Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز گذشته اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا انجام شد، اقدامی که در عرصه بین المللی با واکنش های متفاوتی مواجه شد و مورد استقبال سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفت. در داخل کشور نیز مسوولان و نمایندگان مجلس به انحای مختلف از این اقدام حمایت کردند.

به گزارش تابناک، 9 دی ماه و در فاز نخست آزمایش واکسن ایرانی کرونا با نام«کُوو ایران برکت» اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا بر روی دختر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد، واکسنی که توسط دانشمندان و محققان داخلی کشورمان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با اولین تزریق انسانی واکسن کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان با ابراز خوشنودی گفت: اینکه اولین تزریق واکسن کووید-۱۹ بر روی دختر دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد این پیام را به ملت ایران داد که آن چیزی که قرار است به ملت ایران تزریق شود را ما خودمان قبول داریم. خون هیچ کدام از ما  سرخ تر از خون ملت ایران نیست و جان افراد خانواده مان را عزیزتر از فقیرترین و زحمت کش ترین فرد در دورترین نقاط محروم این کوی نمی دانیم.

بعد از اعلام این خبر، نهادها و سازمان های مختلف از این دستاورد علمی استقبال کردند تا جایی که «تارک یاسارویچ» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان بی‌صبرانه منتظر مشاهده نتایج آزمایش‌های بالینی این دستاورد بزرگ ایرانی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صفحات شخصی خود در توییتر با استقبال از این دستاورد بزرگ علمی کشور، آغاز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا را سند افتخار صنعت پزشکی ایران و به مثابه تزریق امید توأم با افتخار ملی دانستند.

در این باره علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: « برای موفقیت پزشکان و محققان کشور در مراحل تولید واکسن ایرانی دعا کرده و به نوبه خود از تمام زحمت‌کشان و داوطلبان تشکر می‌کنم. "کوو ایران"، تزریق امید توأم با افتخار ملی بود که حیرت دنیا را در پی داشت.»

 

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ و طالقان گفت:«باور به خدا، باور به مردم و باور به خود. سه کلید واژه ای که از ‎رهبرانقلاب یاد گرفتیم و امروز شاهد آنیم که سرمایه های علمی مان با تولید ‎واکسن ایرانی دانش آموختگان خوبی در مکتب نظام و رهبری هستند. البته که اقدام جناب ‎مخبر و دخترشان نیز به این افتخار افزود.»

مجتبی یوسفی نماینده اهواز تاکید کرد: «‏‏آزمایش واکسن ایرانی سند افتخار صنعت پزشکی ‎ایران است. فرزندان ما سال ها در راه بومی سازی داروهای انحصاری و واکسن پیشگام بودند. نکته بسیار ارزشمند این آزمایش این است که اولین گیرنده آن دختر دکتر مخبر بود.»

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحرکات رسانه های بیگانه گفت:« اخیرا رسانه های معاند به صورت هماهنگ و گسترده خرید واکسن خارجی رابرای مردم ایران تبلیغ میکنند! این در حالیست که نتایج و عوارض احتمالی این واکسن ها هنوز مشخص نیست ومراکز علمی ذی صلاح داخلی و بین المللی آن را تایید نکردند. بهتر است مردم فهیم و صبور تا مشخص شدن نتایج نهایی این واکسن ها صبر کنند.»

او همچنین توضیح داد:«ساخت واکسن درجهان نیازمند زیرساخت های علمی بسیار پیشرفته و مدرن است. دیروز دانشمندان توانمند ما با بکارگیری دانش روز جهان قدرت واقتدار علمی خود را با انجام آزمایش، مرحله  انسانی واكسن وطنی را در معرض دید جهانیان قرار دادند. واكسن ایرانی که احتمال تهدیدات بیولوژیک در آن وجود ندارد.»

فاطمه محمد بیگی عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد:«تزریق آزمایشی فاز بالینی واکسن ایرانی ضد کرونا و سلامت کامل داوطلبان در 24 ساعت گذشته، خبری مسرت بخش و امیدآفرین برای همه ما و نمونه بارزی از خط راهبردی ما می توانیم است.‏بدون شک این خط راهبردی در هر کجا به کار گرفته شود ما شاهد اعجاب دنیا در برابر توان جوان ایرانی خواهیم بود.»

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت:« نگاه به داخل وفعال سازی ظرفیت های کشور معجزه می کند.‏تست انسانی واكسن ایرانی کرونا دنیا را شگفت زده کرد. ایرانی می‌تواند او را باور کنیم.»

غنی نظری نماینده خلخال و کوثر در توصیف این اقدام نوشت:«آزمایش واکسنِ بومی باعث افتخار است.‏خداقوت به پزشکان و پژوهشگران عزیز ایرانی.‏حمایت همه جانبه از این گونه اقدامات و رسیدن به مرحله‌ی تایید نهایی و  تولید انبوه، لازم و ضروری است.»

مولوی نماینده آبادان گفت:«ساخت واکسن کرونا دراوج تحریم و آن هم تنها دو هفته پس ازاولین تزریق درآمریکا ‏نشان ازظرفیت بالای علمی دانشمندان ایران عزیز دارد،که صدسال سابقه واکسن سازی و در دارو سازی رتبه هفتم جهانی راداریم. ‏مابرای پیشرفت همه چی داریم ‏نیروی جوان،تخصص و.. پس ‏فقط به مدیر جهادی نیازداریم.»

فاطمه قاسم پور نماینده تهران نیز تاکید کرد:«ساخت واکسن کرونا افتخاری برای دانشمندان و دانش پژوهان داخل کشور است. ‏اینکه نخستین دریافت کننده واکسن هم از بانوان ایرانی و دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، نشان از اطمینان ستاد سازنده واکسن و نیز پیشرو بودن زنان در خط مقدم مدافعان سلامت مردم ایران است.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت:«ساخت واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مصداق بارز باور به داخل و  شعار ما می توانیم است. اولین دریافت کننده واکسن هم فرزند دکتر مخبر رییس ستاد است و این است مصداق ما مطمئنیم. ‏دست مریزاد و خسته نباشید به همه عزیزان و دست اندرکاران ساخت واکسن و مدافعان سلامت مردم.»

با توجه به حمایت مسوولان و نمایندگان مجلس شواری اسلامی از ساخت واکسن ایرانی انتظار می رود این حمایت تا آخرین مرحله و تولید انبوه آن ادامه داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان انسانی واکسن واکسن کرونا اولین تزریق ساخت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آقاجان زاده با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای حجاج اظهار کرد: متقاضیان حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی طبق نوبت اعلام شده از امروز تا شانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون  به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید پانزده روز قبل از اعزام واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در ۲ سال گذشته آن را دریافت نکردند الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز حدود چهار هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیر آذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیری این شهر داریم.

وی همچنین به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد که پانزده کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد