Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال بی سابقه بحران های چند بعدی ، مکرون در بهترین حالت خود از هر آنچه در توان داشته علیه آزادی بیان برای روزنامه نگاران ، اقلیت ها ،مسلمانان،مساجد و غیره استفاده کرده است و همین موجب کابوسی برای فرانسوی ها شده است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: هنگامی که «امانوئل مکرون» در ماه می سال 2017 به عنوان رئیس جمهوری فرانسه انتخاب شد ، مردم فرانسه او را یک رهبر سخنور و توانا توصیف کردند اما  بعدها برخی از سیاست های عجیب داخلی ،خارجی و دفاعی او وجود دارد به عنوان بدترین موارد در جمهوری پنجم مورد انتقاد قرارگرفت که برخی از آنها از جمله عملیات نظامی مالی و لیبی با روسای جمهوری سابق فرانسه یعنی «نیکلاس سارکوزی» و «فرانسوا اولاند» مرتبط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حال حاضر هم در اصلاحات اقتصادی اجتماعی و سیاست های مهاجران مشکلات فزاینده ای در دولت مکرون وجود داد  و مدیریت بد در بیماری همه گیر کرونا برای دولت مکرون و مردم فرانسه تبدیل به یک کابوس شده است.

 

در سال 2017  اکثریت رای دهندگان فرانسوی مکرون را انتخاب کردند به امید اینکه که یک تغییر ایجاد شود و کشور بتواند مکانی بهتر برای زندگی آنها باشد اما رفتار او با رسانه های آزادی خواه و اعتراضاتی که از سال 2018 آغاز شد وحشتناک بوده است.

 

سیاست امنیت داخلی مکرون را می توان با همان سیاست های پارانوئیدی رئیس جمهوری سابق ایالات متحده «جورج دبلیو بوش»مقایسه کرد و همان طور که واضح و مبرهن است  آشفتگی سیاسی اخیر در کاخ الیزه که با لوایح جنجالی افزایش یافته بحران دیگری برای مکرون است.

 

هزاران نفر به قانون پیشنهادی برای منع انتشار تصاویر پلیس و افزایش نظارت بر رسانه ها اعتراض کردند. این لایحه موجب محکومیت فعالان حقوق مدنی و گروه های روزنامه نگار و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل را در پی داشت.

 

در این لایحه امنیتی اختیارات اضافی به مقامات به ویژه پلیس داده شد و به واسطه آن  انتشار تصاویر افسران پلیس در شرایط خاص ممنوع شد.

 

از جمله بسیاری دیگر از این سیاست ها می توان به قانون پیشنهادی اشاره کرد تواند حقوق بشر را محدود کند  و به واسطه آن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نظارتی به نام امنیت و مبارزه با تروریسم مجاز تلقی می شود.

 

این در حالی است که همه اینها پیامدهای جدی بر حق حریم خصوصی ، آزادی تجمع مسالمت آمیز و آزادی بیان در کشور دارد.

 

ماه گذشته چهار افسر پلیس فرانسه متهم به تعرض به یک تولید کننده موسیقی سیاه پوست بودند متهم شدند و  فیلم این اتفاق در حالی در رسانه های اجتماعی دست به دست شد که بسیاری از مردم فرانسه می ترسیدند که قانون امنیتی برای سرپوش گذاشتن در پرونده های بعدی خشونت پلیس استفاده شود.

 

همچنین در اکتبر گذشته در پی قتل معلم تاریخ فرانسوی دولت فرانسه تلاش کرد لایحه ضد مسلمانان را تسریع کند ، دقیقا مانند آنچه دولت بوش پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر انجام داد.

 

مکرون به جای یافتن راه حلی برای جلوگیری از چنین حملاتی ، لایحه ای را ارائه داد که ممنوعیت های نامرتبطی را به همراه دارد.

 

به عنوان مثال در هفته های گذشته بیش از 70 مسجد در فرانسه بسته شده و خطوط تلفن برخی از رهبران جامعه مسلمانان شنود شده است و در اینجا این سوال  به وجود می آید که آیا مکرون مسلمانان این کشور را هدف قرار داده است؟

 

رسانه های آزادی خواه معتقدند که دولت  با شنود تماس تلفنی حقوق بشر را نقض می کند اما گوش مکرون به این ها بدهکار نیست.

 

چه اتفاقی برای مکرون افتاد؟ ماه عسل او با مطبوعات خیلی طول نکشید و هنگامی که فیلم یکی از دستیاران ارشد امنیتی وی در حمله به معترضان در اول ماه می سال 2018 گرفته شد، با یک بحران بزرگ روبرو شد.

 

آنچه مسلم است اینکه شفافیت به این معنا نیست که قدرت اجرایی بر روزنامه نگاران و حقوق اقلیت ها اختیار مطلق داشته باشد و مکرون باید این را به خوبی بداند ،اما وسواس وی برای انتخاب مجدد در سال 2022 باعث شده تا او اصول آزادی فرانسه را فراموش کند.

 

و حالا در سال بی سابقه بحران های چند بعدی ، مکرون در بهترین حالت خود از هر آنچه در توان داشته  علیه آزادی بیان برای روزنامه نگاران ، اقلیت ها ،مسلمانان،مساجد و غیره استفاده کرده است و همین موجب کابوسی برای فرانسوی ها شده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرانسوی ها مکرون مسلمانان سیاست ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان

نیس فرانسه برای مهار خشونت و بی‌نظمی در میان جوانان، قوانین منع رفت‌وآمد بین ساعات 11 تا 6 صبح را اعمال کرده است و در صورت مشاهده این افراد، والدین جریمه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر نیس فرانسه رسماً منع رفت و آمد را برای کودکان زیر ۱۳ سال اعمال کرده است که از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح اعمال می‌شود. در بعضی مناطق، این اقدام حتی برای افراد زیر ۱۶ سال نیز اعمال خواهد شد. منع آمد و شد در طول دوره تابستان با هدف جلوگیری از بزهکاری نوجوانان و افزایش امنیت عمومی اجرا خواهد شد.

این تصمیم به این معناست که افراد زیر این محدودیت‌های سنی در صورت همراه نداشتن بزرگسالان نمی‌توانند در مکان‌های عمومی حضور داشته باشند. اگر مشخص شود که آنها مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند، ممکن است کودکان توسط پلیس بازداشت و به خانه هدایت شوند و والدین آنها باید تا ۱۵۰ یورو جریمه بپردازند.

این اقدام تا حدودی چالش‌برانگیز تلقی می‌شود و اکنون به بحث داغ برای سیاستمداران تبدیل شده است. کریستین استروسی، شهردار نیس، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که اعلام چنین مقررات منع آمد و شد مایه تأسف است زیرا باعث می‌شود دولت مسئولیت‌های والدین را بر عهده بگیرد.

سیاستمداران چپ فرانسه استدلال می‌کنند که این فقط یک «سیاست ظاهری» است و مقامات باید در عوض روی کمک به والدین مجرد تمرکز کنند تا ریشه‌های اجتماعی این موضوع را برطرف کنند.

منع رفت و آمد جوانان در نیس امر جدیدی نیست. این اقدام قبلاً بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۰ لازم‌الاجرا بود و به گفته شهردار مؤثر بوده است، اگرچه هنوز مخالفان زیادی دارد.

آمارها نشان می‌دهد که افراد زیر ۱۳ سال تنها ۲ درصد از حملات و یک درصد سرقت‌ها را مرتکب می‌شوند که کارآمدی چنین مقررات منع آمد و شد را در بهبود وضعیت کلی امنیتی زیر سوال می‌برد.

کد خبر 750434

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید