Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:33:10 GMT

ترامپ ممنوعیت‌های مهاجرتی به آمریکا را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۷۴۳۸

ترامپ ممنوعیت‌های مهاجرتی به آمریکا را تمدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حدود سه هفته به پایان دولت کنونی آمریکا باقی مانده، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور ممنوعیت‌های مهاجرتی به ایالات متحده را تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دو قانون ممنوعیت مهاجرتی که به دستور ترامپ تمدید شدند، جلوی صدور «گرین کارت» برای تعداد زیادی از ثبت‌نام کنندگان خارجی را گرفته و کارگران خارجی را نیز موقتاََ از ورود به خاک ایالات متحده باز می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تمدید ممنوعیت‌های مهاجرتی به این کشور را نیاز به حفظ شغل لازم برای نیروی کار آمریکایی و کمک به اقتصاد بحران‌زده این کشور در بحبوحه شیوع همه‌گیری کووید۱۹ عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، ممنوعیت‌های مهاجرتی به آمریکا که در ماه آوریل و ژوئن صادر شده بودند، در تاریخ سی‌ویک دسامبر منقضی می‌شدند اما با دستور ترامپ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ تمدید شدند.

به نوشته رویترز، این در حالی است که گروه‌های مختلف تجاری و کسب‌وکارهای آمریکایی و همچنین دادگاه‌های این کشور، با ممنوعیت‌های مهاجرتی ترامپ مخالفت کرده‌اند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که قرار است در تاریخ بیستم ژانویه قدرت را از ترامپ تحویل بگیرد، از این ممنوعیت‌های مهاجرتی انتقاد کرده اما نگفته به محض روی کار آمدن، آنها را لغو می‌کند.

بر اساس این گزارش، حداقل ۲۰ میلیون آمریکایی در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند و هم‌اکنون از مزایا و بیمه‌کاری بهره‌مند هستند.

از زمان اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه مارس، ترامپ استقرار مجدد پناهجویان را در این کشور متوقف کرده است، کودکان بی‌همراه را اخراج کرده است، حتی تعدادی از مهاجرت‌های قانونی را به حالت تعلیق درآورده، مرز‌ها را به روی پناهجویان بسته و جلسات دادگاه‌ها را برای افرادی که در انتظار این جلسات در مکزیک هستند را عقب انداخته است.

چندی پیش، وبگاه «هافینگتون پست» در یادداشتی نوشته بود رئیس‌جمهور آمریکا شیوع ویروس کرونا در این کشور را بهانه کرده تا دستور کار مقابله با مهاجرت‌ها به این کشور را پیش ببرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا رئیس جمهور ممنوعیت مهاجرتی ممنوعیت های مهاجرتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن