Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیدار معوقه و حساس دو تیم پرسپولیس تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی و در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پرسپولیس تهران که پس از نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی دیدار معوقه برابر ذوب آهن اصفهان را به انجام رساند که قرار بود این دیدار پیش از فینال آسیا برگزار شود، اما کرونایی‌های سبز‌های اصفهانی بازی را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود و سازمان لیگ بازی را به تعویق انداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ذوب آهن اصفهان نیز که پس از گذشت ۷ هفته هنوز رنگ برد را ندیده بود و شاگردان رضایی پس از گرفتن امتیاز از استقلال به‌دنبال متوقف کردن دیگر تیم تهرانی بودند بازی را خوب آغاز کردند تا بتوانند پرسپولیس را غافلگیر کنند.

اما درحالیکه بیش از یک سوم از زمان بازی سپری شده بود، ارسال خطرناک نوراللهی از روی نقطه کرنر پس از دفع ناقص گردان توپ را مقابل پای امید عالیشاه قرار داد و این بازیکن پس از ۷۴۵ دقیقه بار دیگر در لیگ برتر گلزنی کرد و پرسپولیس را پیش انداخت.

در ادامه این نیمه پرسپولیس باز هم برای باز کردن دروازه ذوب آهن تلاش‌های زیادی انجام داد، اما بی‌دقتی مهدی عبدی مقابل دروازه خالی و واکنش‌های خوب گردان مانع از به‌ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس شد.


ذوب آهن نیز فرصت‌های گلزنی کمی ایجاد کرد، اما هیچ‌کدام در حدی نبود که بتوانند دروازه لک را باز کنند. در اواخر نیمه اول این تیم صاحب یک ضربه ایستگاهی خطرناک شد، اما ضربه بد عکاشه با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

در نیمه دوم ورق بازی برگشت و این تیم ذوب آهن بود که به خود آمد و صاحب توپ و میدان شد تا بتواند با ایجاد موقعیت‌های گلزنی سد محکم پرسپولیس را بشکند.

گاندو‌ها در این نیمه چندین و چند بار دروازه میزبان را تهدید کرد، اما بی‌دقتی ذوبی‌ها در زدن ضربه‌های آخر، واکنش‌های خوب لک و دیوار محکم دفاعی پرسپولیسی‌ها مانع از فروپاشی دروازه آن‌ها شد.

ذوب آهن در این نیمه عملکرد فوق‌العاده‌ای در برابر نایب قهرمان آسیا به‌جا گذاشت و برای رسیدن به گل جنگندگی زیادی انجام داد. پرسپولیس نیز با عملکرد بد خود در این نیمه هرلحظه ذوب آهن را در آستانه زدن گل تساوی‌بخش قرار می‌داد.

در نهایت و در دقیقه ۹۰ میلاد جهانی باز هم کابوس پرسپولیسی‌ها شد و با یک ضدحمله خطرناک دروازه لک را فرو ریخت تا شاگردان رحمان رضایی از خواب زمستانی بیدار شوند و از تهران با یک امتیاز حساس و مهم به اصفهان برگردند.

حساسیت بیش از حد این دیدار تنش‌هایی را نیز به‌وجود آورده بود، این درگیر‌ی‌ها در دقیقه ۸۵ به اوج خود رسید و عبدالله حسینی از ذوب آهن و سعید آقایی از پرسپولیس با دریافت کارت قرمز اخراج شدند.

پرسپولیس در دقیقه ۹۰ برد را از دست داد تا با ۱۰ امتیاز در جایگاه نهم جدول بایستد. همچنین ذوب آهن اصفهان که همچنان در حسرت پیروزی در لیگ بیستم به سر می‌برد ششمین تساوی خود در هشتمین دیدارش را به‌دست آورد و با ۶ امتیاز کماکان در جایگاه افتضاح پانزدهم جدول باقی ماند.

همچنین سید جلال حسینی با حضور در ترکیب امروز پرسپولیس، به رکورد تاریخی ۵۰۰ بازی در لیگ برتر ایران دست یافت.
امید عالیشاه نیز پس از گذشت ۷۴۵ روز بار دیگر در لیگ برتر موفق به گلزنی شد، آخرین گل او مربوط به پیروزی ۳ بر ۱ پرسپولیس برابر پارس جنوبی جم در لیگ هجدهم بود.


انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان پرسپولیس تهران ذوب آهن اصفهان لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • پیروزی دورتموند مقابل پاریس
  • طلسم دورتموند: پی‌اس‌جی هر چه می‌زند گل نمی‌‌شود
  • پرسپولیس تعارف استقلال را رد کرد؛ ال‌کلاسیکو خواب‌آور برنده نداشت
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • هوادار، صنعت نفت را به سقوط نزدیک کرد
  • تراکتور صدرنشین لیگ را متوقف کرد/ تعارف استقلال به پرسپولیس
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • نیمه دوم طوفانی بایرن: کامبک در ۴ دقیقه! (عکس)