Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در سالی که سینمای مستند به واسطه شیوع ویروس کرونا و کاهش ساخت آثار بلند داستانی فرصت نمایش و درخششش بیشتری یافت، سینمای آسیا نیز از این چالش با ساخت چندین مستند فوق العاده استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، سایت سینمایی «Asian Movie Plus» همزمان با روز‌های پایانی سال ۲۰۲۰ اقدام به معرفی ۱۵ مستند برتر قاره کهن در یک سال گذشته کرده و سینمای ایران نیز با دو فیلم «خاتمه» ساخته برادران زارعی و «آشو» اولین تجربه کارگردانی جعفر نجفی در این فهرست حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مستند «خاتمه» که در این فهرست رتبه نخست خود را به خود اختصاص داده، روایتگر داستان زندگی دختری افغانستانی است که به دلیل ازدواج زود هنگام و خشونت توسط خانواده، از خانه فرار می‌کند و خود را به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شیراز می‌رساند و از آن‌ها درخواست کمک می‌کند، اما بعد از پیگیری‌های خانواده او، برادرش که گلاب نام دارد با تهدید کردن خاتمه که اگر به خانه برنگردد او را به افغانستان می‌فرستد مانع از طلاق گرفتنش می‌شود و...

این مستند ۹۰ دقیقه‌ای به گفته‌ی سازندگانش ساخت آن چهار سال به طول انجامیده، در دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت ایران موفق به دریافت سه جایزه بهترین تدوین، لوح تقدیر بهترین کارگردانی و کاندیدای بهترین فیلم شد و همچنین در اولین حضور جهانی خود در آکادمی جوایز فیلم فلورانس ایتالیا جایزه بهترین فیلم بلند این جشنواره را دریافت کرد و در جشنواره معتبر فیلم مستند جهان لایپزیگ آلمان نیز بر روی پرده رفته است.

«آشو» نیز در فهرست ۱۵ مستند برتر آسیایی ۲۰۲۰ در رتبه دوازدهم جای گرفته است. این مستند که سال گذشته و درجشنواره مستند آمستردام (ایدفا) جایزه بهترین مستند بخش کودک و نوجوان را دریافت کرد، روایتگر زندگی چوپانی کودک به نام آشو است که در عین حال که سرگرم مراقب از گله است سودای بازیگری و فیلم‌های هالیوودی را در سر دارد که پسرعمویش برایش آورده است.

ساخته جعفر نجفی اخیرا نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین المللی فیلم «آمیِن» در کشور فرانسه شد و از دیگر جوایز بین المللی این فیلم در سال جاری میلادی می‌توان به دیپلم افتخار از جشنواره بین المللی لایپزیگ آلمان و جشنواره بین المللی سواستاپل اشاره کرد که شانزدهمین دوره آن در شهریور ماه در کشور روسیه برگزار گردید.

«آشو» همچنین به عنوان بهترین فیلم مستند کوتاه بیست و ششمین دوره جشنواره دلا لسینیلای ایتالیا، بهترین فیلم کوتاه بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان المپیای یونان، ششمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند داکیومنتای کشور مکزیک و سی و چهارمین جشنواره فیلم فرایبورگ کشور سوییس انتخاب شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مستند ساز سینمای آسیا کرونا مستند خاتمه مستند آشو مستند صراط جشنواره بین المللی جایزه بهترین بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین بازیکن و آقای گل آسیا: حس هفتم تیم‌ملی

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم (رأس) باهوش ایران به تمامی جوایز فردی چنگ زد و شد یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتسال ایران که بی‌رحمانه دروازه‌ها را به آتش می‌کشد و بی‌مقدمه دروازه‌بان‌ها را شکار می‌کند. تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اگر به یک گل نیاز داشت، او دو گل می‌زد و بازی‌هایش را با تکیه به هنرنمایی او در گشودن دروازه‌ها آغاز می‌کرد. با این وصف، نام سعید احمدعباسی در سیاهه برترین‌های رقابت‌ها جای گرفت تا به یکی از آرزوهای دوران جوانی‌اش رنگ و بوی حقیقت ببخشد.

ویدئو: 331305

احمد عباسی در جام ملت‌های آسیا هشت‌ گل به ثمر رساند و بارها مدافعین و سنگربانان حریف را عذاب داد. نمایش خیره کننده این بازیکن در دیدارهایی که حتی موفق به گلزنی هم نمی‌شد، از او بهترین بازیکن زمین می‌ساخت. یک رأس تمام عیار که سرعت، مهارت، چرخش بدن، دریبل‌ها، توازن و تمام کنندگی‌اش تیم‌ها را مبهوت کرد.

باید گفت احمدعباسی برای تیم ملی هم بهترین گلزن بود و هم بهترین بازیکن، برای وحید شمسایی هم بهترین شاگرد بود و هم بهترین دوست. بازیکنی که همیشه به نگرانی‌ها مهر باطل زد.

تفکیک گل‌های سعید احمدعباسی در جام ملت‌های آسیا 2024؛

دو گل به تیم ملی افغانستان
دو گل به تیم ملی بحرین
دو گل به تیم ملی کویت
یک گل به تیم ملی قرقیزستان
یک گل به تیم ملی تایلند

سعید احمدعباسی، سومین دوره جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد و در این رقابت‌ها مجموعا ۱۶ بار دروازه‌ها را فتح کرد.

دیگر خبرها

  • بهترین بازیکن و آقای گل آسیا: حس هفتم تیم‌ملی
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری