Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: حاج قاسم به تمام معنا یک استراتژیست در عرصه های مختلف صاحب نظر بود دارای تجربه بود. در درون و برو کشور به نظرات حاج قاسم احترام قائل بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرتیپ علی رزمجو فرمانده سپاه استان بوشهر در گفت و گو با سپاس، با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی در مکتب فاطمی و حسینی تربیت شد و تقارن سالروز شهادت وی با دهه فاطمیه‌ی امسال اتفاقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمجو با بیان اینکه صحبت از شخصیت بین‌المللی مانند حاج قاسم سلیمانی کاری بسیار دشوار است، افزود: یاد و خاطره حاج قاسم و همرزمانش را گرامی می‌داریم که در خلق حماسه ها و سازماندهی نهضت هایی که به دنبال فریاد آزادی بودند نقش داشتند. اگر بخواهیم توجه داشته باشیم و زندگی حاج قاسم سلیمانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، به این نتیجه می رسیم که حیات و شهادت حاج قاسم برای نسل های مختلف پند و اندرز است.

فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: یکی از برجسته‌ترین انسان هایی که همواره ما را به یاد حماسه های نهضت امام حسین(ع) می انداخت، سیره و روش سردار سلیمانی بود. حاج قاسم به تمام معنا یک استراتژیست و صاحب نظر در عرصه های مختلف و دارای تجربه بود. در درون و بیرون کشور به نظرات حاج قاسم احترام قائل بودند. حاج قاسم فرماندهی بود با افکار فاطمی و روحیه جهادی، تابع محض ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، در کارها و ماموریت ها و حتی در زندگی شخصی، این ویژگی‌ها در سرلوحه کار خود داشت.

وی بیان کرد: چون تبعیت از مقام معظم رهبری داشت، در همه ماموریت ها و سخترین آن‌ها و در پیچیده ترین شرایط روزگار، با موفقیت به پایان می‌برد. اولین ویژگی فرماندهی و مدیریت ایشان داشتن روح توکل بر خدا، توسل به اولیا، راز و نیاز با خدا و  شهدا بود.

رزمجو عنوان کرد: امروز می بینید علم و دانش مدیریت و فرماندهی که حاج قاسم داشت، منحصر به فرد بود، جسارت و قدرت را از آیات قران و همرزمانش شهیدش داشت. قاطع، شجاع و دشمن شناس و سلحشور بود. در زندگی ایشان نقطه ضعفی پیدا نمی‌شود. با صبر و تدبیر، اعتماد به نفس بسیار بالا، تواضع و فروتنی و مخصوصا مردم داری و روحیه «با مردم» داشت که تلویزیون بخش خیلی کمی از آن را منتشر می کند.

فرمانده سپاه بوشهر خاطرنشان کرد: در سیل اهواز سردار سلیمانی حضور داشت و من خودم شاهد بودم. در جلسه پیگیری مشکلات مناطق سیل زده، جملاتی مطرح می کرد که همه اعضا جلسه را به تلاش بیشتر ترغیب می‌کرد. راهکارهایی برای مهار سیل داشت که به اذعان حضار جلسه، از پیشرفته ترین راهکارها بود و این هم به خاطر روحیه مردمی بود و اینکه بین مردم حاضر می شد.

وی بیان کرد: حاج قاسم خود را ملزم به دستورات رهبری، آداب و رسوم انقلابی کرده بود. شهید سلیمانی مرد عمل و در جنگ دارای تقوا بود. سردار دلها دارای روحیه بخشش و روحیه لطیف بود.

رزمجو ابراز کرد:  این دنیا مزرعه و محلی برای کشت است، و حاج قاسم درک کرده بود که خانه ابدی آخرت است و خود را همیشه آماده شهادت قرار داده بود. براساس تعاریف نزدیکان وی، بارها در جمع‌های مختلف درخواست داشت که برای شهادت‌اش دعا کنند. حاج قاسم نه با زور و اسلحه، بلکه با عمل و رفتار محبوب دلها شد.

این مقام نظامی بیان کرد: با توجه به اینکه حاج قاسم در برابر همه سختی ها می ایستاد، اما در مقابل نیروها روحی لطیف داشت. در مواجهه با حوادث تلخ و شیرین تعادل خود را حفظ می کرد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم روح امید و امید آفرینی با رفتار، اخلاق و عمل در مجموعه تحت امر و سطوح ملی ایجاد کرد، تصریح کرد: جمعیت حاضر در تشییع ایشان مثال زدنی است. همه در مراسم تشییع حاج قاسم گریان و داغدار حضور داشتند. خداوند باعث شد ویژگی های حاج قاسم در قلوب مردم رخنه کند. ویژگی های سلیمانی تبدیل به فرهنگ شد و امروز گروه های مقاومت در کشورهای مختلف فعال هستند.

رزمجو با اشاره به تحرکات دشمن برای به شهادت رساندن حاج قاسم، تاکید کرد: بارها دشمنان برای به شهادت رساندن حاج قاسم جایزه گذاشته بودند، اما هیچ کس در دنیا حاضر نبود خود را در مقابل حاج قاسم قرار دهد. دشمن برای به شهادت رساندن حاج قاسم مجبور شد از ابزار پهباد و موشک استفاده کند و ناجوانمردانه ترور کردند.

وی اذعان کرد: اسم حاج قاسم عزت و افتخار آفرین بود و غرور ملی ایجاد می کرد. نام شهید سلیمانی در همه خاکریزها ترس و وحشت در دشمن ایجاد می کرد به گونه‌ای که شخص ترامپ از شخصیت شهید سلیمانی ترس داشت.

رزمجو با اشاره به خاطره شخصی در اهدا لوح از شهید سلیمانی، گفت: من لیاقت این لوح نداشتم، اما محبت پدرانه شهید سلیمانی  بود که این لوح را دریافت کردم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید سلیمانی فرمانده سپاه حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • روز خلیج فارس با شهنواز 
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده