Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت، نسبت به هرگونه ماجراجوئی نظامی آمریکا در خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد ماجراجویی نظامی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان، به ویژه در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است آمریکا علاوه بر اعزام سلاح‌های پیشرفته و بسیار پیچیده به این منطقه در چند هفته گذشته، به انجام برخی اعمال تحریک‌آمیز نظامی نیز مبادرت کرده است که به پرواز در آوردن تعدادی از بمب‌افکن‌های راهبردی دوربرد خود در روزهای اخیر بر فراز خلیج فارس از جمله آنها است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده است: به موازات این تحرکات، مقامات آمریکا نیز همچنان به ارائه اطلاعات جعلی، ایراد اتهامات بی اساس و بیانات تهدیدکننده و تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌اند و مجموع اینگونه اقدامات ستیزه‌جویانه این کشور، محیط امنیتی پرتنش این منطقه بسیار حساس را وخیم‌تر ساخته است.

در این نامه اضافه شده است: این اقدامات جنگ‌طلبانه اگر کنترل نشود، می‌تواند تنش را به سطح هشدار دهنده‌ای افزایش دهد و بدیهی است که مسئولیت کامل تمام عواقب آن نیز بر عهده آمریکا خواهد بود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری نیست، تاکید کرده است:  توانایی و عزم قاطع ایران برای حفاظت از مردم خویش، دفاع از امنیت، حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع حیاتی خود و همچنین پاسخ قاطع به هر گونه تهدید یا استفاده از زور علیه ایران نباید دست کم گرفته شود.

در این نامه تصریح شده است: از آنجاکه چنین ماجراجویی نظامی در تضاد آشکار با اهداف و اصول سازمان ملل و دارای آثار جدی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، از شورای امنیت انتظار می‌رود آمریکا را وادار سازد به اصول و قواعد حقوق بین الملل پایبند باشد و این اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی ایران ایران در سازمان ملل شورای امنیت خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا