Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران در این نامه نوشت: آمریکا علاوه بر اعزام سلاح های پیشرفته و بسیار پیچیده به این منطقه در چند هفته گذشته به انجام برخی اعمال تحریک‌آمیز نظامی نیز مبادرت کرده است که از جمله شامل به پرواز درآوردن تعدادی از بمب افکن‌های راهبردی دوربرد خود در روزهای اخیر بر فراز خلیج فارس می‌باشد. ناطقان: نمایندگی کشورمان در این نامه اعلام کرد که ماجراجویی نظامی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان به ویژه در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی این نامه آمده است: آمریکا علاوه بر اعزام سلاح های پیشرفته و بسیار پیچیده به این منطقه در چند هفته گذشته به انجام برخی اعمال تحریک‌آمیز نظامی نیز مبادرت کرده است که از جمله شامل به پرواز درآوردن تعدادی از بمب افکن‌های راهبردی دوربرد خود در روزهای اخیر بر فراز خلیج فارس می‌باشد.

نمایندگی ایران افزوده است: به موازات این تحرکات مقامات آمریکا نیز کماکان به ارائه اطلاعات جعلی، ایراد اتهامات بی اساس و بیانات تهدید کننده و تحریک ‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران، ادامه داده‌اند و مجموع این گونه اقدامات ستیزه جویانه این کشور ،محیط امنیتی پیشاپیش پرتنش این منطقه بسیار حساس را وخیم‌تر ساخته است.

در ادامه این نامه آمده است: این اقدامات جنگ طلبانه اگر کنترل نشود می‌تواند تنش را به سطح هشدار دهنده ای افزایش دهد و بدیهی است که مسئولیت کامل تمام عوقب آن نیز بر عهده آمریکا خواهد بود.

نمایندگی کشورمان همچنین با هشدار نسبت به اقدامات یاد شده آمریکا، تاکید کرده ضمن این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری نیست لیکن توانایی و عزم قاطع آن برای حفاظت از مردم خویش، دفاع از امنیت، حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع حیاتی خود و همچنین پاسخ قاطع به هرگونه تهدیدی یا استفاده از زور علیه ایران نباید دست کم گرفته شود.

در پایان این نامه نیز آمده است: از آنجا که چنینی ماجراجویی نظامی در تضاد آشکار با اهداف و اصول ساز مان ملل بوده و دارای آثار جدی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است ، از شورای امنیت انتظار می‌رود آمریکا را وادار سازد به اصول و قواعد حقوق بین الملل پایبند باشد و این اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند. منبع: ایسنا برچسب ها: نمایندگی ایران در سازمان ملل ، تحرکات امریکا ، خلیخ فارس ، جنگ طلبانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نمایندگی ایران در سازمان ملل تحرکات امریکا خلیخ فارس جنگ طلبانه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال تغییر نمی‌کند


به گزارش تابناک، پس از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس عبدالعلی علی عسکری رئیس این هلدینگ اعلام کرده بود نام باشگاه به استقلال خلیج فارس تغییر خواهد کرد.

به نقل از ایسنا با این حال مسئولان این هلدینگ از این تصمیم منصرف شده و استقلال با همان نام فعلی‌اش ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان