Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری علاوه بر همکاری در اجرای طرح «شهید سلیمانی»، با آستان قدس رضوی نیز در کمک‌های مومنانه همکاری دارد. توزیع بسته‌های ارزاق در فاطمیه دوم به یاد سردار دل‌ها و ختم قرآن به نیابت شهدای مقاومت از فعالیت‌های دیگر این کانون است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا وارد میدان نبرد با این ویروس و دفاع از سلامتی مردم شدند و پس از تاکید مقام معظم رهبری درباره لزوم دستگیری از نیازمندان، در این حوزه نیز بیش از گذشته، فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت بچههای مسجد غفوری در مقابله با کرونا

کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، نرسیده به بریانک (چهارراه رضایی) از جمله کانون های فعالی است که با شیوع ویروس کرونا اعضای آن به مراتب بیشتر از گذشته فعال تر شدند. این کانون که به گفته حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا جانه» در دهه هشتاد مجوز فعالیت خود را گرفت، دارای نیروهای پرتلاش و با انگیزه و خلاق است، با همکاری خادم و پایگاه بسیج شهید شاهچراغی در ضد عفونی کردن مسجد غفوری و محدوده اطراف آن و همچنین خریداری مسهرهای سنگی و توزیع ماسک میان نمازگزاران این مسجد و برخی از نیازمندان منطقه بریانک بسیار فعال بوده است.

 

قبل از ادامه گزارش، لازم به ذکر است که شهید شاهچراغی، فرمانده پایگاه بسیج مسجد غفوری بود که در دهه 60 توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید و نام وی زینتبخش پایگاه های بسیج خواهران و برادران این مسجد شده است.

 

کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری با همکاری بسیجیان این مسجد چندین بار در دوره شیوع ویروس کرونا از پزشکان برای بررسی وضعیت سلامتی و غربالگری نمازگزاران مسجد غفوری نسبت به ابتلا به بیماری کرونا دعوت به عمل آورد و به گفته حجت الاسلام والمسلمین جانه، با گذشت زمان، این روند در این مسجد افزایش یافت به طوری که طی سه ماه اخیر، هر هفته یک پزشک این کار را انجام می دهد.

 

مشارکت بچه های مسجد در اجرای طرح شهید سلیمانی

 

 

 

 

وقتی موج جدید کرونا کشور را فرا گرفت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بسیجیان مساجد برای کنترل این وضعیت نگران کننده استمداد کرد که نتیجه آن امضای تفاهمنامه میان این وزارت خانه و سازمان بسیج مستضعفین برای اجرای طرح شهید سلیمانی بود که کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری به همت بسیجیان پایگاه های شهید شاهچراغی با حضور در منزل تک تک ساکنان منطقه محدوده اطراف این مسجد، به غربالگری پرداختند. به گفته جانه، این کانون طرح شهید سلیمانی را با مشارکت حوزه 227 کوثرِ ناحیه مقاومت بسیج مقداد و در سطح منطقه 10 شهر تهران انجام می دهند.

 

پس از اشاره به کارهای وسیع بچه های مسجد غفوری در حوزه مقابله با ویروس کرونا نوبت به دستگیری از نیازمندانی است که پیش از شیوع ویروس کرونا از خدمات خیریه این مسجد بهره مند می شدند و همچنین کسانی که در پی شیوع این ویروس منحوس، دچار مشکلات معیشتی شدند.

 

اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری در این زمینه نیز بسیار فعال بودند به طوری که به گفته حجت الاسلام والمسلمین جانه هم در شناسایی نیازمندان و هم جمع آوری کمک های مردمی بسیار پرتلاش هستند. خیریه این مسجد نیازمندان شناسایی شده را پیش از شیوع این ویروس در هر فصل از خدمات خود به ویژه سبد کالا و پوشاک و گاهی کارت های هدیه بهره مند می کرد.

 

 

 

 

توزیع بستههای ارزاق میان نیازمندان هر دو ماه یک بار

امام جماعت مسجد غفوری افزود: با شیوع ویروس کرونا خدمت رسانی اهالی این مسجد به نیازمندان از هر سه ماه به هر دو ماه کاهش یافت و طی دوره کرونا و تاکنون در پنج نوبت و هر بار 50 تا بسته ارزاق که ارزش هر بسته، 350 تا 550 هزار تومان است میان نیازمندان توزیع کردند.

 

از کارهای دیگر کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری و سایر نهادهای این مسجد توزیع غذای گرم در روزهای پنجشنبه و همچنین در تمام مناسبت های مذهبی است که در دوره شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از پنج هزار غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است.

 

مشارکت آستان قدس رضوی در خدمترسانی مسجد غفوری به نیازمندان

شیوع ویروس کرونا در کنار تمام تهدیدات و مشکلات و نگرانی هایی که ایجاد کرد فرصت هایی نیز ایجاد کرد که هم گرایی میان دستگاه ها و نهادها و خیران در زمینه کمک مومنانه از جمله آنها بوده است. این موضوع به همت بچه های مسجد غفوری به ویژه کانونی ها و بسیجیان نیز تحقق یافت به طوری که به گفته جانه، نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران از طریق این مسجد به برخی از نیازمندان منطقه 10 شهر تهران، سبد کالا، نمک متبرک، پوشاک و کمک نقدی رساند و همچنین در تهیه برخی از اقلام جهیزیه نیز از سه نوعروس دستگیری کرد.

 

امام جماعت مسجد غفوری گفت: به همت خیریه و اعضای کانون فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج خواهران و برادران این مسجد، طی دوره شیوع ویروس کرونا پنج بسته جهیزیه تحویل نیازمندان شد. کار جمع آوری کمک های مردمی برای دستگیری از زوج های جوان همچنان توسط بچه های این مسجد ادامه دارد.

 

توزیع بستههای ارزاق در فاطمیه دوم به یاد سردار دلها

 

 

 

 

اهالی مسجد غفوری در کنار تمام کارهای خیرشان یک بسته فرهنگی نیز تحویل نیازمندان می دهند تا با این کارشان مروج فرهنگ اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی نیز باشند. قرار است در توزیع کمک های مومنانه این مسجد در دی ماه که با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سیلمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان است، 60 بسته ارزاق همراه با زندگی نامه حضرت صدیقه کبری (س) و سردار دل ها تحویل نیازمندان شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جانه در ادامه به بیان فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد غفوری در حوزه قرآنی پرداخت و گفت: این کانون با مشارکت پایگاه بسیج، پیش از شیوع ویروس کرونا کلاس آموزش قرآن را دوشنبه ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با تدریس استاد پاک طینت در این مسجد برگزار می کرد.

 

ختم قرآن به نیت شهدای هسته‌ای و مقاومت

امام جماعت مسجد غفوری در پایان خاطرنشان کرد: به پیشنهاد کانون فرهنگی هنری این مسجد، طرح ختم قرآن به نیت شهدا و درگذشتگان این مسجد به صورت مستمر اجرا می شود به طوری که به طور میانگین هر 20 روز یک بار، یک ختم قرآن صورت می گیرد. البته در برخی از مناسبت های مذهبی یا رویدادهای مختلف این روند با جدیت بیشتری پیگیری می شود. برای نمونه وقتی دکتر محسن فخری زاده، دانشمند برجسته کشورمان به شهادت رسید، به همت بچه های این مسجد، سه بار ختم قرآن توسط اهالی این مسجد به نیت این شهید صورت گرفت.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی کمک مومنانه بچه های مسجد حجت الاسلام والمسلمین شیوع ویروس کرونا مسجد غفوری شهید سلیمانی ختم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های دسته روی ویژه فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به شرح زیر است"

ایلام: میدان ۲۲ بهمن الی مسجد امام جعفر صادق (ع) - ساعت ۱۰

ایوان: مسجد جامع (تجمع) / ساعت ۱۱ آبدانان؛ مسجد جامع الی حوزه علمیه جواد الائمه (ع) - ساعت ۱۷‌

دهلران: میدان بسیج الی مسجد جامع - ساعت۹‌

مهران: میدان امام خمینی (ره) الی میدان نماز -ساعت ۱۷‌

دره شهر: پارک شهرداری الی مسجد جامع -ساعت ۱۷

بدره: مسجد جامع الی گلزار شهید حسنی و شهیدِ گمنام - ساعت ۹‌

چرداول: درمانگاه بقیه الله الی مصلی شهر سرابله - ساعت ۹‌

زمان: شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵

کد خبر 6093824

دیگر خبرها

  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت