Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رحیمی گفت: یکی از ویژگی شهدا این بود که با قاطعیت از ولایت دفاع می کردند و شهدا پای نظام و رهبری با هیچ کسی تعارف نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، شامگاه امروز (پنجشنبه 11 دی)  هفدهمین یادواره شهدای روستای سیدمیران شهرستان گرگان و نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روحانی مستقر روستای سیدمیران شهرستان گرگان  در این مراسم بابیان اینکه مجالس شهدا به همت مردم برپا می شود و برپایی مجالس یادواره  شهدا باعث زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا می شود، ادامه داد: نیاز است که مجالس یادواره شهدا برپا شود که بدانیم  شهدا در چه مسیری قدم گذاشتند و بتوانیم راه آنها ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام رحیمی به شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل فرمودند که در عظمت حضرت زهرا (سلام الله علیها)  همین بس که پیک وحی حضرت جبرائیل  که از سوی  خداوند تنها وظیفه دارد که بر انبیاء نازل شد به خدمت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) می آمد و از حوادث گذشته و آینده خبر می داد.

 

وی به ویژگی شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا سه ویژگی داشتند که باید مد نظر قرار دهیم و نخستین ویژگی این بوده که شهدا در اوج بندگی خدا قرار داشتند.

 

روحانی مستقر روستای سیدمیران شهرستان گرگان بابیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس جبهه ها محل صفا و صمیمیت بود، ابراز داشت: ویژگی دیگر شهدا این بود که در اوج عبادت در اوج رضایتمندی از خدا بودند و از سختی ها گلایه نمی کردند.

 

حجت الاسلام رحیمی افزود: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که از هر جهت کشور مورد هجمه دشمن قرار دارد و لذا باید معنویت و دیانت خود را تقویت کنیم و با قدرت ایمان به مبارزه با دشمنان بپردازیم.

 

وی متذکر شد: یکی دیگر از ویژگی شهدا این بود که با قاطعیت از ولایت دفاع می کردند و  شهدا پای نظام و رهبری با هیچ کسی تعارف نداشتند.

 

روحانی مستقر روستای سیدمیران شهرستان گرگان گفت: امام (رحمه الله علیه) با پیروزی انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام داد و دین و اسلام را زنده کرد و معمار کبیر انقلاب برای برپایی دین و اسلام از مردم استفاده کرد و لذا دین را در چارچوب و قامت ملت پیاده کرد و در مسیر حفظ این انقلاب شهدای زیادی ملت ایران تقدیم کرده است.

 

گفتنی است این مراسم با تعداد محدود و حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار شهید سلیمانی شهید سلیمانی حجت الاسلام رحیمی یادوراه شهدا شهدای مدافع حرم یادواره شهداء شهدا یادواره شهدا شهرستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لایینی، در یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه این یادواره را در راستای همزمانی روز کارگر و اردیبهشت مقاومت عنوان کرد و با اشاره به ۱۴ هزار شهید کارگری کشور، گفت: از این تعداد هزار و ۱۱۸ شهید مربوط به جامعه کارگران مازندران است؛ به این معنا که بیش از یک چهاردهم شهدای کارگری کشور از مازندران است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به محوریت ۳۰ شهید کارگر شهرستان سوادکوه، در این یادواره، خاطرنشان کرد: شهرستان سوادکوه نیز نه فقط در کل استان، بلکه در ایران از نظر تعداد شهدا سرآمد است.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نیز در جامعه کارگری از نظر تعداد شهدای کارگر و جانباز در استان بیشتر است، از برگزاری یادواره شهدای کارگری در این شهرستان تشکر کرد.

آیت الله لایینی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره بسیار ارزش قائل است، به قطره خون شهدا و جانباز، قطره اشکی از خوف خدا در دل شب، قطره مرکب و جوهر علما و دانشمندان و قطره عرق کارگران برای روزی حلال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ جز عبادت، ۹ جز آن کسب روزی حلال است، این امر را بیانگر اهمیت اسلام برای فرهنگ کار حلال دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر جامعه کارگری را بدانند و درد آنها را لمس کرده و از کارشان گره گشایی کنند، گفت: همانطور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به جامعه کارگری، رفع مشکلاتشان و تبدیل ناامیدی آنها به امید ارزشمند است.

کد خبر 6094099

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند