Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:48:53 GMT

آشنایی با خواص «گندم سیاه»

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۶۹۷۶

آشنایی با خواص «گندم سیاه»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گندم سیاه رسما جزء غلات هم شمرده نمی‌شود و در واقع دانه‌ای است که از یک گیاه گلدار هم‌خانواده با ریواس برداشت می‌شود. اما این دانه‌های هرمی‌شکل از لحاظ ویژگی‌های تغذیه‌ای و آشپزی مشابه غلات است.

گندم سیاه عاری از گلوتن است، اما غنی از فیبر و چندین ماده معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گندم سیاه همچنین حاوی میزان‌های بالایی از «روتین» (rutin) است، ترکیبی که در سیب و مرکبات هم یافت می‌شود و ممکن است در قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر کردن رگ‌های خونی نقش داشته باشند. چندین بررسی نشان داده‌اند که خوردن گندم سیاه ممکن است به پایین آوردن کلسترول خون و حفظ میزان طبیعی قند خون کمک کند.

آرد گندم سیاه گاهی به پنکیک‌ها و وافل‌ها افزوده می‌شود. نوعی پنکیک نازک به نام «گالت» (Galette) در منطقه «بریتانی» فرانسه از گندم سیاه تهیه می‌شود. در کشور‌های آسیایی، نودل‌های تهیه شده از آرد گندم سیاه (مانند سوبای ژاپنی) محبوب هستند. در روسیه و کشور‌های اروپای شرقی گندم سیاه کامل برشته‌شده معمولا  به صورت حلیمی به نام «کاشا» در آورده می‌شود که یک غذای اصلی است.

بیشتر بخوانید

دوست و دشمن‌های ریه را بشناسید

دانه‌های گندم سیاه به صورت خام یا برشته‌شده هم فروخته می‌شوند. شما می‌تواند دانه‌های خام به رنگ کرم تا قهوه‌ای روشن گندم سیاه را در ماهیتابه برشته کنید و برای تزئین سالاد به کار ببرید. گندم سیاه بوداده به رنگ قهوه‌ای با رایحه اندکی خاکی و آجیلی است، که می‌توان مانند برنج پخت.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گندم سیاه خواص گندم سیاه درمان دیابت گندم سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هندوانه ۹۲ درصد آب است، بنابراین می تواند به آبرسانی پوست شما از داخل کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر زیاد هندوانه بخوریم چه می‌شود؟

یخ هندوانه می تواند به کاهش پف کردگی و سیاهی دور چشم کمک کند. این امر به دلیل اثر قابض آن است که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر رگ های خونی کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این آسیب ها می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود.

برای استفاده از یخ هندوانه برای پوست، به سادگی یک تکه هندوانه را برش داده و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس، تکه هندوانه را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید برای افزایش فواید، آب هندوانه را یخ زده و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228280 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟