Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:45:02 GMT

اتهام زنی مجدد دادستانی بحرین علیه دو بانک ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۴۰۷۳

اتهام زنی مجدد دادستانی بحرین علیه دو بانک ایرانی

دادستانی بحرین بار دیگر مسئولانی از بانک «المستقبل» و دو بانک ایرانی را به پولشویی متهم و به حبس و جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الوطن بحرین، دادستانی جرائم مالی و پولشویی بحرین امروز (پنج‌شنبه) بار دیگر ادعاهایی را علیه بانک ملی و صادرات ایران مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: از مسیری که در آن قدم گذاشته ام پشیمان نیستم

دادستانی بحرین مدعی شد که بانک المستقبل و پنج نفر از کارمندان این بانک و دو بانک ایرانی ملی و صادرات در خصوص سه موضوع مرتبط با پولشویی متهم هستند و هر پنج کارمند مذکور را به پنج سال زندان و جریمه مالی یک میلیون دیناری محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دادستانی همچنین بانک المستقبل و دو بانک ایرانی را نیز هر کدام به پرداخت یک میلیون دینار محکوم کرد. علاوه بر این تمامی مبلغ مورد ادعایی دادستانی در خصوص پولشویی که ۴۳ میلیون دلار است نیز باید مصادره شود.

این برای چندمین بار در یک سال گذشته است که دادستانی بحرین با بیان ادعاهای اثبات نشده علیه بانک المستقبل و بانک مرکزی، ملی و صادرات ایران احکامی را علیه آن‌ها صادر می‌کند.

دولت بحرین در سال ۹۴ اعلام کرد که در حال اقدام برای تعطیل کردن شعبه بانک «المستقبل» در منامه است. این بانک در سال ۸۳ با سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی و صادرات ایران و بانک «الاهلی یونایتد» بحرین تأسیس شد و با کسب مجوز از بانک مرکزی بحرین دفتر مرکزی خود را در منامه افتتاح کرد.

«خالد بن احمد» وزیر خارجه وقت بحرین نیز در فروردین سال ۹۷ مدعی شد که بانک المستقبل از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه ایران بلافاصله اقدام دولت بحرین در صدور رای علیه بانک المستقبل و چند بانک ایرانی را مردود و فاقد اعتبار حقوقی دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی اتهامات مالی پادشاه بحرین گروه های تروریستی اعمال تحریم دولت بحرین صادرات ایران بانک ملی ایران وزارت خارجه ایران بانک مرکزی بانک المستقبل دادستانی بحرین دو بانک ایرانی بانک ایرانی ملی و صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی درباره پرونده نیکا شاکرمی

به گزارش خبرآنلاین، برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضد انقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند.

میزان در خبری نوشت: به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901727

دیگر خبرها

  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی