Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «محمدرضا غلامی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار امسال سازمان بهداشت روانی «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه و همه جا» عنوان شده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که جامعه ما تجربه حدود ۱۰ ماه از همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشته و شاهد شیوع بیشتر اضطراب، افسردگی، تنش های خانوادگی، تنهایی و بغض های فروخورده ناشی از سوگواری ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این میان دانشجویان مانند سایر افراد جامعه تحت فشار موارد مذکور بوده و علاوه بر آن با چالش های آموزش دانشگاهی آنلاین هم روبرو هستند که ضرورت و اهمیت ارایه خدمات مشاوره ای و روان شناختی را بیش از پیش نشان می دهد.  

او گفت: بر این اساس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان این معاونت با اجرای طرحی با عنوان دانشجو سلام اقدام به بررسی وضعیت فردی، خانوادگی و پایش سلامت روان دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی از طریق تماس تلفنی کرده است.

وی اضافه کرد: در این طرح که از اوایل آذرماه شروع شده است تمام دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی شامل دستیاری، دکتری، کارشناس ارشد و کارشناسی از طریق مصاحبه تلفنی مورد پایش قرار گرفته اند.  

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در این طرح علاوه بر بررسی وضعیت دانشجو و خانواده او از نظر ابتلا به ویروس کرونا و یا موارد فوت احتمالی و ارایه مشاوره تلفنی در این خصوص، مواردی از قبیل علایم اضطرابی، افسردگی و  اختلالات تمرکز و حافظه نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.  

غلامی افزود: در مرحله اول این طرح هزار و ۱۴۹ دانشجو بررسی و  دانشجویان آسیب پذیر شناسایی شده و در روند درمان بصورت مشاوره تلفنی و حضوری قرار گرفته اند.

او گفت: علاوه بر آن در موارد خاص دانشجویان آسیب پذیر جهت پیگیری وضعیت تحصیلی به اساتید مشاور معرفی شده اند.  

این طرح تا پایان غربالگری تمام دانشجویان دانشگاه ادامه خواهد داشت.

۹ دانشکده فعال در علوم پزشکی کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه دانشجو سلامت روان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه دانشجو سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه دانشجو سلامت روان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علوم پزشکی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید