Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@14:47:19 GMT

مهم ترین عامل لجبازی در زندگی مشترک

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۷۲۸۰

مهم ترین عامل لجبازی در زندگی مشترک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، یک مشاور خانواده، معتقد است که مهم ترین عامل لجبازی ها در زندگی مشترک، خالی بودن بانک عاطفی و بی توجهی طرف مقابل است. لیلا خلجی مشاوره خانواده و زوج درمانگر گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد، لجبازی در زندگی مشترک فقط نشانه مخالفت، کارشکنی و انتقام نیست، بلکه در بیشتر موارد لجبازی، ابزاری برای جلب توجه و طلب نوازشگری است موضوعی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لجبازی یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند در برهه‌های مختلف زمانی در هر فردی بروز کند گاهی نوع لجبازی چنان عمق پیدا می‌کند که فرد بزرگسال مانند کودکان عمل کرده و منطق را از دست می‌دهد و به نوعی کودک درونش فعال می‌شود.

خلجی ادامه داد: لجبازی در زندگی مشترک بازی روانی خطرناکی است، چرا که اگر در رابطه بین زن و شوهر هیچکدام سعی در برطرف کردن این مشکل نداشته باشند زندگی را وارد تعارض، مشاجره و مقاومت در برابر منطق می‌کند و این در حالی است که همین تنش‌ها باعث می‌شود تا فرزندان نیز دچار اختلال اضطراب شوند. این مشاور خانواده با اشاره به تکنیک‌های مقابله با لجبازی در بین زوجین، افزود: یکی از راهکاری مقابله با این مشکل این است که در هنگام لجبازی یکی از طرفین، طرف دیگر رویه مدارا را در پیش گیرد، همچنین استفاده نکردن از کلمات منفی و کنایه نزدن می‌تواند راهگشا باشد.

وی ابراز کرد: تلاش برای ایجاد فضایی آرام و دور از تنش هم یکی دیگر از راهکارهایی است که همسران باید در هنگام لجبازی طرف مقابل به آن توجه کنند. خلجی خاطرنشان کرد: در نهایت آنچه زوجین باید مدنظر داشته باشند این است که با همسر لجباز خود بحث نکنند چراکه ممکن است این رفتار منفی روزی گریبانگیر خودشان شود، استفاده از جملاتی که سرزنش آمیز است هیچ کمکی به اصلاح روابط زوجین نخواهد کرد. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: همسر لجبازی مشاوره زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی