Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: این روزها که کرونا، موجب تعطیلی مدارس شده است، برنامه‌های آموزشی از محیط فیزیکی مدرسه به محیط مجازی منتقل شده است و به تبع برنامه‌های پرورشی و تربیتی هم به فضای مجازی نقل مکان کرده است.

برنامه‌های دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم با عنوان «سرباز وطن» در شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژه برنامه سرباز وطن دارای بخش‌های مختلف شامل «نسل سلیمانی»، «سرباز وطن از نگاه رهبری»، «جشنواره علمدار»، «مسابقه ویژه سرباز وطن»، «اقدامات وزارت آموزش و پرورش در پاسداشت سرباز وطن»،  «مکتب درس آموز سردار»، «دلنوشته دانش آموزان»، «آثار منتخب» و «وصیت نامه سردار» است.

* نسل سلیمانی

در سایت naslesoleimani.com می‌توانید وارد شوید و به یادماندنی‌ترین جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را انتخاب کنید!

همچنین می‌توانید طومار الکترونیکی نامه خطاب به فرماندهان جبهه مقاومت را امضا کنید.

نسل سلیمانی برنامه مشترک جبهه تربیتی انقلاب اسلامی است.

 * سرباز وطن از نگاه رهبری

در توضیح این بخش در شبکه «شاد» آمده است: «مکتب سلیمانی» یا «مکتب حاج قاسم» شاخص‌ترین و پرتکرارترین کلیدواژه‌ای بود که پس از شهادت سردار دل‌ها، سردار حاج قاسم سلیمانی، مطرح و در ادامه به یک گفتمان تبدیل شد.

به نظر می‌ر‌سد مطالعه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این شهید بزرگوار می‌تواند بهترین راهنما برای احصای شاخص‌های «مکتب حاج قاسم» باشد که ارائه می‌شود.

این بخش با عنوان «قهرمان امت در نگاه رهبر معظم انقلاب» است و به ارائه گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب فیلم و تصویر می‌پردازد.

* جشنواره علمدار

این بخش به اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار (یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) اشاره دارد. این برنامه با ابتکار اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در تابستان ۹۹ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان دبیرخانه کشوری برگزار شد تا دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور با خلق آثار فرهنگی و هنری، ارادت و مودت خود را نسبت به قهرمان وطن، صمیمانه نشان دهند.

این جشنواره با هدف توسعه و گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار در فضای مجازی و پیام رسان شاد از طریق این کانال اطلاع رسانی و اجرا شد؛ همچنین ۱۲ رشته متنوع برای گروه‌های سنی مختلف دانش‌آموزان و همچنین فرهنگیان طراحی شد.

برگزیدگان این جشنواره در هفته پیش رو طی مراسمی البته از به صورت مجازی از طریق شبکه «شاد» تجلیل می‌شوند.

سرباز وطن

این بخش یک مسابقه است؛ شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در موضوعات زیر ارسال کنند:

۱- هدیه‌ای به حاج قاسم(نقاشی، کارهای مهارتی، دستی و خلاقانه)

۲-آیا حاج قاسم را دیده‌اید؟ (خاطره گویی همراه با مستند تصویری از دیدار با حاج قاسم)

۳- سلفی من با حاج قاسم (ارسال عکس)

۴- ساخت کلیپ با موضوع #سرداردلها

۵- با گویش و لهجه خودت قهرمانت را توصیف کن (فیلم، محتوای صوتی)

۶- من آنجا بودم وقتی می‌جنگیدی (روایتگری، داستان نویسی کوتاه)

۷- تصویر جهان بی حاج قاسم (عکس، فیلم، نماهنگ،...)

۸- به قاتلت می‌گویم (فیلم، صوت، عکس، یادداشت،...)

* اقدامات وزارت آموزش و پرورش در پاسداشت سرباز وطن

در این بخش به ابلاغ سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در تداوم راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره دارد. 

بر همین اساس باید گفت که کارگروه ویژه بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی تشکیل شد و جلسات مختلف برای دریافت پیشنهادات و نظرات معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه‌های مختلف حوزه ستادی با هدف صیانت از میراث گرانبهای شهدای والامقام و گسترش فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی در تداوم راه شهید سلیمانی برگزار شد.

راهبردها و سیاست‌های فرهنگی تربیتی طراحی و در مردادماه سال ۱۳۹۹ به استان‌ها ابلاغ شد؛ در این طرح، نقش الگویی تربیتی شهید سلیمانی و تبیین اهمیت شهادت آن قهرمان ملی بیان شده و در پایان به برخی از اقدامات و راهکارهای پیشنهادی و قابل اجرا اشاره شده است.

در این راهبردها و سیاست ها ضمن ایجاد امید و انگیزه برای دانش آموزان ، در پرورش نسلی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) پرورش یافته مکتب امام و مقاومت بود ، تلاش شده است.

* مکتب درس آموز سردار

در این بخش آمده است: مقام معظم رهبری با طرح عنوان مکتب حاج قاسم در واقع اشاره به این داشتند که حاج قاسم تنها یک شخص که دارای محسنات اخلاقی بود و شهید شد، نیست، بلکه به او باید به عنوان یک مدرسه ای نگاه کرد که زوایای بسیاری دارد و شاگردان بسیاری در این مدرسه خواهند آموخت و رشد خواهند کرد ، حاج قاسم خودش یک راه و مسیر تازه‌ای است که در این دنیای مدرن جدید پنجره جدیدی به روی بشریت گشوده است...!!

در این بخش، به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم پرداخته شده است.

 

* دلنوشته دانش آموزان

این بخش هم به انتشار فیلم‌های کوتاه که دانش‌آموزان دلنوشته‌های خود را برای حاج قاسم نوشته‌اند، می‌پردازد. 

* وصیت نامه سردار

وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی در شکل‌های مختلف مکتوب و تصویری در این بخش ارائه می‌شود.

ویژه‌نامه مرد میدان را همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خبرگزاری فارس بخوانید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی آموزش دانش آموزان تعلیم و تربیت سردار حاج قاسم سلیمانی دانش آموزان شاد سرباز وطن سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت آموزش و پرورش سردار شهید حاج دانش آموزان سرباز وطن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،بیش از دوهزار نفر از دختران و مادران اصفهانی در آرامگاه سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با شهیدان به ویژه  سردار دل‌ها،  پیمانی دوباره بستند.

این کاروان دیشب همزمان با لحظه شهادت حاج قاسم در گلزار شهدا کرمان باردیگر بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

پیمودن مسیر پیاده روی مصلی  امام علی( ع )کرمان تا بیت الزهرا حاج قاسم از دیگر برنامه های این کاروان بود.

این زائران از استان اصفهان و با ۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰ منطقه در اصفهان راهی کرمان شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان