Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@14:26:26 GMT

افزایش ۴ برابری جرایم سایبری در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۶۲۴۷

افزایش ۴ برابری جرایم سایبری در روسیه

به گفته رئیس بزرگترین بانک روسیه، جرائم سایبری در ۲۰۲۰ میلادی ۴ برابر افزایش یافته است.

به گزارش برنا؛ هرمان گرف رئیس اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه اعلام کرد جرائم سایبری در ۲۰۲۰ میلادی ۴ برابر افزایش یافته است. به گفته او  تاکنون سازمان های مجری قانون نتوانسته اند رشد سریع چنین جرائمی را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک مصاحبه خبری گفت: مجرمان از جدیدترین ابزارهای فنی استفاده می کنند. قبل از شیوع ویروس کرونا حجم جرائم سایبری سالانه دو برابر افزایش یافته بود. اما در ۲۰۲۰ این شاخص ۴ برابر بیشتر شده است.

 گرف در ادامه سخنانش اشاره کرد اکنون فقط افراد سالمند قربانی مجرمان سایبری نیستند، بلکه گاهی اوقات در چنین حملاتی میلیون ها روبل از یک فرد سرقت می شود.

رئیس اسبربانک افزود: مجرمان سایبری دو هفته قبل چندصد میلیون روبل از یک مشتری ما که از مدیران ارشد است، سرقت کرده اند. موارد مشابه متعددی نیز وجود دارد.

او در ادامه تاکید کرد: افراد هنگام انتخاب یک بانک باید میزان امنیت سایبری آن را نیز در نظر بگیرند. گرف در این باره گفت: همیشه می گویم بانکی را انتخاب کنید که  از لحاظ سایبری نیز امنیت داشته باشد.

همچنین رئیس اسبربانک اشاره کرد در جهان کنونی مجرمان سریع تر از نیروهای ویژه عمل می کنند و این یک مشکل جهانی است. مکانیسم های دولتی بسیار سهل انگارانه است. این چالش فقط مربوط به روسیه نیست و بسیاری از کشورها در وضعیت مشابهی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ۴ برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها