Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج قاسم پرچم دار جبهه مقاومت بود، سرداری سرافراز که از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرمین و امنیت مسلمانان جهان حماسه آفرید و خاطراتش در اذهان مردم ماندگار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، صبح یک روز زمستانی، وقتی همه در آرامش و آسایش در خواب بودند، بزرگ مردی از دیار ایران زمین برای ایجاد امنیت جان خود را تقدیم کرد، سرداری که نامش افتخاری برای این کشور و ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ دی ماه سال قبل روزی فراموش نشدنی برای ملت ایران است، خبر شهادت مالک اشتر ایران، داغی عظیم بر دلها نهاد؛ فاتح میدان های نبرد، مرد روزهای سخت، یاریگر مظلومان دنیا، به شهادت رسید.

سالها تلاش برای امنیت

حاج قاسم عمری برای دفاع از اسلام و انقلاب مردانه ایستاد و جنگید، در دفاع مقدس سالها در میدان رزم با شجاعت و مقاومت در کنار سایر رزمندگان و شهدا مقاومت کردند تا دشمن را از این خاک پاک بیرون راندند.

پس از دوران دفاع مقدس حاج قاسم به عنوان علمدار جبهه مقاومت برای زدودن منطقه از دست دشمن در مناطق مختلف و کشورها حضور یافت، مردم کشورهایی مانند عراق و سوریه امنیت را مرهون رشادت حاج قاسم و نیروهایی می دانند که دوشادوش سردار دلها برای نابودی دشمن تلاش کردند.

خستگی ناپذیر بودن یکی از ویژگی های بارز شهید سلیمانی بود که در میدان های مبارزه با دشمن دیده می شد، به گفته بسیاری از سربازان و همرزمان حاج قاسم همیشه سردار دلها در میدان نبرد جلوتر از بقیه حرکت می کرد و آنچنان مردمی و مهربان بود که سبب شده بود تا محبوبیتش در دل همه مردم قرار گیرد.

اشرار، شیاطین و دشمنان از نام حاج قاسم واهمه داشتند، می دانستند که حاج قاسم علمدار جبهه مقاومت است و تا ریشه کن کردن داعش آرام نخواهد نشست.

با شهادت شهید سلیمانی، رزمندگانی که در سال های دفاع مقدس در کنار سردار بودند غمگین شدند، خاطرات با سردار دوباره زنده شد، سال های زیادی حاج قاسم در کنار رزمندگانی بود که در نقطه های ایران زمین دشمن را فراری دادند.

خاطرات شنیدنی فرمانده دفاع مقدس لرستان از حاج قاسم

اسماعیل اشکبوس فرمانده تیپ یک خرم آباد در دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: سردار سلیمانی یکی از بهترین سرداران کشور بود و عشقی که به ولایت، اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) داشت ستودنی بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در یکی از عملیات ها، توفیقی نصیبمان شد و چند ساعتی در خدمت سردار سلیمانی بودیم، شهید سلیمانی با قدرتی پاک و بی نظیر به سمت هدف رفت و در آن عملیات پیروز شد.

این فرمانده لرستانی تصریح کرد: قرار بود در آن عملیات سردار را همراهی کنیم اما حاج قاسم گفتند بهتر است شما اینجا را کنترل کنید؛ سردار سلیمانی در هر مسیر و عملیاتی که وارد می شدند، موفقیت و پیروزی نصیبشان می شد چرا که خلوص نیت داشتند و با توکل بر خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و شجاعت و مجاهدت وارد عمل می شد.

اشکبوس عنوان کرد: عشق و علاقه سردار به رزمندگان دفاع مقدس مثال زدنی بود به طوری که مردمی بودنش سبب شده بود تا همه با هر درجه ای راحت با این بزرگ مرد صحبت کنند و با متنانت و آرامش به حرف همه گوش می داد.

فرمانده تیپ یک خرم آباد در دفاع مقدس گفت: همیشه سردار سلیمانی در خط اول بود و جانفشانی های حاج قاسم چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن هیچگاه فراموش نمی شود.

ایثارگری رزمندگان از دفاع مقدس تا دفاع از حرمین

وی بیان کرد: در روزگاری که رژیم بعث عراق به ایران حمله کرد رزمندگان اسلام سالها در برابرش ایستادند و به پیروزی رسیدند، این پیروزی در دنیا بی نظیر بود و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

اشکبوس خاطرنشان کرد: طی این سالها جوانانی همان راه شهدای دفاع مقدس را پیش گرفتند و برای دفاع از حرمین راهی کشورهای دیگر شدند، روحیه شهادت طلبی در بین مدافعان حرم موج می زند، جوانانی که به عشق اهل بیت(ع) و رهبری قدم در این راه می گذارند.

فرمانده تیپ یک خرم آباد در دفاع مقدس گفت: وقتی سردار سلیمانی در این کشورها حرکت می کرد، جوانان زیادی در رکاب این بزرگ مرد یا علی می گفتند و همه فکر و ذکر سردار و مدافعان حرم، پیروزی مسلمانان در سراسر دنیا بود.

وی با اشاره به یکی از خاطرات سردار سلیمانی بیان کرد: یکی از دوستانم که مدافع حرم بود تعریف کرد که در یکی از کشورها، منطقه ای در دست دشمن افتاده بود، زن و بچه بیگناه همان منطقه گرفتار شده بودند اما وقتی شنیدند سردار آزادی این منطقه را در نظر دارد دشمنان خودشان پا به فرار گذاشتند و این نشان دهنده شجاعت و ایستادگی سردار سلیمانی بود.

اشکبوس با اشاره به شهادت سردار سلیمانی افزود: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی اعلام شد همه عزادار شدند چرا که می دانستند حاج قاسم برای این مملکت چه اقدامات و کارهای بزرگی انجام داده است.

سربازان حاج قاسم امروز در نبرد با کرونا

فرمانده تیپ یک خرم آباد در دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم برای دفاع از وطن و ارزشها ایستادند و مقاومت کردند و امروز با شیوع کرونا جوانان و جهادگران این سرزمین برای سلامت مردم تلاش می کنند.

وی بیان کرد: در این روزها جوانان در تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی کردن معابر و مکانها، غربالگری، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی برای کمک به نیازمندان مانند دوران دفاع مقدس در صحنه خدمت حضور دارند و برای خدمات رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

اشکبوس اظهار داشت: راه شهدا ادامه دارد و هر بار جوانان در میدان حاضر می شوند تا نشان دهند همه سربازان گوش به فرمان رهبری هستند، در هر میدانی که نیاز باشد از دل و جان خدمت می کنند.

سردار مرتضی کشکولی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: شهید سلیمانی شخصیتی متدین، عارف، مجاهدی خستگی ناپذیر، بصیر، متواضع، مردمی، ولایت مدار، مدیر، مدبر و بسیار اهل فکر و تدبیر بود.

وی افزود: شهید سلیمانی با شناخت دقیق از ضعف و قوت جریانات داخلی و خارجی و عدم ورود به مسائل جناحی و گروهی، از مواضع بالا به جناح های داخلی نگاه می کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: شهید سلیمانی یک دیپلمات جهادی در منطقه بود که توانست با نگاه وحدت آمیز، سران اعضا و گروه ها با مذاهب مختلف را برای دشمنی با ظالمان، استکبار جهانی و دفاع از مظلوم، انقلاب اسلامی و دین گرد هم آورد.

وی خاطرنشان کرد: تکثیر بسیج ده ها میلیونی در کشورهای منطقه از جمله حشد الشعبی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و … یکی از اقدامات خوب حاج قاسم بود؛ انقلاب اسلامی از معبر مقاومت و با مدیریت حاج قاسم و هدایت های رهبری از مرزهای کشور بیرون رفت.

سردار کشکولی با اشاره به طولانی بودن زمان شکل دهی یک سازمان رزم تصریح کرد: راه اندازی، قانون مند کردن و توانمند کردن ده ها واحد رزمی و گردان مقاومت شامل فاطمیون افغانستان، حیدریون عراق، زیبنیون پاکستان، فاتحین ایران و گردان های شیعیان، علوییون در سوریه و… کار سخت و سنگین و از ابتکارات حاج قاسم بود.

شکست استراتژی های آمریکا در منطقه

وی با اشاره به قدرت هماوردی گروه های مقاومت بیان کرد: امروز تاب آوری رژیم صهیونیست در برابر توانمندی فلسطینی ها کم تر از ۴۸ ساعت است و این توانمندی گروه های مقاومت، به واسطه فکر و طراحی خوب و زحمات زیاد شهید سلیمانی به وجود آمده است.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به شکست استراتژی های آمریکا در منطقه و تلاش استکبار برای فرار آبرومندانه از منطقه گفت :ما در برابر غرب دو نوع برخورد مذاکره و مقاومت داشته ایم؛ دستاورد مذاکره جز عقب گرد نبوده، بر این اساس اگر قرار بر مذاکره هم است باید مذاکره در ذیل مقاومت انجام شود.

قباد اصل‌مرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: تعهد و احساس مسئولیت شهید سلیمانی نسبت به مردم جهان با محوریت و دیدگاه خدایی، دل‌های همگان را تسخیر و حاج قاسم را معروف به سردار دل ها کرد.

وی افزود: ساده زیستی و گام نهادن در مسیر الهی، شهید سلیمانی را عزتمند و در دل مردم جای داد، به طوری که هنگام شهادت سردار، دانش آموزان ابتدایی هم با بغضی همراه با اقتدار فریاد می زدند تا خون در رگ های ما جریان دارد، راه شهید سلیمانی را ادامه می دهیم.

رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) عنوان کرد: منش رفتاری و مهربانی شهید سلیمانی در بین نیروهای جبهه مقاومت شناخته شده بود و سردار نسبت به کلیه نیروهای تحت امر خود بسیار مهربان بودند.

وی با اشاره به توسعه و گسترش جهان مقاومت توسط شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: وقتی از نیروهای جبهه مقاومت سوریه، لبنان و عراق در رابطه با شهید سلیمانی سوال می شد، رزمندگان پاسخ می دادند سردار سلیمانی، فرمانده عظیم مقاومت است.

اصل مرز تصریح کرد: شهید سلیمانی به تبعیت از راه و مکتب الهی امام راحل در دوران دفاع مقدس و آگاهی از ضرورت تشکیل بسیج مردمی در ممالکی که داعش ورود پیدا کرده بود، جبهه‌های مقاومت مردمی از جمله زینبیون، فاطمیون، حشدالشعبی، حیدریون وحزب الله لبنان، دفاع وطنی سوریه را سازماندهی و هدایت کرد.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: نسل امروز جایگاه خوبی دارند، الان مشاهده می کنیم نسل جدید تمام رفاهیات را رها کرده و به سمت سوریه برای دفاع از حرم می روند.

وی تصریح کرد: با اینکه شهادت جزئی از زندگی شهید سلیمانی بود اما سردار با خون خود، انقلاب اسلامی را برای دهه‌های متوالی بیمه کرد، شاهد بودیم که با شهادت ایشان چه انقلاب و جریانی در بین مردم ایران و جهان اسلام به وجود آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی دفاع از حرمین شهید سلیمانی برای دفاع دفاع مقدس دفاع مقدس جبهه مقاومت دفاع از حرم حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد