Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@19:28:45 GMT

نخستین زن سکاندار معاونت پنتاگون شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۳۵۸۵

نخستین زن سکاندار معاونت پنتاگون شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاتلین هیکس که تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را در وزارت دفاع رهبری و هدایت می‌کند، یکی از مقامات ارشد سابق پنتاگون در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واقع در واشنگتن است.

 

اوایل ماه جاری میلادی، بایدن اعلام کرد که ژنرال "لوید آستین" را به عنوان وزیر دفاع دولتش انتخاب کرده است؛ ژنرال بازنشسته‌ای که رهبری نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال آستین که تبدیل به اولین وزیر دفاع سیاهپوست آمریکا خواهد شد، انتخابی غافلگیر کننده بعد از آنکه میشل فلورنوی، مقام ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا به عنوان کاندیدای اصلی این سمت در نظر گرفته شده بود، است. فلورنوی نیز در صورت رسیدن به این سمت تبدیل به اولین وزیر دفاع زن آمریکا می‌شد.

بایدن در بیانیه‌ای "کاتلین هیکس" را به عنوان کاندیدای خود برای نفر شماره دو پنتاگون و "کالین کال"، مشاور سابق امنیت ملی‌اش را به عنوان کاندیدای خود برای نفر شماره سه پنتاگون معرفی کرد.

بایدن در این بیانیه گفت: این رهبران غیرنظامی محترم و متبهر به رهبری وزارت دفاع با عزم و درستی کمک خواهند کرد و جان و منافع مردم آمریکا را تضمین می‌کنند.

زمانی که بایدن رسما زمام امور کشور را در دست بگیرد، طیف گسترده‌ای از چالش‌های سیاست خارجی و امنیت ملی از جمله چین، ایران و کره شمالی و همچنین پاندمی کرونا را به ارث خواهد برد.

یکی از دشوارترین وظایف بایدن بازسازی ائتلاف‌های دیپلماتیک و نظامی آمریکا خواهد بود که طی چهار سال برنامه "اول آمریکا" دونالد ترامپ خدشه‌دار شده‌اند.

310 310

کد خبر 1471653

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن ایالات متحده آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین