Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:44:06 GMT

کاهش ۳۰ درصدی آمار طلاق در زرند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۶۰۳۶

کاهش ۳۰ درصدی آمار طلاق در زرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی رئیس حوزه قضایی زرند ضمن تقدیر از تلاش متولیان فرهنگی فعال در زمینه پشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی، گفت: در سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا، احتمال افزایش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی وجود داشت که خوشبختانه به همت متولیان فرهنگی و برگزاری برنامه‌های متعدد، شاهد کاهش آمار طلاق در این شهرستان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آمار طلاق ثبت شده در ۹ ماهه امسال ( تا پایان آذر ماه ۹۹ ) نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد و آمار دادخواست‌های ثبت شده طلاق در دادگستری نیز در این مدت ۱۱.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس دادگاه خانواده زرند تصریح کرد: راه اندازی واحد مصلحین در دادگستری زرند که متشکل از افراد مجرب و آگاه به مسائل خانواده هستند در کاهش آمار طلاق و دعاوی خانوادگی و افزایش آمار صلح و سازش بسیار مثمر ثمر بوده به طوری که تا کنون ۲۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی به این واحد به صلح و سازش انجامیده است.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: طی امسال، آمار ازدواج در این شهرستان نیز ۱۱.۵ درصد کاهش داشته که قطعاً فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا در این کاهش آمار، تاثیر بسزایی داشته است.

او افزود: کاهش آمار ازدواج گویای آن است که کاهش آمار ازدواج جوانان و افزایش سن ازدواج، علتی فراتر از هزینه‌های گزاف مراسم ازدواج و ... دارد و می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی و متولیان فرهنگی نسبت به علت موضوع و ارائه راهکار به منظور رفع مشکلات پیش روی جوانان اقدامات موثری را انجام دهند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج جوانان دادگستری کرمان طلاق عاطفی کاهش آمار آمار طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی