Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-08@03:03:46 GMT

مالیات بیخ گوش ۳۰۰ هزار صاحب خانه

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۶۸۶۹

اگر یک واحد مسکونی با ودیعه ۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهیانه ۲ میلیون تومان بیش از چهار ماه خالی بماند در سال اول مشمول ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می شود؛ طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی تا کنون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

به دنبال اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان از ۲۸ مردادماه امسال ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی و برای مالکان آنها پیامک ارسال شد. صاحب خانه ها باید با توجه به لینکی که در پیامک قرار داشت نسبت به اعلام وضعیت سکونت خانه خود اقدام می کردند و بنا به گفته محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، عدم اصلاح و تغییر وضعیت سکونتی به معنای خالی بودن خانه تلقی می شود.
بر اساس جدیدترین اعلام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از ۱.۵ میلیون واحد خالی که تا کنون شناسایی شده حدود ۳۰۰ هزار مسکن به سازمان امور مالیاتی معرفی و به موجب قانون، این سازمان می تواند برای اخذ مالیات اقدام کند. البته طبق آمار سال ۱۳۹۵ در کل کشور حدود ۲.۶ میلیون و در شهر تهران حدود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد.
اما مالیات خانه های خالی چقدر است؟ بر اساس قانونی که مجلس نوشته و چند روز قبل به تایید شورای نگهبان رسیده است، اگر خانه ای بیش از چهار ماه خالی ساکن نداشته باشد، پس از آن به ازای هر ماه در سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مشمول مالیات متعلق به اجاره خواهد شد.

برچسب ها: مالیات ، خانه های خالی ، مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LMq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مالیات خانه های خالی مسکن واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یک مغازه ابزار یراق در شهرستان شفت دقایقی پیش آتش گرفت و ماموران آتش نشانی در تلاشند تا این حریق را مهار کنند.

همچنین از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

خبر در حال تکمیل شدن است.

دیگر خبرها

  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • پیام جالب یک مستاجر به صاحب خانه اش | چرا فکر می‌کنی مقصر همه مشکلات اقتصادی‌ات من هستم؟ | ببینید
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • (ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان