Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روزنامه هشت صبح، به گفته مقام‌های امنیتی افغانستان، در جریان این حملات سه هزار و ۶۰۰ نفر در رابطه به حملات تروریستی بازداشت شده‌ اند که از این میان، ۲۷۰ نفر در ترورهای هدف‌مند و هفت تن در سازمان‌دهی حملات انتحاری نقش داشته‌اند.
این روزنامه اشاره به این که یک درصد حملات دیگر را چه کسانی یا گروهی انجام داده‌اند، اشاره ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به باور وزارت کشور افغانستان، طالبان جنگ را برای کسب امتیاز در مذاکرات شدت بخشیده و پس از دفاع نیروهای امنیتی، به ترورهای هدف‌مند و تعبیه مین‌های مقناطیسی روی آورده‌است.

طالبان هرچند حملات‌ خود بر اهداف نظامی را تایید می‌کند، اما می‌گوید که ترور فعالان جامعه مدنی و رسانه‌ای به آنان هیچ ربطی ندارد.

پیش‌تر برخی منابع در هیأت مذاکره‌کننده دولت کابل گفتند که ترورهای روزهای اخیر ارتباط مستقیم به روند صلح دارد و یک سازمان اطلاعاتی کشور همسایه برای تخریب این روند دست به کار شده است.

افزایش حملات در افغانستان در حالی رخ می دهد که براساس توافقنامه صلح دوحه، گروه طالبان باید حملاتش را کاهش می‌داد، هرچند طالبان می گوید که حملات‌ این گروه در شهرها متوقف شده، اما پیش‌تر وزارت کشور افغانستان تصریح کرده بود که تنها در جریان دور اول مذاکرات (سه ماه اخیر) دست‌کم ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

دو طرف در حالی از خشونت‌ صحبت ‌می‌کنند که قرار است هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان تا یک هفته دیگر دوباره به میز مذاکرات بازگردند.

برچسب‌ها افغانستان طالبان دوحه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان دوحه افغانستان طالبان دوحه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟