهای سوخت رسان پیوسته، بر فراز آسمان عراق و در نزدیکی مرز با ایران در پرواز می باشند.

 در روز 12 ماه دسامبر، در پنتاگون اعلام کردند که دو فروند هواپیمای بمب افکن بی – 52 پرواز تجسسی در منطقه خلیج فارس انجام داده اند. به گفته نظامیان امریکایی، هدف از این پروازها، نمایش آمادگی امریکا برای اجرای عملیات نظامی در هر لحظه لازم می باشد. براساس گزارشات رسیده، هواپیماهای رادیو الکترونیک امریکایی بر فراز خلیج فارس نیز به پرواز درآمده اند.

فعالیت نظامی امریکا در منطقه افزایش یافته است. در روز 22 ماه دسامبر، خبر رسید که زیر دریایی هسته ای جورجیا و دو رزم ناو امریکا وارد خلیج فارس شده اند. همزمان با آن، گروهک ضربت نیروی هوایی امریکا نیز وارد اقیانوس هند شده است. متحدان امریکا در منطقه نیز از نیروهای امریکایی حمایت می کنند. از جمله، می توان به اعزام زیر دریایی اسرائیلی به منطقه اشاره کرد.

در پی ترور (شهادت) مسحن فخری زاده، آمادگی نظامی در منطقه افزایش یافت. ایران، اسرائیل و امریکا را در این ترور مقصر می داند و وعده انتقام گیری را داده است. چندی بعد، حملاتی علیه سفارت امریکا در بغداد و پایگاه های نظامی امریکا در عراق صورت گرفت. به اعتقاد کارشناسان، خطر آغاز جنگ بسیار زیاد است و برای این منظور، تمامی مقدمات فراهم می باشد.

احتمال دارد که امریکا دست به حملات گسترده ای علیه پایگاه های نظامی ایران در عراق و سوریه بزند و از این طریق، بخواهد تا ایران را به دادن پاسخ متقابل ناگزیر سازد. در حال حاضر، ایرانی ها به دنبال جنگ نیستند و از این رو، احتمال دارد، امریکا به نحوی، ایران را مجبور به چنین کاری کند، مانند ترور مجدد یکی دیگر از مقامات رسمی کشور.

منبع: الف

کلیدواژه: خلیج فارس سوخت رسان بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • ببینید | تصاویر جدید از پرواز موشک‌های ایران در شب حمله به اسرائیل
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟