Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

اغلب افراد با علائم رایج کرونا مانند تب، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، سرفه و خستگی آشنا هستند. اما چگونه می‌توانید بفهمید ویروس در سیستم تنفسی شما نفوذ کرده است؟

به نقل از اسپوتینک بسیاری از افراد تجربه ابتلا به کرونا یا دیدن علائم کرونا در اطرافیان خود را دارند، اما همه افراد مبتلا به کرونا مشکل ریوی را تجربه نمی‌کنند، یا شدت تجربه این مشکلات در افراد مختلف تا حد زیادی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما دچار تنگی نفس می‌شوید

تنگی نفس یکی از علائم شناخته شده در کرونا است و به طور کلی هنگامی که مایعات شروع به پر کردن ریه‌ها می‌کنند، تنفس را دشوار می‌کنند و ریه‌ها پر از مایع و التهاب و در نهایت منجر به مشکلات تنفسی می‌شوند.


شما نمی‌توانید سرفه کنید

یکی دیگر از علائم رایج وجود کرونا در ریه‌ها، سرفه خشک همراه با کرونا است. حتی شاید بتوان گفت سرفه کردن درواقع رایج‌ترین نشانه ابتلا به کرونا محسوب می‌شود. وقتی درد شدید در هنگام سرفه کردن را تجربه می‌کنید و سخت سرفه می‌کنید، احتمالا

شما نمی‌توانید نفس بکشید

مبارزه برای نفس کشیدن از علائم آسیب ریه مربوط به کرونا است. با پیشرفت کرونا، بیشتر کیسه‌های هوا پر از مایعاتی می‌شود که از رگ‌های خونی ریز در ریه‌ها نشت می‌کند. در نهایت، تنگی نفس ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) شود: نوعی از نارسایی ریه. بیماران مبتلا به ARDS اغلب قادر به تنفس نیستند و برای کمک به گردش اکسیژن در بدن ممکن است به پشتیبانی پزشکی نیاز داشته باشند ARDS می‌تواند کشنده باشد.


سایر عفونت‌ها ظاهر می‌شوند

بیماری کرونا، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن انرژی یادی را برای مبارزه صرف کند، این موضوع می‌تواند بدن را در برابر عفونت با باکتری یا ویروس دیگری، آسیب پذیرتر کند و عفونت بیشتر می‌تواند منجر به آسیب بیشتر ریه شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا تنگی نفس علائم کرونا صراط تنگی نفس ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است