Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار نوعی اقدم با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی زمانی روایت می شود که بتوان مکتب او را روایت کرد گفت: مقاومت و انقلابی گری گفتمان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سردار رحیم نوعی اقدم» طی آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی که پنجشنبه ۱۱ دی در مسجد ولیعصر(عج) شهرک سپهر برگزار شد گفت: ادبیات و گفتمان مقاومت با ۲ جریان سلفی، تکفیری و وهابی با محوریت داعش آمریکا ساخته و گروه های معارض پیرو این جریان و مکتب متأثر از وهابیت سعودی جنگید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید قاسم سلیمانی زمانی روایت می شود که بتوان از مکتب او گفت و روایت کرد، آنچنان که رهبرمعظم انقلاب فرمودند شهید قاسم سلیمانی را فرد نخوانید که او یک مکتب است.

 

وی با اشاره به اینکه هر مکتب گفتمانی دارد، افزود: گفتمان مکتب حاج قاسم سلیمانی مقاومت و انقلابی گری است و ترکیب آن این است که ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

 

وی با اشاره به شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم سلیمانی را باز کنیم باید به صورت مختصر و مفید به گفتمان مقاومت بپردازیم.

 

وی ادامه داد: انقلاب امام راحل با بیعت امت به پیروزی رسید و استکبار شرق و غرب به دنبال مصادره این انقلاب بودند و امام(ره) تئورسین انقلاب مستقل نه شرقی و نه غربی را اعلام کرد، آن زمان بود که سیاست دانان جهان گفتند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قدرت سوم جهانی شکل گرفت.

 

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: در تقابل ۴۲ سال ایران مقابل آمریکا، هر آنچه ایران خواسته است محقق شده و هر آنچه آمریکا خواسته است محقق نشده است و این امر به گفتمان مقاومت در حضرت امام خمینی(ره) و در رهبرمعظم انقلاب برمی گردد.

 

نوعی اقدم عنوان کرد: زمانی که آمریکا با سرکردگی دولت های استکبار، رژیم صهیونیسم را در کرانه نیل تا مدیترانه با هدف مقابله با ایران حمایت کرد، حضرت امام خمینی(ره) نیز حزب الله را پایه ریزی کرد. 

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی در طول هشت سال دوران جنگ تحمیلی با ۳۶ کشور جهان که با عراق هم پیمان شدند تا ایران اسلامی را تصرف کنند و اولین بار در طول تاریخ این کشور، مردان مرد سینه سپر کردند و با عزت و اقتدار ایستادن و اجازه ندادن که یک وجب خاک را به دشمنان دهند. 

 

گفتمان انقلابی گری در مسیر مقاومت به مقابله با نیروهای تکفیری و داعشی رسید

 

نوعی اقدم با اشاره به اینکه امروز در مسیر انقلاب و گفتمان انقلابی گری هستیم بیان کرد: استکبار داعش را به صورت چهانی ساخت تا با عقبه جهانی وارد جنگ با مسلمانان شوند.

 

وی ادامه داد: اروپاییان بیشترین نیروهایی بودند که در داعش حضور داشتند و این در شرایطی بود که گفتمان انقلابی گری در مسیر مقاومت به مقابله با نیروهای تکفیری و داعشی رسید.

 

وی با طرح این پرسش که ما چرا به سوریه برای نبرد با داعشی ها رفتیم، اظهار کرد: داعش مخفف کلمه دولت اسلامی عراق و شام است که برخلاف القاعده و طالبان بود و جغرافیایی در عراق و شام داد. 

 

نوعی اقدم عنوان کرد: با شکل گیری حزب الله هلال مقاومت در خاورمیانه در برابر زیاده خواهی استکبار شکل گرفت، دشمن نیز با کارشناسی آمد تا ستون فقرات مقاومت را بشکند. 

 

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دنیا اجماع کرد که بشار اسد باید از کار کنار برود برای اینکه به این واسطه مانع حضور ایران در سوریه و حمایت از حزب الله شود. 

 

نوعی اقدم خاطرنشان کرد: به دستور رهبرمعظم انقلاب، حاج قاسم سلیمانی به صحنه آمد و در برابر توطئه استکبار در خصوص برکنار بشار اسد اقدام کرد و این امر با بصیرت رهبرمعظم انقلاب برای حفظ استراتژیک حزب الله در خارج از مرزهای ایران بود. 

 

ادبیات و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در یمن

 

نوعی اقدم با اشاره به اینکه در دوران قحطی و فشارهایی که استکبار به یمن وارد می ساخت و محاصره صد در صد بیان کرد: سران صلح دوست دنیا آمدند در چهار کشتی خار و بار جمع کردند تا به مردم مظلوم یمن برسانند ولی نتوانستند. 

 

وی ادبیات حاج قاسم سلیمانی را بی نظیر خواند و اظهار کرد: گفتمان میدانی و عملی مقاومت حاج قاسم سلیمانی است که برای مردم یمن در جهت دفاع اقدام عملی می کند.

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه داعش معتقد بود که ۵ شیعه بکشد بهشت برای آن ها واجب می شود، خاطرنشان کرد: داعش با پرچم مشکی و آرم لااله الاالله به طریق علماء خودفروخته وهابی آمد و الله اکبر آمریکایی ساخت.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی مقاومت و انقلابی گری مکتب حاج قاسم سلیمانی حزب الله لبنان سوریه همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی رهبرمعظم انقلاب انقلابی گری نوعی اقدم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، گفت: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با تبریک فرارسیدن روز معلم و با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی مغتنم برای ادای تکلیف در راستای بصیرت‌افزایی و معرفت‌زایی در جامعه است، اظهار کرد: فاصله میلاد پر نور و سرور حضرت فاطمه معصومه(س) و ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) فرصتی بسیار مناسب برای تکریم امامزادگان عظیم‌الشأن است که همه باید از این ظرفیت برای ارتقای معارف ولایی خودمان و دیگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر جامعه بر معارف ولایی خود بیفزاید از آسیب‌ها مصون خواهد ماند، ادامه داد: امروز آثار معارف ولایی را مشاهده می‌کنیم که مهم‌ترین مصداق آن، انقلاب اسلامی است که در سایه معارف الهی شکل گرفت. ولایت فقیه عرصه دیگری است که در سایه معارف الهی توانسته تداوم‌بخش راه انبیای الهی و ائمه هدی(ع) باشد.

نکونام با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، توضیح داد: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است و امروز می‌بینیم که دانشجویان این دانشگاه‌ها خاصه در رشته‌های تربیتی و مدیریتی و وابسته به مدیران این کشور چنین حرکت‌هایی را ظهور و بروز می‌دهند که این شرایط شاید هیچ‌گاه به ذهن مدیران و مسئولان آمریکا نمی‌رسید.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر مقابله محکم و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض برای حفظ آبرو و فرار از رسوایی، افزود: دیگر آبرویی برای آنها نمانده است و اینها همه ذیل معارف الهی اتفاق می‌افتد زیرا فقط این معارف با فطرت انسانی و با عقلانیت، اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نکونام تصریح کرد: استکبار و غرب می‌خواهد فطرت‌ها را مخدوش و اصل و اساس انسانیت را نابود کند اما نمی‌تواند زیرا مخلوقات خداوند باطن خود را حفظ می‌کنند و باطن عقول و فطرت‌ها پابرجا هستند و در چنین فرصت‌ها و بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب در دل دشمن‌ترین دشمنان ما نفوذ کرده اما در درون خودمان گاه مشکل داریم، توضیح داد: بسیاری از ما مانند ماهی‌هایی در دریا هستیم که قدر آب را نمی‌دانیم و از آن غافل هستیم و باید دقت کنیم که ما بیشتر به معارف الهی و ارزش‌های انقلاب نیاز داریم.

نکونام بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی با چنان قدر و مقام در نزد خداوند است که تمام اهل قیامت به شفاعت ایشان می‌توانند بهشتی شوند؛ این مقام کمی نیست و چنین عظمتی را نزد خداوند متعال فقط فاطمه معصومه(س) دارد که در سایه ایمان، عفت و حجاب، اخلاق و تقوا به این مقام والا نائل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ما چنین بانویی داریم پس چرا بانوان ما نباید در محضر چنین بانویی زانو بزنند و الگو نگیرند بلکه جای دیگر بروند و از بیگانگان الگو بگیرند.

نکونام در پایان گفت: امام رضا(ع) شمس الشموس و آفتاب عالم‌تاب است که ما در این کشور از وجود ایشان برخوردار هستیم. معارف و مکتب ایشان و تدبیر آن حضرت باعث شد پرچم مکتب تشیع همچنان برافراشته باشد و حفظ شود که این نهضت به حول و قوه الهی تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش