Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:31:54 GMT

تحریف معنوی آری‌، تحریف لفظی خیر!

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۳۰۹۵

تحریف معنوی آری‌، تحریف لفظی خیر!

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محسن جوهری پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی رحمه‌الله‌علیه مرکز رشددانشگاه امام صادق(ع) در نقدی بر خط‌مشی حاکم بر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در حوزه صیانت از اندیشه و سیره امام راحل نوشت: 

نویسنده این متن در سال 1397 و در جریان نگارش پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود در موضوع تحریف امام رحمه‌الله‌علیه،‌ پس از پیگیری‌های فراوان و با واسطه قرار دادن یکی دو شخصیت نسبتاً سرشناس موفق به هماهنگی قرار مصاحبه با یکی از مسئولین ارشد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه‌الله‌علیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آغاز رسمی این مصاحبه،‌ مصاحبه‌شونده در حالی که با برخورد نسبتاً گرمی به استقبال مصاحبه‌کننده آمده بود سؤالی را مطرح کرد که از قضا شاید مهم‌ترین نکته بیان شده در آن گفتگو هم محسوب می‌شد. سؤال مهمی که در بدو دیدار مطرح شد این بود (نقل به مضمون): «آیا موضوع تحریف امام را برای پایان‌نامه‌ات انتخاب کرده‌ای تا با ایجاد یک فضای دُگم، مسیر ارائه تفاسیر متفاوت از امام را سد کنی؟» این جمله سؤالی، شاید بهتر از هر جمله خبری دیگری بیان می‌کرد که سیاست حاکم بر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در زمینه صیانت از اندیشه و شخصیت امام چیست.

بیش از دو سال از نگارش و دفاع پایان‌نامه مذکور می‌گذرد ولی باز هم همان خطی‌مشی سابق که مدت مدیدی است در موسسه اعمال می‌شود،‌ این بار از زبان حجه الاسلام سید حسن خمینی اعلام می‌گردد. ایشان طی سخنانی در تاریخ چهارم دی‌ماه سال جاری و در مراسم معارفه سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینیرحمه‌الله‌علیه، سیاستِ مذکور را این‌چنین بیان کرده‌اند: «ما نه خودمان و نه هیچ نهادی را متولی انحصاری قرائت و تفسیر شخصیت و اندیشه امام نمی‌دانیم و هیچ‌وقت نیز جلو نقل خاطرات از امام را نگرفته‌ایم؛ گرچه اگر جایی سندی برخلاف آن داشته باشیم، منتشر می‌کنیم.» با اندک تأملی در سخنان اخیر حجه الاسلام خمینی به‌راحتی می‌توان فهمید که سیاست کلان حاکم بر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه‌الله‌علیه چگونه جاده‌صاف‌کن تحریف اندیشه و سیره عملی امام راحل است.
انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی تحریف امام سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه جماران نوشته است، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، بعد از ظهر روز گذشته ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در بیت آیت الله العظمی محمدعلی گرامی از ایشان عیادت کرد. یادگار امام در این دیدار ضمن جویا شدن آخرین وضعیت جسمانی این مرجع عالیقدر تقلید، شفای عاجل او را از خداوند متعال مسألت کرد. لازم به ذکر است آیت الله العظمی محمدعلی گرامی به دلیل ضعف جسمی و بیماری‌های گوارشی و ریوی مدتی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بودند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901992

دیگر خبرها

  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید