Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@19:57:53 GMT

مطالبات شستا – ویلموتس؛ مشکلات بزرگ فدراسیون

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۲۰۹۳

مطالبات شستا – ویلموتس؛ مشکلات بزرگ فدراسیون

مشکلات فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس ادامه دارد و هنوز تکلیف طلب شستا و بدهی فدراسیون به این شرکت نامشخص است.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از روشن شدن مبلغ بدهی به ویلموتس که حدوداً ۱۷۰ میلیارد تومان می‌شود، مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسوین فوتبال در این رابطه گفت: 5 نفر از وکلای ما ایرانی هستند و چهار نفر نیز از وکلای خارجی هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه ۹ نفره را تشکیل داده اند که کار را دنبال می کند.


اما فریدون اصفهانیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون در این رابطه می گوید: ما به رئیس فدراسیون فوتبال اختیار تام داده بودیم و ایشان زیر برگه قرارداد ویلموتس را امضا کردند. قرارداد که بسته شده بود بعد از چند روز که این قرارداد را رویت کردیم، زیر آن را امضا کردیم.


محمود شیعی دیگر عضو هیئت رئیسه فدراسیون در پاسخ به این سوال که گفته می شود آن هشت نفری که زیر قرار داد ویلموتس را امضا کرده بودند ممنوع المعامله شده اند، با رد این ادعا پاسخ داد: این داستان برای من صحت ندارد و من طبق روال عادی در جلسات هیئت رئیس شرکت می کنم.


فدراسیون فوتبال بیش از دیگر فدراسیون‌ها در مظان اتهام هست فدراسیون فوتبال باید تلاش کند با شفاف‌سازی ذهن جامعه را نسبت به خودش شفاف تر کند.


صفی الله فغانپور مسئول کمیته حقوقی فدراسیون می گوید که در فدراسیون پولی نیست و می گوید: فدراسیون فوتبال هم در شرایط فعلی دارای مشکلات مالی است. به همین دلیل رئیس فدراسیون وقت به دنبال قرض گرفتن دو میلیون یورو برای پرداخت مطالبات ویلموتس افتاد.


مهدی تاج رئیس فدراسیون وقت فوتبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طلب ویلموتس توسط شرکت شستا پرداخت شد که آن مبلغ را نیز خود شرکت شستا را پرداخت نکرد و آنها اعلام کردند باید فدراسیون نامه‌ای را به  ستاد بحران و ستاد تحریم ارسال کند تا این مبلغ پرداخت شود. که ستاد بحران متشکل از 9 وزیر کابینه دولت است.


تاج در آن مصاحبه با نشان دادن برگه ای گفت در این نامه آمده است: بر اساس مصوبه ستاد تحریم پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال از محل منابع شرکتهای زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی مصوب شد.

 

 

 


حالا و بیش از یک سال که از زمان پرداخت طلب گذشته است و شرکت شستا خواهان دریافت پول است. حسن محمدی مدیر روابط عمومی شستا در گفت‌وگویی اعلام کرد:  این مبلغ به عنوان قرض پرداخت شد و از حساب ارزی فدراسیون فوتبال که نزد بانک ملی بود به تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ یک فقره چک دریافت شد.


او ادامه داد: این مصوبه یک سال اعتبار دارد و چون پاییز ۹۸ تصویب شد، به نوعی در پاییز ۹۹ می شد آن را برداشت کرد. ولی این مبلغ تاکنون پرداخت نشده و مستنداتی که به دادگاه ارائه داده ایم، که در نهایت دادگاه و مراجع قضایی حکم به نفع ما صادر کرده‌اند.


صفی الله فغانپور مسئول کمیته حقوقی فدراسیون در این رابطه می گوید: ما در طول این مدت حدود 16 میلیارد تومان به شرکت شستا پول پرداخت کرده ایم.


اما محمدی مدیر روابط عمومی شستا می گوید در چند مرحله مبلغی به صورت ریالی به حساب شستا پرداخت شده است ولی چون این مبلغ را به صورت یورو به فدراسیون قرض داده اند، پس طبیعتا باید مبلغ پرداخت شده را به صورت یورو پس بگیرند که می تواند به قیمت روز یورو نیز محاسبه شود و طبیعتا این 16 میلیارد نیز در مقاطع زمانی که پرداخت شده، به قیمت یورویی روز پرداخت محاسبه شده و از این میزان طلب کم می شود.


اما محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی در گفتگویی درخصوص مشکل پیش آمده گفت: با مذاکراتی که با سلطانی فر وزیر ورزش دادیم وعده داده اند که فدراسیون فوتبال به طور قطعی تا پایان سال باقی بدهی خود به شستا را پرداخت می کند.


حالا ساختمان فدراسیون فوتبال که ارزش آن 68 میلیارد و 500 میلیون تومان است، با حکم دادگاه به مزایده برای فروش گذاشته شده است. فدراسیون اگر بتواند از این چالش عبور کند، با مشکل بزرگتری مواجه می شود که آن پرونده 11 میلیون یورویی مارک ویلموتس و طلبی است که باید به این سرمربی بلژیکی پرداخت شود.

تیم ملی ایران مارک ویلموتس (سرمربی) فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران مارک ویلموتس سرمربی فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال پرداخت شد شرکت شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود