Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اعلام جایگزینی نسخه‌های دستی با الکترونیک تا پایان سال گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که سامانه نسخه الکترونیک در هشت مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان راه‌اندازی شده است. پزشکان نیز از نسخه‌های الکترونیک استقبال کرده‌اند چراکه هزینه خدمت در همان شب برای آن‌ها واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بابایی در نشست با اهالی رسانه که ظهر امروز پنج‌شنبه ۱۱ دی در محل مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه درمان مستقیم ۳۵۶ تخت در ۲ بیمارستان و ۸ مرکز درمانی در حال ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند؛ همچنین در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۶۹۷ مرکز طرف قرارداد هستیم.

وی ادامه داد: در ارزیابی‌های سال ۹۸ سازمان تأمین اجتماعی، مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین بین استان‌های تیپ یک قرار گرفت و رتبه نخست را کسب کرد؛ در این ارزیابی معیارها و شاخص‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم ارزیابی شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک یکی از برنامه‌های جدی سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: ۶۵ درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که سامانه نسخه الکترونیک در هشت مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان راه‌اندازی شده است. البته در نسخه الکترونیک مشکل بیمه‌های تکمیلی در نظر گرفته نشده بود که در استان قزوین با هشت بیمه جلساتی برگزار و در نهایت مشکل موردنظر رفع شد. پزشکان نیز از نسخه‌های الکترونیک استقبال کرده‌اند چراکه هزینه خدمت در همان شب برای آن‌ها واریز می‌شود.

وی در خصوص جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا سعی شده در مراکز درمانی از تجمع جلوگیری شود برای همین امر مراجعه کنندگان می‌توانند برای دریافت نوبت به سامانه nobat.tamin.ir مراجعه کنند در این میان افراد کهنسال که دسترسی به اینترنت ندارند در صورت مراجعه به مراکز درمانی پذیرش خواهند شد. باید بگوییم که طی دو سال گذشته برای ۶۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی پرونده سلامت تشکیل شده است.

بابایی در خصوص برنامه‌های مهم امسال اعلام کرد: تهیه یک دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان رازی و راه‌اندازی ۱۶ تخت برای بیماران مغز و اعصاب در بیمارستان رازی قزوین از جمله اقدامات مهم سال جاری خواهد بود که تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا ۶ دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان رازی و تاکستان خریداری شد، همچنین ۲ دستگاه چیلر برای هوارسانی و ۲ دستگاه پرتابل رادیولوژی نیز برای بیمارستان‌های رازی و تأمین اجتماعی تاکستان خریداری شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین در خصوص تجهیزات گفت: بیمارستان رازی به به‌روزترین دستگاه ام آر آی  مجهز شده است که می‌تواند بیماران با وزن بیش از ۱۰۰ کیلو را نیز پذیرش کند. همچنین دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان تاکستان نیز تا پایان سال ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیت‌های عمرانی عنوان کرد: ۸۰ درصد تعمیرات اساسی بیمارستان‌ها انجام شده که اقدام ارزشمندی است در همین راستا هتلینگ بیمارستان رازی و تاکستان تا پایان سال اتمام پیدا کرده و ارتقا خواهد یافت.

بابایی در خصوص ارائه خدمت درمانی در شهرستان‌های استان بیان کرد: تأمین اجتماعی در تمامی شهرستان‌ها توسط مراکز شبانه‌روزی و یا بیمارستان خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهد، طبق تعامل دانشگاه علوم پزشکی سازمان تأمین اجتماعی در قبال بدهی برای راه اندازی و تجهیز بیمارستان رحیمیان نیز کمک خواهیم کرد.

تشکیل بیش از ۴۵ هزار پرونده برای بیماران تأمین اجتماعی

علی اصغر بندرچی معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین اظهار کرد: خدمات درمانی در هشت مرکز درمان سرپایی بوئین‌زهرا، تاکستان، سینا، شهید بهشتی، قائم محمدیه، درمانگاه آبیک و دو مرکز در الوند به بیماران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: با شروع کرونا غافلگیر شدیم اما به لطف خداوند متعال توانستیم حضور مراجعه کنندگان را در مراکز سرپایی مدیریت کنیم. حضور بیماران مشکوک به کرونا در کنار بیماران مزمن و بیماری زمینه‌ای معضل بزرگی بود به همین منظور تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام دادیم. برای جلوگیری از تجمع، تجویز دارو برای بیماران به مدت ۲ ماه انجام شد و حضور همراهان بیماران را در مراکز درمانی مدیریت کردیم.

بندرچی با اعلام اینکه۴۵ هزار و ۳۸۳ پرونده برای بیماران دارای فشارخون، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تشکیل شده است، افزود: در دوران کرونا تصمیم گرفتیم به بیماران زمینه‌ای داروی بیشتری تجویز کنیم تا مراجعه مکرر به مراکز درمانی نداشته باشند. همچنین سازمان تأمین اجتماعی برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت بسته کامل با عنوان ویزیت عمومی، ویزیت پزشک متخصص، خدمات پرستاری و مشاوره تغذیه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تا پیش از کرونا تب‌سنجی رایج نبود اما با شیوع آن تمامی مراکز درمانی را به تب‌سنج دیجیتال تجهیز کردیم. در ابتدا تأمین ماسک شیلد و تجهیزات فردی نیز دشوار بود اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و برای تهیه آن‌ها هزینه کردیم.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین اشاره کرد: تأمین اجتماعی در موج دوم کرونا کنار دانشگاه علوم‌پزشکی و دوشادوش آنان به ارائه خدمت پرداخت و مرکز درمان سرپایی سینا به‌عنوان کلینیک خاص و منتخب کرونا انتخاب شد تا در آن تست کرونا گرفته شود.

وی اعلام کرد: در بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی رازی ۸۵ تخت به کرونا اختصاص پیدا کرد که از این تعداد ۱۲ تخت در بخش مراقبت های ویژه بودند. در این بیمارستان ۲۳۳۰ بیمار کرونایی از ابتدای شروع کرونا تا پایان آذرماه پذیرش و ۱۹۹۶ نفر آنان ترخیص شدند. در پی شیوع کرونا مصمم شدیم کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی را در بیمارستان رازی قزوین راه‌اندازی کنیم.

بندرچی ابراز کرد: در دوران اوج کرونا در تأمین اکسیژن با چالش جدی مواجه شدیم که برای همین امر تهیه یک دستگاه اکسیژن‌ساز در دستور کار قرار گرفته است و به زودی به بیمارستان رازی منتقل خواهد شد تا سومین دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان باشد. در پی کمبود ونتیلاتور نیز چهار دستگاه ونتیلاتور خریداری کردیم.

وی گفت: در بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان نیز از ۱۰۴ تخت ۵۴ به بیماران کرونایی اختصاص دادیم. در این بیمارستان از ابتدای کرونا تا پایان آذرماه ۱۳۱۶ بیمار کرونایی بستری و ۹۶۳ نفر از آنان ترخیص شدند. در بیمارستان‌ تأمین اجتماعی تاکستان به‌دلیل استفاده مکرر از سی تی اسکن تیوپ آن که در اولین فرصت و بدون وقفه این قطعه را خریداری کرده و از گمرک ترخیص کردیم.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین در خصوص اقدامات توسعه‌ای تأمین اجتماعی بیان کرد: به‌دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماران کمتری را در بخش دندانپزشکی پذیرش کردیم برای همین امر اقدامات عمرانی و توسعه فیزیکی در دستور کار قرار گرفت. از ارتقاء اقدامات توسعه غیرکرونایی در بیمارستان تاکستان نیز میتوان ‌به ارتقاء سیستم تغذیه، تکمیل بخش هتلینگ با ۲ میلیارد تومان اعتبار، خرید ونتیلاتور و جذب ۵۸ نیروی پرستار اشاره کرد.

ارائه خدمت به ۲۵ درصد از بیماران کرونایی

بندرچی اعلام کرد: با توجه به اینکه ۱۶ درصد تخت‌های بیمارستانی استان را تخت‌های تأمین اجتماعی تشکیل می‌دهد موفق شدیم به ۲۵ درصد از بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه داده‌ایم. در دوران کرونا ۳۳۷ نفر از کادر درمان تأمین اجتماعی به این بیماری منحوس مبتلا شدند. برای جلوگیری از ازدحام در کمیسیون های پزشکی فضای فیزیکی را ۴ برابر افزایش دادیم تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. طی این مدت ۳۲۴۴ پرونده بررسی و ۲۱۷ جلسه کمیسیون با حداقل تعداد نفرات برگزار شد.


داود امامزاده معاون توسعه و منابع انسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین نیز اظهار کرد: در مجموعه مدیریت درمان استان قزوین ۱۴۵۰ نفر در کادر درمان و پشتیبانی مشغول به کار هستند که بانوان ۴۹ و نیم درصد از این تعداد را شامل می‌شود و حضور پر رنگی در بخش درمان دارند.

وی تشریح کرد: در مدیریت درمان ۲۰۵ نفر پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروساز و علوم آزمایشگاهی فعالیت دارند که ۱۵ درصد مجموعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند. کادر تخصصی اعم از پرستاری، علوم آزمایشگاهی و کارکنان پاراکلینیکی نیز ۵۰ درصد نیروهای مدیریت درمان را تشکیل می‌دهند که کارکنان این بخش دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از آن هستند. کمتر از ۲۳ درصد کارکنان مدیریت درمان دارای مدارک فوق دیپلم و پایین‌تر از آن هستند که اواخر خدمت خود را طی می‌کنند بر این اساس ۷۰ درصد نیروهای تأمین اجتماعی تخصصی هستند.

جذب ۹۸ نفر در طرح استخدامی تأمین اجتماعی

معاون توسعه و منابع انسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین با اعلام اینکه در استخدام سال جاری ۹۸ نیروی در تأمین اجتماعی جذب خواهند شد، افزود: ۳۰۰ نفر در آزمون اولیه پذیرفته شده‌اند که پس از مصاحبه یک سوم آنان در این سازمان مشغول به کار خواهند شد. از این تعداد ۷۰ درصد به‌عنوان کادر درمان مشغول به کار می‌شوند که عمده آنان پرستار هستند. بقیه نیز به عنوان نیروی متخصص در اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، مامایی، اداری و مالی فعالیت خواهند کرد.

وی اشاره کرد: برای سال ۹۹ حدود ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که ۵۰ درصد آن در بخش مستقیم و حدود ۳۲۰ میلیارد تومان نیز در بخش غیرمستقیم هزینه خواهد شد. در ابتدای کرونا در بدترین زمان بودجه‌ی قرار داشتیم اما با مدیریت صحیح تمامی لوازم و تجهیزات حفاظتی را خریداری کردیم تا کارکنان این سازمان در بخش درمان مجهز شوند.

امامزاده با اعلام اینکه تأمین اجتماعی برای تعمیر ساختمان‌ها سه میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است، تصریح کرد: در خصوص پروژه‌های فیزیکی باید بگوییم در نگهداشت سرمایه تلاش بسیاری می‌کنیم و بیمارستان‌های این سازمان در استان قزوین بیش از ۲۰ سال قدمت دارند و قدیمی‌ترین مرکز نیز مرکز شهید بهشتی است که قدمت ۵۰ ساله دارد برای همین امر طرح هتلینگ بیمارستان‌ها را با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار اجرایی کردیم. در تاکستان با شیوع کرونا برای تفکیک بیماران کرونایی از غیرکرونایی در اورژانس ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص دادیم.

وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی بخش مغز و اعصاب در بیمارستان رازی ۱۶ تخت در نظر گرفته شده است که سه میلیارد تومان اعتبار در برداشته است البته این بخش پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد که امید می‌رود در دهه فجر راه‌اندازی شود.

معاون توسعه و منابع انسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین در پایان سخنانش یادآور شد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هزینه بالایی دارند که در طرح« نظام ارتقاء بهره‌وری» اعتبارت به‌صورت استاندارد هزینه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تامين اجتماعي نسخه الکترونیکی همه باهم علیه کرونا سازمان تأمین اجتماعی میلیارد تومان اعتبار تأمین اجتماعی استان تأمین اجتماعی بیماران کرونایی مراکز درمانی بیمارستان رازی نسخه الکترونیک درمانی مدیریت برای همین امر خدمات درمانی بیمارستان ها برای بیماران تا پایان سال استان قزوین راه اندازی شیوع کرونا مرکز درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ