Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اعلام خبر آماده سازی طرحی برای حمایت از ایده ها و تحقیقات شهید فخری زاده در مجلس شورای اسلامی، مکتب سردار سلیمانی را الگویی برای آحاد مردم و حتی دیپلمات ها دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مجله صبحگاهی "سلام سردار" رادیو مقاومت اظهار کرد: آشنایی من با سردار سلیمانی به ۴۰ سال قبل بر می گردد، به واسطه حضور در تیپ انصار الحسین قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس آشنایی با سردار سلیمانی داشتم، در سال های بعد از دفاع مقدس نیز چه در دوران حضور سردار سلیمانی در نیروی زمینی و چه در دوران فرماندهی ایشان در نیروی قدس سپاه ایشان به عنوان الگو بودند و به حق لقب سردار دل ها که به صورت خودجوش و مردمی به ایشان اطلاق می شود برازنده حاج قاسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وظایفی که وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای مسلح دارد، بخش قابل توجهی از نیازمندی های پشتیبانی های نیروی قدس از سوی وزارت دفاع انجام می شد، تامین تجیهزات و پشتیبانی مورد نیاز جبهه مقاومت نیز بر اساس قراردادهای رسمی بین وزارت دفاع و دولت های مختلف انجام می شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع اعلام کرد: بخش اعظمی از وظیفه وزارت دفاع انجام تحقیقات برای کسب برتری نیروهای مسلح در میدان عمل است، بیش از ۹۰ درصد نیازهای نیروهای مسلح کشور به صورت بومی تهیه می شود که محصول دانش دفاعی دانشمندان کشور است و بخش قابل توجهی از این محصولات به صورت ابداعی توسط محققان داخلی تولید می شود.

طلایی نیک با اشاره پیروزی‌های بزرگ سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در سه جبهه پیروزی های بزرگی به دست آورد، یکی در متزلزل کردن سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود که برآیند راهبری سردار سلیمانی در تحکیم جبهه مقاومت و مبارزه مستقیم با گروه های تحت حمایت آمریکا ورژیم صهیونیستی متزلزل کردن قدرت استکبار در منطقه بود و به نحوی این قدرت متزلزل شد که آمریکا در یک اشتباه محاسباتی و برای جبران شکست هایی که در منطقه خورد بود دست به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس زد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دومین جبهه ای که سردار سلیمانی پیروز شد، جبهه بدل سازی برای بیداری اسلامی بود که جریان های تکفیری و داعش به دنبال منحرف کردن جریان بیداری اسلامی بودند و به اسم اسلام در صدد تخریب چهره اسلام و تحریف بیداری اسلامی بودند که سردار سلیمانی توانست این جبهه را نیز شکست دهد به طوریکه داعش یا سایر گروه ای تکفیری آن جایگاه و قدرت سابق را ندارند و پسماندهای این گروه ها نیز طول نخواهد کشید که در منطقه جمع خواهند شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: سومین جبهه سردار سلیمانی، جبهه ناامن سازی کشورهای منطقه بود که دشمنان به دنبال ناامن سازی تمامی کشورهای منطقه بودند و حتی تا نزدیکی مرزها این ناامنی رسید و برنامه کشاندن ناامنی به داخل مرزهای جمهوری اسلامی داشتند، این آرزوی دیرینه آمریکا و صهیونیست ها است که کشورهای محور مقاومت و حتی تمامی کشورهای اسلامی و منطقه غرب آسیا دائماً در بحران، ناامنی و جنگ های گوناگون نیابتی باشند که سردار سلیمانی توانست امنیت نسبی خوبی را در کشورهای مقاومت ایجاد کرده و این نقشه دشمنان را نیز بی اثر کند.

طلایی نیک تاکید کرد: نقش سردار سلیمانی در حافظه تاریخی ملت ها ثبت خواهد شد، مکتب سلیمانی ابعاد مختلفی دارد و همانطورکه رادیو مقاومت به جا سعی در تشریح این مکتب دارد می بایست ابعاد مختلف حاج قاسم را مانند معنویت، ولایت مداری، سبک زندگی، فرماندهی و سایر ویژگی های وی را به عنوان الگوهایی برای عموم مردم منطقه تشریح کرد.

وی بیان کرد: همانطور که ۴۰ سال سردار سلیمانی منشا خدمات ارزشمندی بود سال ها این رفتارها می تواند در عرصه نظامی، سیاسی، اخلاقی و دیپلماسی برای سایرین الگو باشد، در حوزه دیپلماسی کسانی که شاید نتوان آن ها را به راحتی همراه کرد توسط حاج قاسم همراه می شدند و رفتار سردار سلیمانی درس بزرگی برای دیپلمات ها نیز است.

* طرح مجلس برای حمایت از تحقیقات و ایده های شهید فخری زاده

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع در آستانه چهلمین روز ترور دانشمند هسته ای و دفاعی کشورمان مطرح کرد: شهید فخری زاده در لبه دانش فعالیت می کردند، ایشان در حوزه دفاعی به واسطه تلاش هایی که داشتند کشورمان را جزو کشورهای شاخص و ممتاز کرده بود.
وی ادامه داد: شهید فخری زاده بنیان گذاری هایی که در حوزه سازماندهی، ایده پردازی و تولید محصولات کردند، راهی که شروع کردند با شهادت ایشان متوقف نمی شود.

طلایی نیک اشاره کرد: مراسمات گرامیداشت یاد و خاطر شهید فخری زاده از ۱۵ لغایت ۱۹ دی ماه از طرف وزارت دفاع و سایر ارگان ها و گروه های مردمی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع اعلام کرد: نمایندگان مجلس در چهلمین روز ترور شهید فخری زاده طرحی را آماده کردند برای تقویت تحقیقات و نوآوری های دفاعی که در این طرح برنامه ها و ایده هایی که شهید فخری زاده داشتند به صورت خاص مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا دانشگاه ها بتوانند در این حوزه با آزادی عمل بیشتری راه شهید فخری زاده را ادامه دهند.

رادیو مقاومت صدای گفتمانو مکتب سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ابتدای دی ماه تا پایان آن از طریق موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز قابل دریافت بوده و مخاطبان می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۵۵ با برنامه‌های راید مقاومت در ارتباط باشند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی سلیمانی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع سردار سلیمانی شهید فخری زاده نیروهای مسلح وزارت دفاع طلایی نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز سردار رشید اسلام؛ مجید ایافت در مهدیه مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید «محمود کاوه» بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع)

 سردار سرتیپ سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در اطلاعیه‌ای رحلت یادگار دفاع مقدس سردار سپاه اسلام سید مجید ایافت را به خانواده و همه دوستداران و علاقمندان ایشان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در 8 سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاورمردیهای سید مجید ایافت را به یاد دارند؛ او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهارزبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به‌مناسبت رحلت سردار ایافت ادامه می‌دهد: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاشها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

در پایان این پیام آمده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با صدور پیامی درگذشت سردار جانباز «سید مجید ایافت» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛  بدون تردید حماسه ایثارگری‌ها و  از خودگذشتگی‌های جانبازان سرافراز میهن اسلامی، در یاد و خاطره مردم همواره باقی خواهد ماند و  آرمان‌های جانبازان و شهدای گرانقدر، چراغ راه آیندگان خواهد بود.

شبستری در این پیام آورده است: عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون همت ایثارگران و دلاوری جانبازان سرافرازی است که بر سر پیمان ماندند و در اعتلای خط سرخ شهادت و میراث گرانقدر شهدا کوشیدند. آنان که دیروز پیشگامان عرصه نبرد حق علیه باطل بودند و امروز پهلوانان عرصه شکیبایی و اسوه‌های استقامت هستند.

در پایان این پیام آمده است: درگذشت سردار جانباز «سید مجید ایافت» که سال‌های طولانی آثار زیانبار مواد شیمیایی و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس را تحمل کرد، محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و خانواده معظم ایشان تسلیت و تهنیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز، علو درجات و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر شکیبایی مسألت می‌کنم.

به گزارش تسنیم، مراسم ختم و ترحیم سردار ایاف دوشنبه بعد از ظهر 17اردیبهشت، ساعت 15:30لغایت17:30 و سه شنبه صبح 18 اردیبهشت، از  ساعت 8:30لغایت10:30 واقع در مسجد غدیر باباعلی واقع در ششصد دستگاه؛ ارشاد یک (موسسه فرهنگی شمیم اخلاص _جلسه یادمان شهدا) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • عکس/ دیدار دکتر روح‌الامینی با خانواده سردار شهید رستگار