Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی، در این دیدار محمدصادق معتمدیان و سیاوش امیرمکری بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرودگاهی این استان، برنامه ریزی برای رفع آلودگی صوتی، تکمیل فرودگاه گناباد و افزایش سطح خدمات به زائران امام رضا (ع) تاکید و موانع موجود را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

طرح محوطه‌سازی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار و ارزش به روز ٥٦٠ میلیارد ریال در حجم عملیات ١٧٠ هزار متر مربع با هدف تسهیل دسترسی مسافران در سال جاری عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای این پروژه، دو هزار و ۳۰۰  فضای توقفگاهی خودرو ایجاد شد همچنین ایجاد مسیر عبور آزاد و خط تاکسیرانی در راستای سهولت تردد مسافران از دیگر بخش‌های این پروژه بود.

همچنین برای نخستین بار فضای توقفگاهی برای افراد معلول و مسیر دسترسی آنها به ترمینال مسافربری در نزدیک ترین محل قرار گرفت.
قبل از شیوع کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند و این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور بود که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

همچنین ساخت فرودگاه شهرستان گناباد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال انجام است که  تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

باند و ساختمان امنیت پرواز فرودگاه گناباد به اتمام رسیده و احداث ساختمان ترمینال مسافری آن از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

محوطه سازی، دیوارکشی و آسفالت راه دسترسی فرودگاه گناباد در دست اقدام است و مناقصه محوطه سازی آن بعد از تکمیل ساختمان ترمینال مسافری فرودگاه انجام می شود.

اعتبار تخصیصی برای احداث راه دسترسی و محوطه سازی فرودگاه گناباد ۷۰ میلیارد ریال ذکر شده است.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.

مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیر ماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور ماه این سال گودبرداری، بتن ریزی و فونداسیون سالن فرودگاه انجام شد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بین‌ المللی هاشمی نژاد استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد استانداری خراسان رضوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان اخبار کنکور فرودگاه گناباد میلیارد ریال محوطه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر