Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست انتخاباتی کنگره آمریکا در هفته آینده که در ادوار گذشته جلسه ای تشریفاتی محسوب می شد، به معضلی جدی در عرصه سیاسی این کشور تبدیل شده است. خبرگزاری میزان – در حالی که تنها ۶ روز تا زمان برگزاری نشست کنگره آمریکا به منظور تایید نتیجه آرا الکترال و پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فرصت باقیست، حامیان جمهوریخواه «دونالد ترامپ»، بر تلاش‌های خود برای به چالش کشیدن این روند آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «آکسیوس، هیل و فاکس نیوز»، مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:   - شکاف میان جمهوریخواهان بر اثر کمک مالی کرونایی: «میچ مک کانل»، رییس اکثریت سنای آمریکا به نبود مسیری واقع گرایانه برای بررسی سریع کمک مالی کرونایی در عین درخواست ترامپ برای تحقق این امر، تاکید کرد.   این مخالفت علاوه بر آن که مسیر تصویب این لایحه را در کنگره صد و شانزدهم آمریکا می‌بندد، اختلاف‌ها میان جمهوریخواهان ناشی از پذیرش یا عدم پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تشدید می‌کند.   - اعتراض تیم انتقالی بایدن به عدم همکاری دفتر بودجه کاخ سفید با این تیم   - افزایش تعداد مخالفان با نتیجه رای گیری الکترال: «جاش هاولی»، سناتور ایالت «میسوری»، اعلام کرد به جمع مخالفان نتیجه رای گیری الکترال در نشست ۶ ژانویه (۱۶ دی) کنگره خواهد پیوست.   هاولی اولین سناتوری است که به جمهوریخواهان مخالف تایید نتیجه رای گیری در نشست کنگره پیوسته است.   - اقدام جمهوریخواهان برای استخدام ۸ هزار ناظر انتخاباتی برای انتخابات دور دوم سنا در ایالت «جورجیا»   - حضور همزمان بایدن و ترامپ در جورجیا: بایدن و ترامپ در چارچوب کارزار انتخاباتی، روز ۴ ژانویه (۱۴ دی) به ایالت «جورجیا» سفر می‌کنند. دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا روز پنجم ژانویه برگزار شد.  بیشتر بخوانید:  پیش بینی آشوب در واشنگتن در ۶ ژانویه  مخالفت پنس با پیشنهاد اعتراض به نتیجه انتخابات در ۶ ژانویه - احتمال مخالفت ۱۰۰ جمهوریخواه کنگره با تایید نتیجه رای گیری الکترال: براساس پیش بینی‌ها احتمالا ۱۰۰ جمهوریخواه در کنگره با نتیجه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پیروزی جو بایدن در نشست کنگره مخالفت خواهند کرد.   - بیش از نیمی از منصوبان بایدن رنگین پوست هستند: تیم انتقالی بایدن اعلام کرد از مجموع ۱۰۰ انتصاب انجام شده توسط وی، ۶۱ درصد منصوب شدگان زن، ۵۴ درصد رنگین پوست و ۲۰ درصد از نسل اول آمریکایی‌ها هستند.   - یک زن معاون وزیر دفاع کابینه بایدن: تیم انتقالی بایدن اعلام کرد «کاتلین هیکس»، به عنوان معاون وزیر دفاع و نفر دوم پنتاگون انتخاب شده است. «کالین کال»، از دوستان بایدن نیز به عنوان معاون وزیر دفاع در امور سیاسی معرفی شد که نفر سوم وزارتخانه محسوب می‌شود.   - بازگشت ترامپ به واشنگتن: ترامپ سفر جنجالی خود به «فلوریدا» را کوتاه کرده و به دلیل نگرانی در مورد انتخابات سنا در ایالت «جورجیا» بعدازظهر روز پنجشنبه (به وقت محلی) به واشنگتن بازمی گردد.   - تغییرات در سرویس مخفی کاخ سفید: سرویس مخفی کاخ سفید که وظیفه حفاظت و امنیت از رییس جمهور و خانواده اش را برعهده دارد، قصد دارد افرادی از این تیم را که در زمان معاونت بایدن در دولت «باراک اوباما» فعالیت داشتند، استخدام کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ نتیجه رای گیری الکترال انتخابات ریاست جمهوری نشست کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم